Asus P5B Deluxe Geheugen limitation

Pagina: 1
Acties:

• blizz107
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik heb net een P5B Deluxe aangeschaft, het geheugen moet ik nog bestellen.

Nu lees ik in de handleiding, onder memory limitations:
Due to chipset limitation, DDR2-800 with CL=4 will be downgraded to run at DDR2-667 by default setting. If you want to operate with lower latency adjust the memory timing manually.
Betekend dit nu dan dat ik geen CL4 moet gaan halen, want dan kan ik toch niet de 800 mhz halen ofzo? Ik snap dit niet helemaal, moet ik nu voor CL5 gaan?

Voordat ik dit had gelezen was ik van plan voor het geheugen uit de QVL lijst te halen: corsair cm2x1024-6400c4. Maar nu weet ik het niet meer.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
Het staat er nochtans duidelijk. Als jij er 800MHz geheugen met een Cas van 4 in propt ziet ie dat standaard als 667MHz geheugen. Eventjes het bios induiken om die instellingen aan te passen et voila...

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
" by default setting " wilt zeggen dat als je je mobo de eerste keer opstart het geheugen op 667 mhz zal lopen, je moet het handmatig in de bios op 800 zetten en eventueel je voltage verhogen en je latencies veranderen. Saven en het draait op 800 mhz, met je ingestelde latencies.

• blizz107
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11-2023
Oke, dan is het wel goed.

Ik had het vermoeden dat het aanpassen naar "lower latency" betrekking had op het CAS