externe usb-schrijf werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik heb een oude laptop harde schrijf en hiervoor een hardcase gekocht waardoor ik gewoon die harddisk als externe usb-harde schrijf kan gebruiken. Deze heeft goed gewerkt voor een tijd en er staan belangrijke backup's op.

Nu is het grote probleem:
Toen mijn Harde schrijf gekoppeld was gaf ie een melding dat ie een bestand niet kon verwerken. Mijn hdd was uitgevallen. Dus heb ik hem even ontkoppeld.

Nu wil ik hem weer aansluiten maar dan werkt ie niet!

Ik krijg alleen het geluid van windows dat er een nieuw apparaat is gekoppeld en bij apparaatbeheer zie ik bij USB-apparaat voor massaopslag staat een geel vraagteken. Ik probeer ook telken de drivers te installeren maar dat werkt niet. Welke drivers moet ik hebben? c:windows/system32/drivers toch? dat pakt ie niet.

Ik hoop op goede oplossing hebben vanwege een belangrijke backup!

vanpeltje

• vanpeltje
kick

vanpeltje

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
oude laptop harde schrijf
Misschien is ie gewoon gecrasht en is je data nu weg ?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Heb dat probleem ook gehad, ik vrees dat je harddisk gewoon is overleden. Dat was bij mij in ieder geval de oorzaak. Je kunt nog met recovery programma's proberen om je data terug te halen als dat nog lukt.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Al eens een andere PC geprobeerd ? Doet ie het daar wel of ook niet ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Toevallig vorige week meegemaakt bij een klant. Google leerde me het volgende:

Zet je PC uit
Haal de stroom er af (powerkabel eruit)
Druk een aantal maal je powerknop in
Stroom er weer op
En check of ie weer werkt

Zo niet, probeer dan bovenstaande intructie nog een keer zonder een ander energie-vretent USB-apparaat (all-in-one, whatever) aangesloten te houden

edit:

Maar ergens ben ik bang dat Ben1985 dichter bij de waarheid zit in jouw geval

[ Voor 11% gewijzigd door Barkrukhenkie op 19-03-2007 23:06 ]

Verwijderd

Heb je toevallig nog een andere schijf over die je in de hardcase kan gebruiken? Dan weet je zeker dat het aan de schijf ligt, en niet aan de link naar usb

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:03
hoor je de schijf nog? draait ze dus nog? Kan je in het schijfbeheer nog iets zien (bv. een onleesbare partitie?)

• vanpeltje
neej de schrijf draait niet maar het lampje brand wel.

Het vreemde is dat windows hem nu gewoon wel 'ziet' maar niet herkent. Ik krijg dus een 'onbekend apparaat' bij 'apparaatbeheer

vanpeltje

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Als ie niet draait maar windows ziet wel iets, is ie zeer waarschijnlijk defect. Doordat ie niet meer in goede conditie is ziet windows wel dat er iets is aangesloten, maar kan niet meer zien wat het is, waarschijnlijk is het daarom een "unknown device".

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Ok, ik denk je hiermee te helpen weet het niet zeker. Maar ga naar Start-->(Instellingen)-->Configuratiescherm-->Klassieke weergave(als hij dit nog niet stond)-->Systeembeheer-->Computerbeheer-->Schijfbeheer(onder het kopje 'Opslag')-->Hier staat als het goed is die USB-Harddisk bij links onderin zie je dan staan bijvoorbeeld (D:) Niet Gepatieneerd-->Je klik daar 1x op en daarna met rechtermuis knop en dan klik je op Partitie Maken zo kun je er een partitie opzetten de rest spreekt waarschijnlijk voor zich. Succes!

Verwijderd

Haal HD uit de case en plug hem direct in je PC, Als er dan nog steeds geen leven in je HD zit dan vrees ik ervoor.

• vanpeltje
ik heb de HDD van mn laptop eruit gehaald en de 'beschadigde' HDD ingeplugd maar ik krijg helaas HDD INTERNAL ERROR ofzo! en ik kan alleen naar het setupscherm waar ik niks aan heb. Moet ik dan een bedrijf hiervoor benaderen?? :S

vanpeltje

Pagina: 1