Soort Artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Hey, ik heb vandaag een nieuwe koeler op mijn videokaart gezet, dit was geen probleem, alles is volgends het boekje gegaan. Ik heb een asus 6600gt en een Zalman VF700-AlCu.

Maar nu komt het, als ik mijn pc opstart is het scherm veranderd in een slagveld. strepen door elkaar enzo. Dingen zijn nog wel te zien maar het vervaagd. Ik heb verder niks geks gedaan met de videokaart maar het lijkt erop dat er toch iets is foutgegaan. Ik heb gezocht door de GoT index naar artifacts en naar strepen op het scherm maar daar heb ik niet precies gevonden wat ik zocht. De een heeft het bij spellen en de ander een zwart scherm, ik heb dus een slagveld op mijn scherm, constant.

Ik zou graag willen geloven dat het zonder veel moeite op te lossen is maar ik ben momenteel bang dat de videokaart door het vervangen van de koeler stuk is gegaan. Ik heb ook ergens gelezen dat er pipelines kapot kunnen gaan? Nou ja ik weet dus momenteel niet waar ik zoeken moet omdat ik zo snel geen soortgelijke situatie gevonden heb.

Alvast bedankt en mocht ik niet met de juiste woorden gezocht hebben in de search dan zou ik graag jullie input voor the search willen kopieren.

Groeten
Joost

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:44
Start eens op in VGA modes door voor het laden van windows op f8 te drukken.

Wanneer je dan geod beeld hebt even je drivers opnieuw installen

• Joost.B
Ik krijg dan een dos scherm en deze ziet er wel goed uit?

ook alle icoontjes in beeld (bureaublad) zien er goed uit alleen de rest is gewoon een bende.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je al in zo'n basic stadium arties krijgt vrees ik ook voor je kaart.

Controleer de montage van de koeler nog eens goed en hermonteer desnoods. Het kan ook zijn dat de koeler er niet 100% goed op zit en de chip hierdoor te warm wordt.
Als dat niet lukt kun je proberen je oude koeling terug te zetten.
Als het dan nog in een POST scherm alsnog artifacts geeft...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Joost.B
Ik heb het gereinstaleerd, en de oude fan terug gedaan, systeem herstel gedaan en nieuwe drivers geinstaleerd. (althans her installatie, asus website is te traag.)

Nog steeds bugged.

Maar ik snap niet dat de texten allemaal goed zijn, knoppen worden weer netjes als je eroverheen hovert met je muis.

en dos vindie wel leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Joost.B op 17-03-2007 12:18 ]

• Joost.B
Ik zie geen problemen in dos en het POST scherm (als dat is wat ik denk)
het begint pas als windows het beeld binnen loopt.
Pagina: 1