Ik heb hier nog 3x 200 GB S-ATA schijven liggen die nu al bijna een jaartje liggen te verstoffen omdat ik m'n desktop PC een tijdje terug heb verkocht en vervangen door een Apple MacBook. Nou bevalt die Apple MacBook prima, alleen vind ik het zo zonde om die S-ATA schijven te laten verstoffen.
Omdat ik geen lompe kast meer op/onder mn bureau wil, kwam ik op het idee om een Barebone aan te schaffen. Nou hou ik me de laatste door tijdgebrek niet meer zo heel veel bezig met welke onderdelen ik nou het beste zou kunnen kiezen. Daarnaast heb ik ook nooit eerder een barebone samengesteld dus hoopte ik hier advies te kunnen krijgen over waar ik het beste op kan letten, wat de goede merken zijn etc.
Ik heb -naast het aansluiten van de harde schijven- ook nog bepaalde eisen aan het barebone systeem, namelijk:
Zelf zat ik te denken aan een Intel Core 2 Duo E6400 omdat deze een goede prijs/prestatieverhouding heeft. Ook spreekt het design van de Shuttle barebones me erg aan, ik heb alleen geen idee hoe ik kan zien of ze Vista Aero ondersteunen. Heeft er iemand al ervaring met dit soort systeem die me kan helpen de juiste keuze te maken?
Omdat ik geen lompe kast meer op/onder mn bureau wil, kwam ik op het idee om een Barebone aan te schaffen. Nou hou ik me de laatste door tijdgebrek niet meer zo heel veel bezig met welke onderdelen ik nou het beste zou kunnen kiezen. Daarnaast heb ik ook nooit eerder een barebone samengesteld dus hoopte ik hier advies te kunnen krijgen over waar ik het beste op kan letten, wat de goede merken zijn etc.
Ik heb -naast het aansluiten van de harde schijven- ook nog bepaalde eisen aan het barebone systeem, namelijk:
- 64-bit Dual Core processor (Intel Core 2 Duo of Athlon X2)
- Min. 3x Serial-ATA aansluitingen
- Min. 3x 3,5 inch-bays (of 2x 3,5 inch bays en 2x 5,25 inch bays zodat ik een van die twee 5,25 bays mbv een bracket de 3de schijf kan inbouwen)
- Het kunnen draaien van Windows Vista Ultimate met Aero effecten
- Ondersteuning van RAID 0 en RAID 1
- Gigabit LAN
- DVI aansluiting
- Optical/coaxial digital out
- USB 2.0 aansluitingen waarvan min. 1 aan de voorkant
- min. 1 IDE aansluiting
- 3 of meer DIMM sloten
- RAID 5 ondersteuning
- S-video aansluiting
- Ingebouwde SD-kaartlezer
- Firewire aansluiting
- Zo stil mogelijk
Zelf zat ik te denken aan een Intel Core 2 Duo E6400 omdat deze een goede prijs/prestatieverhouding heeft. Ook spreekt het design van de Shuttle barebones me erg aan, ik heb alleen geen idee hoe ik kan zien of ze Vista Aero ondersteunen. Heeft er iemand al ervaring met dit soort systeem die me kan helpen de juiste keuze te maken?