[xapian] Compilen onder windows geeft foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik probeer al een paar uur om xapian te compilen onder windows. Daarvoor gebruik ik de volgende win32.zip en readme.txt.

Ik probeer xapian te compilen door middel van Visual C++ 2005 Express Edition met het Microsoft Platform SDK (die ik volgens de volgende pagina ingesteld heb).

Alleen blijft de compiler foutmeldingen geven over bestanden die niet worden gevonden.

Foutmelding in de Visual Studio 2005 Command Prompt
code:
1
2
3
4
5
d:\xapian\xapian-core-0.9.10\common\safewindows.h(37) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'windows.h': No such file or directory
NMAKE : fatal error U1077: '"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\VC\BIN\cl.exe"' : return code '0x2'
Stop.
NMAKE : fatal error U1077: '"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\VC\BIN\nmake.EXE"' : return code '0x2'
Stop.

Foutmelding in de Microsoft Platform SDK Windows XP 32-bit IE5.5 RETAIL Build Environment
code:
1
2
3
4
5
'cl.exe' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
NMAKE : fatal error U1077: 'cl.exe' : return code '0x1'
Stop.
NMAKE : fatal error U1077: '"C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Bin\nmake.exe"' : return code '0x2'
Stop.

windows.h staat in "C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Include", deze heb ik dan ook toegevoegd aan de systeempath en de include path in Visual Studio, maar de foutmelding blijft terug komen. En de path naar cl.exe toevoegen heeft ook niet geholpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze fouten kan verhelpen? Ik heb Visual Studio en de SDK al opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

wat staat er in op lijn 37 in d:\xapian\xapian-core-0.9.10\common\safewindows.h.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
De Express Editions van Visual Studio hebben de vervelende eigenschap dat ze zonder Platform SDK komen, en daardoor in de environment van de command prompt ook de locaties naar de standaard headers en libraries missen. Om dat te fixen, moet je in de command shell eerst SetEnv.cmd uitvoeren; een scriptje dat je in de installatiedirectory van de Platform SDK kunt vinden. Dat zou je probleem in de eerste situatie op moeten lossen (en lijkt me ook de handigste manier om te werk te gaan).
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:41:
wat staat er in op lijn 37 in d:\xapian\xapian-core-0.9.10\common\safewindows.h.
Ik durf te wedden dat er #include <windows.h> staat. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 16-03-2007 19:56 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Inmiddels opgelost door een andere versie van Visual Studio te gebruiken (geen express versie). Maar ik zal het maandag op mijn werk ook even op die manier van jou proberen Soultaker. :)

//Edit
Door in de command shell eerst SetEnv.cmd uit te voeren is het ook met de express versie van visual studio gelukt. Bedankt voor de tip Soultaker.

[ Voor 29% gewijzigd door RAJH op 19-03-2007 07:51 ]