Ik probeer al een paar uur om xapian te compilen onder windows. Daarvoor gebruik ik de volgende win32.zip en readme.txt.
Ik probeer xapian te compilen door middel van Visual C++ 2005 Express Edition met het Microsoft Platform SDK (die ik volgens de volgende pagina ingesteld heb).
Alleen blijft de compiler foutmeldingen geven over bestanden die niet worden gevonden.
Foutmelding in de Visual Studio 2005 Command Prompt
Foutmelding in de Microsoft Platform SDK Windows XP 32-bit IE5.5 RETAIL Build Environment
windows.h staat in "C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Include", deze heb ik dan ook toegevoegd aan de systeempath en de include path in Visual Studio, maar de foutmelding blijft terug komen. En de path naar cl.exe toevoegen heeft ook niet geholpen.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze fouten kan verhelpen? Ik heb Visual Studio en de SDK al opnieuw geinstalleerd.
Ik probeer xapian te compilen door middel van Visual C++ 2005 Express Edition met het Microsoft Platform SDK (die ik volgens de volgende pagina ingesteld heb).
Alleen blijft de compiler foutmeldingen geven over bestanden die niet worden gevonden.
Foutmelding in de Visual Studio 2005 Command Prompt
code:
1
2
3
4
5
| d:\xapian\xapian-core-0.9.10\common\safewindows.h(37) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'windows.h': No such file or directory NMAKE : fatal error U1077: '"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\VC\BIN\cl.exe"' : return code '0x2' Stop. NMAKE : fatal error U1077: '"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\VC\BIN\nmake.EXE"' : return code '0x2' Stop. |
Foutmelding in de Microsoft Platform SDK Windows XP 32-bit IE5.5 RETAIL Build Environment
code:
1
2
3
4
5
| 'cl.exe' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file. NMAKE : fatal error U1077: 'cl.exe' : return code '0x1' Stop. NMAKE : fatal error U1077: '"C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Bin\nmake.exe"' : return code '0x2' Stop. |
windows.h staat in "C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Include", deze heb ik dan ook toegevoegd aan de systeempath en de include path in Visual Studio, maar de foutmelding blijft terug komen. En de path naar cl.exe toevoegen heeft ook niet geholpen.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze fouten kan verhelpen? Ik heb Visual Studio en de SDK al opnieuw geinstalleerd.