Toon posts:

DDR400 niet meer leverbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik heb een Asus A8N Sli moederbord met NForce4 chipset. Ik heb daarbij GEIL USA NF4 2x512MB Dual Channel geheugen gekocht. Dit geheugen heeft timings van 2-2-2-5-1T.
Nu wil ik graag mijn PC uitbreiden met nog een keer 2x512MB en dezelfde timings, natuurlijk ;)
Ik heb al een paar winkels geprobeerd om daar de bovenstaande modules te kopen, maar deze zijn niet meer leverbaar, zegt men.
Na lang zoeken eindelijk vergelijkbare modules gevonden van G.Skill, nl. F1-3200BWU2-1GBGH
Nu krijg ik net een mailtje van de winkel waar ik ze besteld heb, dat de modules niet meer Europa in mogen. Er is namelijk een nieuwe wet van kracht, die stelt dat er maar een bepaalde Kwik/lood verhouding in de spullen mag zitten. En blijkbaar zijn er erg veel modules waarbij dit te hoog is en deze komen dus niet ons land binnen. :'(
Maar nu zit ik met een probleem, dat ik waarschijnlijk niet meer aan DDR400 modules kan komen met deze timings.

Heeft iemand een oplossing hiervoor of weet iemand welke modules er nog wel te krijgen zijn?

Thanx! _/-\o_
_/-\o_

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Toevallig vandaag nog 2x 512MB ddr400 besteld.

Gewone grote winkels hebben het ook heus nog wel hoor :? Alternate heeft het, Azerty etc. zullen het ook heus wel gewoon hebben.

edit: hmmz mischien niet specifiek van G-Skill, maar andere merken nog wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 16-03-2007 16:38 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:56

Sebazzz

3dp

leonpwner1 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:37:
Toevallig vandaag nog 2x 512MB ddr400 besteld.

Gewone grote winkels hebben het ook heus nog wel hoor :? Alternate heeft het, Azerty etc. zullen het ook heus wel gewoon hebben.

edit: hmmz mischien niet specifiek van G-Skill, maar andere merken nog wel.
De topicstarter wil het geheugen ook met dezelfde timing.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hmm, ik vind het vreemd, zie nog vaak genoeg PC3200 in webshops van DDR 1.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SOEPSTENGEL13 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:34:
Hmm, ik vind het vreemd, zie nog vaak genoeg PC3200 in webshops van DDR 1.
Lees nou is goed? Hij heeft duidelijk vermeldt dat hij G-Skill wilt :? Alhoewel dit wel DDR is, zoekt hij toch een specifiek merk.

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 16-03-2007 21:01 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Waarom wil je persee die timings hebben? Merkbaar is het niet, mischien slechts meetbaar.

Wat je zou kunnen doen is de volgende modules halen van G.E.I.L. http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IAID82 en dan op ietsjes hogere timings gaan draaien. G.E.I.L. maakt ook best goed overclockbare geheugenmodules.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

www.tweakers.net/pricewatch of www.tweakers.net/aanbod (voor 2e hands)

Dat een bepaald (oud) geheugentype op zeker moment niet meer nieuw te krijgen is, is niet meer dan normaal. Dan kun je kiezen uit zoeken naar 2e hands, ander geheugentype nemen of gewoon zitten met wat je hebt. Daar heb je geen topic voor nodig :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.