Beste,
Ik heb een situatie gemaakt waarbij ik een Microsoft CRM database aan wil spreken met PHP.
Ik ben zover dat PHP connectie maakt met SQL server 2005 en databases kan benaderen.
Nu probeer ik de crm database te benaderen.
Database heet: 'XXXXXXXXXXX_XXXXXXX_XXXXXXX_MSCRM'
de foutmelding dit ik hierop krijg is:
Zoals u kunt zien, valt er bij het noemen van de database naam 3 letters weg. Kan het zo zijn dat de database naam te lang is, en zo ja, is hier een work-arround voor.
De CRM databasenaam pas ik het liefst niet meer aan, aangezien deze onderdeel is van het CRM prorgamma.
Alvast bedankt.
Ik heb een situatie gemaakt waarbij ik een Microsoft CRM database aan wil spreken met PHP.
Ik ben zover dat PHP connectie maakt met SQL server 2005 en databases kan benaderen.
Nu probeer ik de crm database te benaderen.
Database heet: 'XXXXXXXXXXX_XXXXXXX_XXXXXXX_MSCRM'
PHP:
1
2
3
4
| <? mssql_connect("192.168.2.103", "gebruiker", "wachtwoord")or die("Failed to connect.. <br>"); mssql_select_db("XXXXXXXXXXX_XXXXXXX_XXXXXXX_MSCRM")or die("Failed to select DB.. <br>"); ?> |
de foutmelding dit ik hierop krijg is:
code:
1
2
3
4
5
6
| Warning: mssql_select_db() [function.mssql-select-db]: message: Could not locate entry in sysdatabases for database 'XXXXXXXXXXX_XXXXXXX_XXXXXXX_MS'. No entry found with that name. Make sure that the name is entered correctly. (severity 16) in C:\wamp\www\test.php on line 4 |
Zoals u kunt zien, valt er bij het noemen van de database naam 3 letters weg. Kan het zo zijn dat de database naam te lang is, en zo ja, is hier een work-arround voor.
De CRM databasenaam pas ik het liefst niet meer aan, aangezien deze onderdeel is van het CRM prorgamma.
Alvast bedankt.