boot problemen na flashen optiarc ad-7170s

Pagina: 1
Acties:

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 01:07
Ik zat met het volgende probleem:
ik had een optiarc (sony/nec) ad-7170s dvd brander in mijn pc die naar behoren functioneerde (branden, cd's lezen en branden) maar weigerde film dvd's af te spelen. Hij gaf ook geen regio aan.
Ik heb toen besloten om de firmware te flashen en maar meteen de region-free hack te gebruiken van de volgende site : http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/Optiarc-AD-7170A/
Volgende diverse sites moest ik de Sony (bovenste) gebruiken omdat die intern gelijk was.
Bij diverse mensen werkt dit ook dus zag geen problemen.
Na het succesvol flashen moest ik rebooten, maar hier ging het mis. Ik kwam wel bij het account inlog venster van windows (vista home premium 32bit legaal) maar hierna kwam hij in een blauw scherm met de mededeling dat er het een en ander in het geheugen gedumpt moest worden.
Ik kan sindsdien niet meer opstarten zonder telkens in dit scherm te eindigen. Als ik de sata aansluiting van de brander afkoppel werkt alles naar behoren.

Wie weet er een oplossing?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Via een bootflop proberen de originele firmware, als je die kan vinden, terug te flashen. Anders gewoon voor een paar euro een nieuwe brander kopen.

Verder misschien handig om te weten: Please note that flashing these drives will currently not work in UDMA 4 mode. Please use PIO mode instead. Not doing so may result in an "Error submitting checksum" error message.

[ Voor 42% gewijzigd door rodie83 op 16-03-2007 16:11 ]

• mac1987
Ok bedankt.
Kan je me misschien ook even bijv. naar een pagina verwijzen waar staat hoe een bootflop (heb geen floppydrive maar wel externe HD) te maken op een usb stick en hoe hiervandaan te flashen?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mac1987 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:14:
Ok bedankt.
Kan je me misschien ook even bijv. naar een pagina verwijzen waar staat hoe een bootflop (heb geen floppydrive maar wel externe HD) te maken op een usb stick en hoe hiervandaan te flashen?
Hard to say. Heb je de flash die je beschreven hebt in je OP uitgevoerd vanuit Windows? Als dat het geval is probeer eens vanuit safe mode te booten en dan de originele fw terug te flashen.

Zo nee, lees je even in op http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php. Zelf heb ik een USB stick nog nooit bootable gemaakt dus daar kan ik je verder niet veel mee helpen.

• mac1987
Hij werkt kennelijk nog als boot, maar als ik vervolgens xp wil installeren om van daaruit terug te flashen ziet die een 131 GB schijf. Ik heb echter geen schijf of partitie met deze grootte, alles is groter of kleiner.Misschien komt dit doordat xp geen sata schijf ondersteunt.
Ik durf i.v.m. dataverlies dus geen xp te installeren. Ik heb ook geen floppydrive om sata drivers te laden.

Wie weet waar deze 131 GB opeens vandaan komt of heeft een alternatief?

[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 17-03-2007 14:56 ]