Toon posts:

FPS 60 bij elke game [XFX 7900GT]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik zit met een vaag probleem ik heb een XFX 7900 GT 256GDDR3

het probleem is als volgt
het maakt niet uit welke game ik speel de fps is altijd 60.

Zit hier een soort van limiet oid op?

en is het mogelijk deze eraf te halen ?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04
Is dat niet gewoon het maximale dat je TFT kan weergeven?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens bij de opties van je videokaart en anders met RivaTuner :) Staat daar iets van 'lock' bij?
Cubefanatic schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:52:
Is dat niet gewoon het maximale dat je TFT kan weergeven?
Dat lijkt me ook eerder :)

[ Voor 50% gewijzigd door Outerspace op 16-03-2007 15:54 ]

Wauw, een sig!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Heb je v-sync niet toevallig aan staan? Dan word je fps gelijkgesteld aan de refreshrate van je scherm. Inderdaad kijk eens tussen de instellingen van je videokaart...

specs

Verwijderd

Even verticale synchronisatie uitzetten :)

• J0J0
Outerspace schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:52:
Kijk eens bij de opties van je videokaart en anders met RivaTuner :) Staat daar iets van 'lock' bij?

[...]

Dat lijkt me ook eerder :)
huh dat snap ik niet :P

Ik had vroeger een IIyama 17 inch crt scherm dat ging tot 100Hz ofzo geloof ik. Maar in sommige spellen haalde ik toch echt 300 FPS :+

Mijn huidige refreshrate van mijn TFT is 75Hz maar mijn fps kan echt wel hoger ;)

Ik denk dat v-sync aan staat.

specs

Verwijderd

Topicstarter
klopt, ik heb die sync uitgezet, alleen nu heb ik een mooie fps van rond de 160 of meer. maar nu schokt het beeld een beetje...

• J0J0
Euuuhm kijk eens bij de instellingen van je beeldscherm. Zorg ervoor dat ''modi verbergen die dit scherm niet kan weergeven'' aangevinkt is en zet je scherm op de hoogste refreshrate...

[ Voor 5% gewijzigd door J0J0 op 16-03-2007 16:08 ]

specs

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:05:
klopt, ik heb die sync uitgezet, alleen nu heb ik een mooie fps van rond de 160 of meer. maar nu schokt het beeld een beetje...
En dat is weer logisch (immers de buffer wordt geupdate als het scherm al moet schrijven) :) 60 FPS is perfect voor 60Hz. Per interval wordt dan swap buffers uitgevoerd. Er is geen enkele reden waarom je dat onder normale omstandigheden niet wilt gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Skinkie op 16-03-2007 16:11 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• J0J0
Skinkie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:10:
[...]

En dat is weer logisch (immers de buffer wordt geupdate als het scherm al moet schrijven) :) 60 FPS is perfect voor 60Hz. Per interval wordt dan swap buffers uitgevoerd. Er is geen enkele reden waarom je dat onder normale omstandigheden niet wilt gebruiken.
Nou net wat sneller kunnen reageren (preciezer draaien bijv) kan best wat uit maken. Dat noem ik eigenlijk wel een normale omstandigheid. Als hij een scherm heeft met een hoge refreshrate kan hij alsnog v-sync aanzetten. Allemaal up 2 the TS :P

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een syncmaster 930BF, ik heb de refreshrate op 75 gezet deze stond op 60

• J0J0
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:41:
ik heb een syncmaster 930BF, ik heb de refreshrate op 75 gezet deze stond op 60
Dan heb je toevallig hetzelfde scherm als mij :P Staat bij mij ook op 75Hz wat tevens het hoogste is. Heb je nu nog veel last van schokjes?

Sommige mensen krijgen hoofdpijn en zien het beeld trillen bij 60Hz, heb daar zelf ook ervaring mee (met oude CRT monitor).

Nu heb ik geen 7900GT maar een Ati x850XT maar ik zie in spellen het beeld niet schokken.

specs

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het is vrijwel onmogelijk om het verschil tussen 60 en 75 Hz te zien, als het gaat om het vernieuwen van beeldinformatie.
CRT-schermen kunnen wel hinderlijk flikkeren bij verversingssnelheden lager dan 75 Hz, maar nogmaals, mijns inziens is het niet mogelijk om het verschil tussen 60 en 75 frames per seconde te zien.

Verder is het principe 'tearing' zojuist door jou gevonden; het spel schrijft 160 beeldjes per seconde naar het scherm, terwijl het scherm er maar 60 per seconde kan weergeven. Hierdoor zie je telkens gedeeltes van oude en nieuwe frames door elkaar, waardoor een schokkerig effect optreedt. De techniek om dit te voorkomen heet VSync, Verticale Syncrhronisatie.

Zoals hierboven dus door mij en ook anderen al gezegd, het heeft vrijwel geen zin om een framerate toe te staan die hoger ligt dan de verversingssnelheid van je scherm.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

J0J0 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:36:
[...]

Nou net wat sneller kunnen reageren (preciezer draaien bijv) kan best wat uit maken. Dat noem ik eigenlijk wel een normale omstandigheid. Als hij een scherm heeft met een hoge refreshrate kan hij alsnog v-sync aanzetten. Allemaal up 2 the TS :P
Uhh.. OpenGL != invoer laag. Dus het aantal FPS hoeft zeker je bewegingen niet te limiteren.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• J0J0
CodeCaster schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:49:
Het is vrijwel onmogelijk om het verschil tussen 60 en 75 Hz te zien, als het gaat om het vernieuwen van beeldinformatie.
CRT-schermen kunnen wel hinderlijk flikkeren bij verversingssnelheden lager dan 75 Hz, maar nogmaals, mijns inziens is het niet mogelijk om het verschil tussen 60 en 75 frames per seconde te zien.

Verder is het principe 'tearing' zojuist door jou gevonden; het spel schrijft 160 beeldjes per seconde naar het scherm, terwijl het scherm er maar 60 per seconde kan weergeven. Hierdoor zie je telkens gedeeltes van oude en nieuwe frames door elkaar, waardoor een schokkerig effect optreedt. De techniek om dit te voorkomen heet VSync, Verticale Syncrhronisatie.

Zoals hierboven dus door mij en ook anderen al gezegd, het heeft vrijwel geen zin om een framerate toe te staan die hoger ligt dan de verversingssnelheid van je scherm.
Zeikerd :P

Het valt me op dat je vrijwel altijd ''vrijwel'' voor je stellingen zet. Vrijwel =! vaststaand iets.
Ik zie zelf ook het verschil niet tussen een spel dat 60 of 75 fps draait. Mijn neef pikt het er echter zo uit. Als het geen zin zou hebben dan zouden de pro-gamers ook niet zo'n fps freaks zijn. Of ga je me nu vertellen dat zij niet weten waar ze mee bezig zijn. Als zij op eens mooi crt-scherm spelen met een verversingsnelheid van 125Hz, dan zou het volgens jou geen enkel nut hebben om meer dan 125fps uit je videokaart te persen?

specs

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

J0J0 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:12:
[...]

Zeikerd :P

Het valt me op dat je vrijwel altijd ''vrijwel'' voor je stellingen zet. Vrijwel =! vaststaand iets.
Ik zie zelf ook het verschil niet tussen een spel dat 60 of 75 fps draait. Mijn neef pikt het er echter zo uit. Als het geen zin zou hebben dan zouden de pro-gamers ook niet zo'n fps freaks zijn. Of ga je me nu vertellen dat zij niet weten waar ze mee bezig zijn. Als zij op eens mooi crt-scherm spelen met een verversingsnelheid van 125Hz, dan zou het volgens jou geen enkel nut hebben om meer dan 125fps uit je videokaart te persen?
nee, hoe denkt je scherm dat weer te geven? met V-sync krijgt elk beeldje een plaatsje en met bijv. het dubbele vallen er beeldjes weg, het punt is eerder zonder V-sync dat je 'oude' en 'nieuwe' beeldjes gemixt kan krijgen of juist een net iets te oud beeldje dan wat eigelijk zou moeten [/miereneukerij, ik merk d'r iig niks van :P ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1