Poll: Levertijd ADSL algemeen

Pagina: 1
Acties:

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 08:38
De levertijd van een ADSL verbinding is moeilijk te pijlen, omdat ADSL providers een deel van de aansluitwerkzaamheden uitbesteden. Meestal geven ze aan dat de oplevering een week of 4 kan duren. Gek genoeg was mijn aansluiting binnen 48 uur geleverd, maar blijkbaar ben ik een uitzondering. Ik wil daarom door middel van een poll ontdekken wat bij jou de levertijd was.

Mocht je je huidige aansluiting meer dan 2 jaar in bezit hebben, reageer dan niet, want er schijnt nogal een verschil te zijn tussen oude en nieuwe aanvraagprocedures.

Poll: Wat was de levertijd van jouw ADSL verbinding ?
Binnen 3 dagen
Tussen 4 en 7 dagen
Tussen 1 en 2 weken
Tussen 2 en 4 weken
Tussen 4 en 6 weken
Meer dan 6 weken !!!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=176660&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Nakebod

Nope.

Ik zal maar niet stemmen, heb mijn verbinding wel wat langer dan 2 jaar :)
Maar zelfs toen had ik alles binnen 2 weken binnen.
Moest het langst wachten op de modem, de rest had ik binnen een weekje binnen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

2 weken, inclusief aanvragen nieuwe telefoonlijn :)

Nu ook met Flickr account

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
1 week voor orange dsl.

[ Voor 35% gewijzigd door sariel op 16-03-2007 15:48 ]

Copy.com

Verwijderd

Binnen 48 uur? Dat is wel heel apart. KPN geeft aan dat ze toch minstens 4 werkdagen nodig hebben voor het inplannen van het porteren van de lijn. Bij welke provider heb je een lijn, en van welke telco?

• Stephane
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:49:
Binnen 48 uur? Dat is wel heel apart. KPN geeft aan dat ze toch minstens 4 werkdagen nodig hebben voor het inplannen van het porteren van de lijn. Bij welke provider heb je een lijn, en van welke telco?
Nou dat was uitzonderlijk hoor, want ik ga Tiscali echt niet de hemel in prijzen of zo. Waarschijnlijk had ik mazzel en was er net op dat moment toevallig een monteur in de wijkcentrale. In ieder geval... ik had tiscali T4 over de KPN lijn aangevraagd en dat was in augustus.

• Stephane
Wow ik sta er van te kijken dat (op dit moment) 17%, ofwel 2 personen te maken hebben gehad met een levertijd van meer dan 6 weken ! Wat een drama moet dat zijn !

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:49:
Kan best gebeuren in de praktijk. Als het om een linesharing opdracht gaat willen ze dat nog wel eens uitvoeren als ze toch op de centrale zijn een paar dagen eerder al.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 12:33

qless

...vraag maar...

Zal hem ook maar niet invullen, en meer dan 2 jaar en in België.
Eerste keer:
Lijnportering van ISDN naar PSTN + ADSL. 3 dagen en alles in 1 keer
(monteur komt, haalt ISDN NT weg, rijdt naar centrale, sluit op PSTN aan en ADSL, komt terug en test ADSL )

Tweede keer: 2 dagen (nieuwe lijn nieuw adsl signaal)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:32:
Kan best gebeuren in de praktijk. Als het om een linesharing opdracht gaat willen ze dat nog wel eens uitvoeren als ze toch op de centrale zijn een paar dagen eerder al.
Nou, ik word daar niet zo blij van, als ze eerder uitvoeren dan afgesproken. Informeer je de klant daar leuk over, doen ze het gewoon eerder. En daarbij: leadtime absoluut minimum is 4 werkdagen, waarom kunnen ze het dan wel sneller? Dat is vast iets wat bij KPN intern vast wel kan, maar voor andere telco's zal je zien dat het niet zo werkt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:07:
[...]

Nou, ik word daar niet zo blij van, als ze eerder uitvoeren dan afgesproken. Informeer je de klant daar leuk over, doen ze het gewoon eerder. En daarbij: leadtime absoluut minimum is 4 werkdagen, waarom kunnen ze het dan wel sneller? Dat is vast iets wat bij KPN intern vast wel kan, maar voor andere telco's zal je zien dat het niet zo werkt.
Geloof niet zo dat het intern sneller gaat. Als ze het verzoek intern al van de ene BU bij de andere kunnen krijgen snel ;)

Overigens duurt een volledige aanvraag voor een xDSL verbinding als consument bij een ISP voornamelijk langer door de stappen die het moet doorlopen en de vertraging daar. En vergeet niet dat je vaak al 7 dagen moet wachten omdat je een aankoop op afstand wettelijk nog mag/kan annuleren en ze geen kosten willen maken voor dat die termijn is verstreken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Stephane
bjck schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:23:
[...]

Geloof niet zo dat het intern sneller gaat. Als ze het verzoek intern al van de ene BU bij de andere kunnen krijgen snel ;)

Overigens duurt een volledige aanvraag voor een xDSL verbinding als consument bij een ISP voornamelijk langer door de stappen die het moet doorlopen en de vertraging daar. En vergeet niet dat je vaak al 7 dagen moet wachten omdat je een aankoop op afstand wettelijk nog mag/kan annuleren en ze geen kosten willen maken voor dat die termijn is verstreken.
Die 7 dagen lijkt op ingecalculeerd bedrijfsrisico aangezien mijn lijn toch wel snel was geleverd.

Ik snap niet dat iemand niet blij wordt van een veel sneller opgeleverde aansluiting.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47

samo

yo/wassup

Destijds bij skynet: op zaterdagmiddag de belgacom winkel binnenstappen, rond de middag gebeld worden door de monteur dat de sync er op staat, en vanaf dan online. Even bellen naar de helpdesk voor de logingegevens natuurlijk. Dus dat was wel snel.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

KPN mxstream was drie week. Migratie naar Bitstream (gisteren afgerond) duurde exact drie dagen.
Pagina: 1