[8800GTS] performance omlaag na overclock

Pagina: 1
Acties:

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Stock haalde hij eerst 50.000 punten met 3dmark2001se, na te hebben overgeclockt nog maar 40.000. Ook als ik weer stock snelheden instel blijft het 40.000 punten. Ik gebruik atitool om over te clocken omdat de nvidia tool vol met bugs zit (radiobuttons die het niet doen 8)7 ).

Waardoor komt dit/hoe herstel ik het?? En is er nog een mogelijkheid nvidia classic control panel terug te krijgen?

End of Transmission

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

verwijder die tool is van je schijf en probeer het dan nog eens. En je kan wel de classic control panel weerkrijgen. moet je maar beetje knooien. Zit nu achter een ander systeem, dus kan zo niet kijken.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Pak ook eens gewoon 3dmark 2005/2006. Je ziet nu met hoge punten te smijten maar 2005/2006 zijn veel beter qua tests als het gaat om je videokaart, als je al 3dmark wilt gebruiken om te testen

Heb je al eens gekeken hoe de prestaties zijn in games? Zijn die er beter op geworden? Of gaat het je puur om die 10k punten in een benchmark programma van 2001?

• Chesta
We Are Borg schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:09:
Pak ook eens gewoon 3dmark 2005/2006. Je ziet nu met hoge punten te smijten maar 2005/2006 zijn veel beter qua tests als het gaat om je videokaart, als je al 3dmark wilt gebruiken om te testen

Heb je al eens gekeken hoe de prestaties zijn in games? Zijn die er beter op geworden? Of gaat het je puur om die 10k punten in een benchmark programma van 2001?
company of heroes op 1680x1050 gaf voor de overclocks 48,5 fps en een "great" score, nu nog maar 42,5 en "good". Ik zal 3dmark2006 zowizo nog wel ff proberen, maar dat de performance is gezakt is wel zeker.

End of Transmission

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 11:35

Format-C

Tracing Rays

Wat meer info kan geen kwaad;

wat zijn de clocks?
hoe warm wordt de kaart?
is hij stabiel @ ATitool?
staat AA en AF wel uit?

Installeer anders de drivers eens opnieuw.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Chesta
Na alles te hebben verwijderd en de driver weer geinstalleerd te hebben werkte het (na een aantal reboots tenminste :? ). Blijft een vaag probleem maar ben blij dat hij het weer normaal doet. Atitool ga ik niet meer gebruiken want hiermee begon hij dus raar te doen. Ntune heeft bugs in de interface (klik) zitten, en als ik op 'optimaal zoeken' ofzo klik word me scherm lichtblauw en crasht de pc gewoon.

Ik wacht wel met overclocken tot nvidia een fatsoenlijke driver uitbrengt die ze WEL getest hebben ofzo :/

End of Transmission

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

NTune is idd brak. :X ATitool zou je kunnen gebruiken om op artifacts te scannen.

Probeer anders Rivatuner eens om de kloksnelheden aan te passen. Met Rivatuner kan je ook de temperaturen loggen van alle sensors/ kloksnelheden op de kaart. Imho is dit de beste tool om de videokaart te overklokken.

Rivatuner download.

Op welke snelheden had je je kaart geklokt totdat hij raar ging doen dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 17-03-2007 12:01 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Chesta
RappieRappie schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:00:
NTune is idd brak. :X ATitool zou je kunnen gebruiken om op artifacts te scannen.

Probeer anders Rivatuner eens om de kloksnelheden aan te passen. Met Rivatuner kan je ook de temperaturen loggen van alle sensors/ kloksnelheden op de kaart. Imho is dit de beste tool om de videokaart te overklokken.

Rivatuner download.

Op welke snelheden had je je kaart geklokt totdat hij raar ging doen dan?
Ik liet atitool zoeken naar de max, hele pc liep vast toen de core op 627 stond (normaal 500). Geheugen ging tot 855(1710), normaal 800(1600) maar ik denk dat hij toen crashte omdat de core nog wat te hoog stond. Hierna heb ik het nog een keer geprobeert met de core wat lager totdat het geheugen op 1400(2800)mhz draaide :D wat natuurlijk niet klopte, atitool haalde de ddr en effectieve snelheid door elkaar denk ik.

Maargoed tnx voor de tip, ik ga nu ff rivatuner proberen :)

End of Transmission

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Nutral

gamer/hardware freak

bij atitool kan ik mn videokaart naar 3000(6000) klokken zonder problemen, die tool moet gewoon upgedate worden. rivatuner doet het wel goed en daar kapt hij er bij mij op 1100(2200) mee.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach dat zoeken naar de max met ATi tool of andere tools vind ik maar een overbodige en gevaarlijke feature. Je hebt er zelf geen controle over. Straks gaat er onverhoopt iets mis en is je kaart dood.

Nee, als je iets overklokt kan je het beter zelf doen, en langzaam omhoog klokken en veel testen na elke verhoging. :)

• Chesta
Heb nu de volgende tools geprobeert:
atitool
rivatuner
nTune

De core loopt ondertussen op 615mhz (stock 513), maar geheugen overclocken gaat niet. Maakt niet uit bij welk programma ik het instel, de echte snelheid blijft gewoon op stock staan. Ik heb gezocht op google maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem :/ Uiteraard overal de nieuwste versie van geinstalleerd. Iemand nog een idee?

End of Transmission

Verwijderd

Waarom gebruik je allemaal van die vage progjes om je gpu over te clocken ?

Je kan gewoon een .reg bestandje van int halen ( zoek google ) daarna kan je handmatig bij de eigenschappen van je videokaart de core en geheugen omhoog gooien, deze heeft ook een functie om de setting op te slaan voor de volgende keer dat windows opstart, gegarandeerd dat dit werkt :)

Hoewel ik ff niet op de naam van het .reg bestandje kan komen ^^

• Chesta
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:50:
Waarom gebruik je allemaal van die vage progjes om je gpu over te clocken ?

Je kan gewoon een .reg bestandje van int halen ( zoek google ) daarna kan je handmatig bij de eigenschappen van je videokaart de core en geheugen omhoog gooien, deze heeft ook een functie om de setting op te slaan voor de volgende keer dat windows opstart, gegarandeerd dat dit werkt :)

Hoewel ik ff niet op de naam van het .reg bestandje kan komen ^^
Coolbits? Die gebruikte ik wel altijd voor mn vorige videokaarten. Maar de nvidia driver die ik nu heb heeft geen classic control panel, waar coolbits alleen voor werkt meer. Bij de vorige versie van de nvidia driver kon ik nog kiezen tussen classic en dat (vreselijk onhandige) nieuwe control panel, maar classic hebben ze er blijkbaar nu helemaal uigehaald :(

End of Transmission

Verwijderd

Chesta schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:00:
[...]

Coolbits? Die gebruikte ik wel altijd voor mn vorige videokaarten. Maar de nvidia driver die ik nu heb heeft geen classic control panel, waar coolbits alleen voor werkt meer. Bij de vorige versie van de nvidia driver kon ik nog kiezen tussen classic en dat (vreselijk onhandige) nieuwe control panel, maar classic hebben ze er blijkbaar nu helemaal uigehaald :(
Coolbits werkt ook met de nieuwe interface, gewoon even zoeken bij ik dacht "performance and temperature settings".

• Chesta
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:45:
[...]

Coolbits werkt ook met de nieuwe interface, gewoon even zoeken bij ik dacht "performance and temperature settings".
Ja en dan kom je dus weer bij nTune uit 8)7 Die dus die irritante interface bug heeft en ook me videogeheugen niet overclockt :|

En als je geen nTune hebt geinstalleerd (wel coolbits uitgevoerd) krijg je dit:
---------------------------
Temperatuurniveaus controleren
This is now a Performance feature. Visit the NVIDIA website to learn more and download the NVIDIA nTune performance application. Would you like to go there now?
Ja Nee

End of Transmission

Pagina: 1