Nieuwe versie van Gnome ziet het Levenslicht

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Nieuwe versie Gnome ziet levenslicht

Bovenstaande URL linkt naar een artikel dat er een nieuwe versie van Gnome beschikbaar is.
Hoewel ik het helemaal geweldig vind voor de Gnome gebruikers dat er een nieuwe versie beschikbaar is, vind ik dit meer een item voor de meuktracker.

Aldaar word dagelijks nog altijd trouw bijgehouden van de nieuwe versie van een grote diversiteit aan software en firmware, zelfs op categorie.

Toch vraag ik me af, wat de frontpage met een posting moet van deze nieuwe versie.
Voor andere programma's en tools komt er toch ook nooit een artikel op de frontpage te staan?
Waarom dan wel voor Gnome / KDE? :?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
GJ-tje schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:28:
nieuws: Nieuwe versie Gnome ziet levenslicht
Voor andere programma's en tools komt er toch ook nooit een artikel op de frontpage te staan?
Waarom dan wel voor Gnome / KDE? :?
nieuws: Adobe geeft testversie Photoshop CS3 weg
nieuws: Microsoft lanceert Vista en Office 2007
nieuws: OpenOffice.org-versie voor Mac in bètafase

De grens is weliswaar enigszins arbitrair, maar van grote software waar heel wat tweakers dagelijks mee geconfronteerd worden, vinden we het niet te verantwoorden als we daarbij geen aandacht besteden aan belangrijke releases en aankondigingen.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Kun je dat ondersteunen met statistieken of denk je dat Gnome veel gebruikt wordt binnen de doelgroep?

Ik verwacht dat er meer mensen zijn die Photoshop gebruiken als dat er mensen zijn die Gnome gebruiken.

Daarnaast kun je het natuurlijk niet vergelijken met Windows Vista en Office 2007 qua schaal...

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Als je van die denkwijze uitgaat, dan moeten we alleen nog over Vista en Office schrijven en alle andere software negeren, want niets anders staat in verhouding.

Ik heb geen statistieken en rapporten nodig om mijn stelling te ondersteunen. Ik denk niet dat iemand zal betwijfelen dat een groot deel (hoewel beduidend minder dan Vista, maar nog steeds een niet te negeren deel) van onze gebruikers Linux draait en daarbij gebruikmaakt van Gnome of KDE.

Ik gaf nota bene al aan dat de grens niet keihard vastligt. Een en ander is afhankelijk van hoe groot we de impact van een release op onze gebruikersgroep inschatten. Daarnaast spelen eigenschappen als het belang van een release en de nieuwe features ook een rol.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:32:
Kun je dat ondersteunen met statistieken of denk je dat Gnome veel gebruikt wordt binnen de doelgroep?

Ik verwacht dat er meer mensen zijn die Photoshop gebruiken als dat er mensen zijn die Gnome gebruiken.

Daarnaast kun je het natuurlijk niet vergelijken met Windows Vista en Office 2007 qua schaal...
Veel Unix/Linux/BSD etc OS-en gebruiken KDE of Gnome als desktop manager. D'r zullen stiekem veel mensen zijn die dat gebruiken...

Verder, van bv Vista komen zelfs artikelen over onderdelen van het OS voorbij... Dus waarom van een alternatief OS niet (een van) de desktopmanagers?

En je hoeft niet alle artikelen te lezen... ;)

Edit: ow, en ik ben niet pro een of ander os... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 16-03-2007 15:44 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:39:
[...]

Veel Unix/Linux/BSD etc OS-en gebruiken KDE of Gnome als desktop manager. D'r zullen stiekem veel mensen zijn die dat gebruiken...

Verder, van bv Vista komen zelfs artikelen over onderdelen van het OS voorbij... Dus waarom van een alternatief OS niet (een van) de desktopmanagers?

En je hoeft niet alle artikelen te lezen... ;)

Edit: ow, en ik ben niet pro een of ander os... :P
Ik gebruik persoonlijk alleen KDE en Vista, geen Gnome voor mij.

KDE is een stuk populairder als Gnome, maar ze zijn samen bij lange na nog niet zo populair als bijvoorbeeld PhotoShop.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Naast wat * Yoeri tikt, is de insteek van het nieuws en de Meuktracker verschillend. Een meukpost geeft in een oogopslag weer wat de belangrijkste veranderingen zijn van een update en waar deze gedownload kan worden. Het nieuws geeft daarentegen een stuk meer achtergrondinformatie en diepgang. Er zit dus een groot verschil in: iemand die - in dit geval - Gnome 2.18 wil downloaden, moet in de Meuktracker zijn. Diegene die alleen op de hoogte wil zijn van wat Gnome 2.18 met zich meebrengt, kan in het nieuws terecht.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:32:

Overigens, een vergelijking tussen Gnome (of KDE for that matter) en Photoshop kan je niet direct maken en hebben alleen met elkaar te maken omdat ze zowat de meest gebruikte pakketten zijn in hun categorie (Photoshop voor beeldbewerking en Gnome als desktopomgeving). Misschien krijgt een item over Photoshop meer response vanuit de community dan Gnome/KDE, maar een onderscheid tussen de beide mag je in mijn ogen niet maken. Beide pakketten zijn zowat een autoriteit in hun eigen markt en zorgen veelal voor inspiratie voor andere programma's. Vanuit dat perspectief is een item zowat een must voor ons.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Yoeri schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:30:
nieuws: Adobe geeft testversie Photoshop CS3 weg
nieuws: Microsoft lanceert Vista en Office 2007
nieuws: OpenOffice.org-versie voor Mac in bètafase

De grens is weliswaar enigszins arbitrair, maar van grote software waar heel wat tweakers dagelijks mee geconfronteerd worden, vinden we het niet te verantwoorden als we daarbij geen aandacht besteden aan belangrijke releases en aankondigingen.
De release van een nieuwe OS, zoals onlangs Vista dus, heeft imo een veel hogere nieuwswaarde dan bijv. een nieuwe versie van Gnome / KDE. Niet omdat het een MS product is, maar meer vanwege de veranderingen binnen Vista zelf.
Het is wel leuk natuurlijk, voor de gebruikers die het gebruiken, dat er een FP vermelding komt van het programma die ze gebruiken.
Mijns inziens is het geen major release geweest.
Dit is uiteraard ook te zien aan het versie nummer (2.16 -> 2.18).
Waarschijnlijk zal de release ook niet zoveel schokkende nieuwe features bieden.
Heb net ook even gekeken in het artikel... En al is het nieuw binnen GNome, maar andere pakketten hebben dit al langer dan vandaag de dag, waardoor voor mij de nieuwswaarde eigenlijk totaal wegvalt naar mijn idee.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind dit nieuwsartikel ook eigenlijk niet zo geweldig kwa inhoud, er staat weinig meer info in dan de releasenotes, dit in tegenstelling tot vorige artikelen ( nieuws: Nieuwe versie Gnome ziet het levenslicht , nieuws: Nieuwe features van Gnome 2.14 besproken )
Maar de stijl is ook wat rommelig, als dat aangepast wordt zal het vast wat minder rommelig lijken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1