Toon posts:

Volumeknop maken

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een volume (draai) knop liggen die uit een stereo komt, en wil ik graag ergens gebruiken voor geluid harder en zachter te zetten, nou zitten er een aantal aansluitingen op en daar staan de namen bij, en dat zijn de volgende namen:

vr position-
avs-
pw on-
5V-
M down-
M up-
AGND-

maar ik weet niet zeker welke ik moet gebruiken, ik denk zelf vr position en avs want bij 5V moet er 5 volt op staan omdat er een led lampje in het knopje zit, M down en M up is het motortje om met de afstandsbediening harder en zachter te kunnen zetten en AGD is massa.

En welke moet ik dan daarmee verbinden van de tulp stekker, kan dat met massa alleen?
En moet het persee VOOR de versterker of NA de versterker.

Hoop dat iemand dit weet, voor duidelijkheid wil ik wel foto maken en/of wat tekenen wat ik bedoel.

Alvast bedankt.
Jasper

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
Ik ken niet zo heel veel van electronica, maar ik denk niet dat je het geluid gewoon door die volumeknop kan laten gaan. Volgens mij geeft dat ding een signaal af, dat je moet opvangen met iets anders dat het volume regelt...

Verwijderd

Topicstarter
nee want ik zag dat het in de stereo gelijk naar de versterker liep

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:33:
nee want ik zag dat het in de stereo gelijk naar de versterker liep
Alwaar natuurlijk gewoon een elekrische volume regeling (heeft een mooie naam, maar ben ik effe kwijt) (VCA dus) zit ingebouwd, aangestuurd door de knop waar jij het over hebt.

Met deze knop alleen kan je onmogelijk het volume regelen van audio signaal.

Alles kan stuk.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

^^ Met hem :Y

VCA is wat je zoekt.

Wise enough to play the fool