[Vista] Internetpagina's niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 5.831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-12-2025

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Ik heb sinds begin maart Vista draaien (ma3d) en bijna alles werkt zoals ze het bedoeld hebben..
Nu heb ik al tijden het probleem dat ik bij het browsen de pagina van microsoft.com en erger nog tweakers.net niet kan bereiken. Dit is zo bij meerdere websites. Ook subpagina's kan ik niet openen. Hij blijft uren hangen op het zoeken naar de pagina. Ook windowsupdate werkt niet.
Opnieuw opstarten helpt niet en het blijven dezelfde pagina's. Ik heb gezien dat bij de netwerkeigenschappen bij IPv6 beperkt staat.
Misschien ook nuttig om te vertellen dat ik een interne lan verbinding heb binnen mijn flat en een PPPoE verbinding voor internet naar buiten (100mbit). Hiervoor gebruik ik de ingebouwde PPPoE mogelijkheid.
Ik gebruik mijn Asus A8N SLI SE moederbord met nforce4 chipset -> gigabit lan onboard met Windows Vista Business.

Heb nog geen vergelijkbare posts of oplossingen gevonden..

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Heb je je hardisk opgeschoont en alle temp files weggegooit?
Download ff CCleaner en run die... Laat em ook even het register meenemen..
Ik denk aan zoiets. Zou natuurlijk in de heel verkeerde richting kunnen zitten maja...

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
wat is je netwerk configuratie?

Copy.com

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Een vriend van mij had ongeveer hetzelfde probleem. Hij had nooit een proxy gebruikt of ingesteld maar Vista stelde deze om een of andere reden altijd in en activeerde deze ook. Ik zou dus eens kijken in je Internet Instellingen of je proxy server toevallig aan staat.

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb hetzelfde probleem die ik tot nu toe nog niet heb opgelost.
Ik heb ook niets kunnen vinden over proxy instellingen, dit staat op automatisch.
Het volgende bericht heb ik ook op computeridee.nl geplaatst.

Hello.

Ik heb hier iets zeer vreemds.
Ik heb net Windows Vista ge-installeerd.

Nu kan ik de ene website wel benaderen en de andere niet.
Hier onder enkele voorbeelden.
www.computeridee.nl --> prima
www.google.nl --> lukt niet
www.dell.nl --> zeer beperkt
www.hp.nl --> lukt niet
www.microsoft.com --> lukt niet
www.tweakers.net --> prima
www.nasa.com --> prima

Ik heb ook nog WIndows XP op een andere partitie staan en via deze werkt alles prima.
Iets in Windows Vista geeft dit probleem.

Het volgende heb ik uitgeprobeerd:
Browsen met IE7 en Firefox geeft zelfde resultaat.
Ik heb wat gespeeld met de security settings, maar steeds hetzelfde resultaat.
Netwerk verbinding werkt, ik heb zelf contact met andere PC's van mij.

Ik kan het niet bevatten dat de ene website het goed doet en de andere niet.
Heeft iemand tips voor mij?

Groeten, dunster

cougar - dunster crew

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem als Dunster.
Nieuwe laptop gekocht met Vista Home premium erop.
Acer Aspire Advance 9423.

Verschillende site's willen niet openen.

Wie weet de oplossing???

groet,

wim

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 10:27 ]

Verwijderd

Pieter+
Van Pieter+ uit www.pvcf.nl.

In de Computertotaal van januari en februari 2007 staat er bij de rubriek helpdesk een artikel hierover te groot om over te nemen. Het probleem zit hem vermoedelijk in het vinden van de DNS server. Als je even zoekt op DNS op www.computertotaal.nl dan vindt je een manier om te controleren. Als het daar zit kun je met het zoeken in windows help van je nieuwe PC gaan naar TCP/IP instellingen wijzigen. Dope dit op zowel de oude en nieuwe computer en zorg dat ze beide dezelfde instellingen krijgen. In het uiterste geval kun je bij de nieuwe het IP adres van de DNS sever handmatig vermelden. Dit kun je vinden in de gegevens van je provider.

Aangepast door Pieter+ op 09 May 2007 tijd: 10:44am
Terug naar boven

Update:
Probleem opgelost door in de router bij dhcp server een vinkje te plaatsen op YES
Alles werkt nu naar behoren gelukkig

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 19:02 . Reden: Update ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe laptop van Asus, die Vista Home Premium draait.

websites als microsoft.com, IMDB.com, www.gmail.com, www.google.com zijn niet bereikbaar. Paypal.com zeer beperkt. Daarentegen is de site voor Office van Microsoft wel bereikbaar en kan ik ook Google Adsense bereiken.

Ook kan AVG Free antivirus geen updates downloaden (hij herkent wel dat er een update beschikbaar is).

DHCP stond al aangevinkt in de router, dus dat was het helaas niet.

Configuratie netwerk:

router met bedraad netwerk, hier zijn de PC's boven mee aangesloten. Het Acces Point voor draadloos netwerk is ook op deze router aangesloten. Hier draaien twee laptops op (Windows 2000 sp 4 en de ander Windows XP), sinds eergisteren dus ook mijn nieuwe laptop.

Bovengenoemd netwerksysteem werkt perfect, me dunkt dat dus enkele instellingen in Vista niet deugen, temeer daar verbinden met het draadloos netwerk op school niet de problemen kent met de websites die ik boven heb genoemd.

De Vista laptop wordt herkend in het netwerk en is benaderbaar door de andere computers en viceversa. Email (pop3) en Windows Live Messenger werken normaal.

Ik zou eerlijk gezegd dus niet weten waar het hem in de instellingen zou moeten zitten, heb met de computers boven en mijn Windows XP-laptop allerlei instellingen vergeleken. Heb ergens gelezen dat herstarten van de DNS service had geholpen met iemand, maar bij mij haalde dit niks uit. Ook het opnieuw opstarten van de DHCP service haalde niks uit.

Zou iemand me kunnen wijzen op iets waar ik wellicht overheen heb gekeken?

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:28:
Zou iemand me kunnen wijzen op iets waar ik wellicht overheen heb gekeken?
Ik ben er zelf ook nog niet uit.
Echt onbegrijpelijk, je hebt precies hetzelfde probleem als ik.
Ik heb Windows Enterprise, zal het binnenkort eens proberen met Ultimate, misschien helpt dat.
8)

Update: Hmm grr Ultimate geeft hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door dunster op 11-05-2007 22:19 ]

cougar - dunster crew

Verwijderd

Het lijkt erop dat Vista iets verkeerd instelt, maar waar het zou kunnen zitten? Geen idee...

We werken met een MAC-beveiliging, alleen de MAC-adressen van onze computers worden toegelaten tot het internet en netwerk. Mijn laptop stond wel aan toen het MAC-adres werd ingevoerd, zou dit het probleem kunnen zijn? Hij stond uit toen het MAC-adres op school werd toegevoegd (daar werken ze ook met MAC-beveiliging namelijk) en internet levert daar geen problemen op. Ik kan me vaag herinneren dat mijn oude laptop (XP) ook uit stond toen thuis en op school MAC adres werd toegevoegd...

Ik kan me ook herinneren dat ik met mijn oude Compaq op school dezelfde problemen had met draadloos netwerk, en die stond aan toen MAC-adres werd toegevoegd...

MAC-adres ga ik eens dus verwijderen, Router opnieuw herstarten, laptop uit, MAC-adres weer toevoegen, router herstarten en laptop weer aan. Eens kijken of dit zal helpen, en dan zal ik het hier even laten weten.

@ Dunster, ik weet niet of jij ook met MAC beveiliging werkt thuis, anders zou dit wel eens de moeite van het proberen waard kunnen zijn.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Misschien een uitdaging, in ieder geval voor mij. Ik heb een nieuwe laptop met windows vista en dus ook een interne wlan (dell draadloze 1390 WLAN Mini-kaart). Op de een of andere manier geven instellingen aan dat ie verbonden is met het draadloos netwerk en internet. Ik ontvang ook een IP adres maar mijn internet doet het niet. Hij heeft het overigens wel gedaan (een ochtend en middag). Toen ik 's avonds terugkwam niet meer. Een paar dagen later deed hij het weer even en toen weer niet en toen weer wel.. Kortom hij doet het steeds heel eventjes en dan doet het internet het weer niet..

Als ik windows laat controleren krijg ik een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met de externe host.. (weet niet wat dat is en of dat het probleem kan zijn?, zoja wat ik er aan zou kunnen doen)

Met mijn oude laptop heb ik een externe WLAn en windows XP en geen problemen. (Ik weet niet of het daaraan ligt..??)

Ik kan plaatjes toesturen of hierbij plaatsen van bijv. ip config. Alleen weet ik niet hoe je plaatjes toevoegd bij dit bericht. Ik kan ze wel per mail verzenden...

Hopelijk weet iemand waar het aan zou kunnen liggen, mijn dank zou iig groot zijn!

Jan

Verwijderd

Tijdens mijn zoektocht naar mijn probleem kwam ik dit probleem ook tegen, dat het internet er vaak uitligt. Dit probleem is oplosbaar door even te kijken of je proxy goed/verkeerd staat ingesteld of uitgeschakeld moet worden als dat nodig is van je provider (kijk even op je oude laptop hoe dat ingesteld staat).

In jouw geval kan het opnieuw starten van de DNS of DHCP-service ook helpen. Ga naar configuratiescherm/ systeem en onderhoud / systeembeheer/ services

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:07
Probeer je netwerk instellingen gewoon is handmatig in te stellen.

Verwijderd

Draai je mcafee, zo ja zet dat eens uit:
http://forums.techguy.org...ding-web-pages-vista.html

IP6 disablen op je network kaart zou ook kunnen werken.
Als laatste kan je ook autotuning uitzetten zoals op http://robgarrett.com/cs/...refox-2-slow-network.aspx beschreven wordt.

Verwijderd

Dit heb ik gedaan, maar het brengt weinig verschil... Internet is wel sneller geworden door autotuning uit te zetten, dat wel.

IP uitschakelen levert ook niet veel op...

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:14

The Executer

Lekker belangrijk!

Een oplossing zou kunnen wezen om het IPv 6 Protocol te deinstalleren. Veel routers gaan hier niet goed mee omweg, en gaan dan soms "klapperen".Zelf al enkele malen meegemaakt, en tot nu toe werkt het. Succes!

Edit: Het valt te verwijderen bij de eigenschappen van de netwerkkaart.Haal het vinkje voor IP v 6 weg, en het zal ge-deïnstalleerd worden. Probeer het na een reboot nog eens, en laat het me weten of het helpt...

Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/software/windows_vista/images/network_lanprops.png

[ Voor 43% gewijzigd door The Executer op 14-05-2007 23:24 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:11

Johnny E

Dôh !!

Zet in Vista eens Auto Tuning uit.

Via de command prompt de volgende regel uitvoeren:

netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Ik had het zelfde probleem met mijn Linksys Modem, XP deed het prima, Vista soms wel en vaak niet. Na het uitschakelen van auto tuning werkt alles prima.

Specs!

Verwijderd

Autotuning is al uitgeschakeld en IPv6 ook...

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:14

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:39:
Autotuning is al uitgeschakeld en IPv6 ook...
En geen verbetering?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Nee, helaas niet. Door autotuning uit te schakelen is Internet wel sneller geworden. Maar ik kan nog steeds niet op de site van Google, Microsoft of updates downloaden voor AVG.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-01 14:55

leuk_he

1. Controleer de kabel!

EnablePMTUBHDetect

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

pardon? Wat bedoel je hiermee? Waar moet ik dit precies instellen? Waar is deze instelling goed voor?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(sorry dat mijn vorige post zo kort was, nam effe aan dat jee enkele een goede term nodig had om:)

[google=EnablePMTUBHDetect]

http://www.microsoft.com/...entry/58751.mspx?mfr=true

EEn motelijkheid is dat je MTU hoger staat dan je router kan verwerken en je teveel ICMP messages filtert (jij, je router , of die sites)

DIe setting is een workarround hiervoor, een ander oplossing is je MSS/MTU lager te zeten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Ik zie dat het voor Windows 2000 en XP geldt, maar die computers hier thuis hebben geen problemen met internet. Het is helaas (of gelukkig) alleen mijn Vista laptop :(

MTU heb ik naar gekeken en die staat netjes op 1500, en de router staat ook op 1500 ingesteld...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:47:
Ik zie dat het voor Windows 2000 en XP geldt, maar die computers hier thuis hebben geen problemen met internet. Het is helaas (of gelukkig) alleen mijn Vista laptop :(
Geld ook voor vista, maar niet alle MS msdn artikelen zijn aangepast.

Probeer de setting gewoon en MSS eens lager te zetten. Dit "backhole" effect treed op door te strnge firewalls.

Verwijderd

Ik ben niet zo happig op register aanpassingen. Bovendien, de instellingen van firewall en MTU/MSS zijn voor thuis WLAN en school WLAN hetzelfde. Thuis problemen met een aantal sites, maar op school niet. Ik betwijfel dus of het inderdaad hieraan ligt. Mijn oude XP-laptop heeft ook WLAN met MTU/MSS van 1500 en geen problemen.

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb met mijn Compaq laptop en Vista home premium een soortgelijk probleem. Ik ben echter ondertussen terug bij XP. Een mogelijke oplossing van HP was:

U kunt proberen om de instellingen van uw wirless adapter manueel aan te passen. Het schijnt bij Windows Vista voor te komen dat deze problemen kan geven met automatische netwerken die dhcp toewijzen. DHCP zorgt ervoor dat iedere computer in het netwerk een nummer krijgt waardoor deze gebruik kan maken van het internet. Hieronder kunt u lezen hoe u dit zelf kunt aanpassen.

Het is makkelijker om op een ander systeem dat gebruik maakt van dezelfde draadloze verbinding een voorbeeld te nemen. Het beste kunt u hiervan bepaalde instellingen overnemen om manueel te verbinden. U kunt dit op de volgende manier doen:

Klik op start>uitvoeren. Typ dan 'cmd' in en druk op 'enter' Vervolgens verschijnt er een zwart venster. (Bij Windows Vista klikt u op 'start' en meteen boven het start menu klikt u in de zoekbalk) Hier typt u 'ipconfig /all' in. U krijgt nu een overzicht met allerlei adressen (nummer) Ip adres, subnetmask, DNS en Gateway. U dient er wel even op de letten dat u de gegevens noteert van de draadloze (wlan) adapter en niet van de Lan verbinding. (netwerkadapter of ethernetadapter) Ik zal hieronder een voorbeeld schrijven:

VOORBEELD:
Bij het uitvoeren van het command verschijnen er bij de draadloze netwerkadapter de volgende gegevens:
Ip adres=192.168.1.54
Subnet Mask=255.255.255.0
Gateway=192.168.1.1
DHCP Server=192.168.1.1
DNS Server=192.168.1.1

U dient de volgende gegevens te noteren. Ip adres, Subnet Mask, Gateway en DNS Server.

Vervolgens gaat u naar de Windows Vista machine. U klikt hier op start>configuratiescherm>netwerkcentrum>netwerkverbindingen beheren. Selecteer vervolgens uw netwerk adapter (draadloos) Klik hier met de rechtermuisknop op en kiest 'eigenschappen' Er verschijnt nu een nieuw venster. Hier vinkt u als eerste het IPV-6 protocol uit. Vervolgens kunt u dubbelklikken op het IPV-4 protocol

U kiest dan voor 'het volgende ip adres gebruiken' Dan kiest u voor een adres dat binnen de reeks van het netwerk valt. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.x
Voor de laatste reeks getallen kunt u kiezen van 1 tot 253. U dient deze dan te veranderen naar bijvoorbeeld 192.168.1.56 als 192.168.1.x de reeks in uw netwerk is. Vervolgens typt u de gegevens in voor de gateway en dns server voor uw reeks van het netwerk zoals ik u dat eerder omschreven heb. Nadat u deze gegevens heeft ingevuld, kunt u proberen om verbinding te maken met het netwerk.

Ook is het mogelijk dat WIndows Vista nog niet goed overweg kan met bepaalde beveiligingen die in draadloze routers verwerkt zitten. Ik wil u dan ook adviseren om een andere beveiligingsinstelling te kiezen. Waarschijnlijk heeft u de keuze uit WPA/WEP etc. Ook kunt u proberen verbinding te maken door de beveiliging tijdelijk uit te schakelen om vast te stellen of het probleem inderdaad te maken heeft met de beveiligingsinstellingen

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

psy

Dit heb ik al vaak gezien bij mij thuis, pas nadat ik was overgestapt was op 20 Mb ADSL. (Met @home had ik dit probleem niet).

Het wordt toch waarschijnlijk veroorzaakt door je MTU settings (1500 werkt bij mij niet, 1492 wel).
Download TCPOptimizer.
- Selecteer "Modify all network adapters"
- Selecteer "optimal settings"
- vink "PPPoE" aan (1500m wordt nu automatisch 1492)
- Apply changes

Herstarten en dan nog eens proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door psy op 23-05-2007 10:53 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Ik heb TCPOptmizer gedownload, maar het brengt geen verbetering (al is Internet weer een stuk sneller).

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
De oplossing voor mijn dhcp probleem:

http://support.microsoft.com:80/kb/928233

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmm ook maar eens proberen; ik heb met een Speedtouch 716v5WL ook problemen om een Speedlinq 20mbit verbinding aan de gang te houden (ik weet het eerst aan Speedlinq vanwege de 'stabiele' verbinding in het verleden). Volgens mij is het erger geworden sinds ik Vista (Enterprise) heb.
Ik zag in het Speedlinq topic al de tip staan om DHCP uit te zetten. Dat hielp niet, morgen maar eens de rest proberen.

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen om te kijken of het software is: Command promt openen en msconfig intoetsen
Dan kom je in systeemconfiguratie. Dan naar tabblad services, aanvinken alle microsoft service verbergen. Vervolgens alle vinkjes uitschakelen die overgebleven zijn. Ook alle opstartprogramma's (tabbald ernaast) uitvinken. Kijken of ie het dan doet. Zodoende ben ik erachter gekomen dat mijn McAfee virusscan de boel blokkeerde/vertraagde!

succes!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zit dat ook nog in vista? Kan ik inderdaad wel proberen ja.... ik heb wel met autoruns (van Sysinternals/Microsoft) geprobeerd zoveel mogelijk opstartprogramma's/services uit te zetten.
Afgelopen week leek ik er minder last van te hebben door IPv6 uit te zetten, eens kijken wat ik nog meer kan doen om de boel stabiel en snel te houden.
Pagina: 1