Toon posts:

.avi niet afspelen maar downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk was om een link naar een .avi, .mp(e)g, etc bestand zo te maken dat het bestand niet opent in bv. windows media player, maar dat hij begint met downloaden.

Ik weet dat het ook kan door er met rechtermuisknop op te klikken en dan 'Doel opslaan als' te kiezen, maar dit is bij geen optie. Door een hotlink preventie, die Internet Explorer niet geheel ondersteunt.

Alvast heel erg bedankt,

Joas

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leg even duidelijk uit wat je wilt:

1. Er is een bestand op internet die je wilt downloaden, maar dat kan niet standaard (hotlink preventies zijn vaak te omzeilen ;))

2. Je wilt een bestand aanbieden op internet en die wil je expliciet laten downloaden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een moderator op een forum, waar ik dus bestanden deel maar ook zelf download. Als ik video bestanden wil downloaden met IE dan lukt het niet. Ook niet als ik het met rechtermuisknop opslaan als doe. Echter met firefox lukt het wel.

Maar er zijn ook mensen die het met beide browsers niet lukt. En we zijn er nog niet helemaal uit waardoor dit komt. Maar volgens mij is dit alleen bij films/videos. Maar als je op zo'n link klikt dan probeert IE hem te openen met een video player maar dat kan dus niet...

(hoe wil je die hotlink preventie trouwens omzeilen?)

Edit:

Ik bedoel dus eigenlijk optie 2, omdat het bij mij wel lukt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 14:36 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ben je ook degene die de filmpjes host? In dat geval kun je het contenttype voor filmpjes op application/octet-stream zetten. Deze worden altijd gedownload. Dit werkt echter alleen wanneer de bestanden op je eigen server staan en je de mogelijkheid hebt om de configuratie van je webserver aan te passen of iets van een (proxy-)script er tussen te zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even doorgeven aan de admin.

Bedankt :)