Accepteert SBS 2003 maildroppen (mx)

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:27
Geachte mensen,

Wij hebben hier een windows 2003 SBS server staan. We poppen nu nog individueel elke mailbox buiten de exchange om. Dit willen we naar de exchange server toe gaan halen.

Wat ik weet is dat ik poort 25 en 110 moet open zetten richting de server.

Mijn vraag is nu accepteer mijn exchange nu standaard gelijk al de mail of moet ik daar nog wat voor doen.

Verwijderd

Je zal in de Exchange Systeem Manager de poort (standaard al 25) moeten opgeven, je domein en de Default SMTP Server moeten activeren.

Bij je internetprovider zal je even moeten nagaan of poort (inkomend) 25 geblokkeerd is of niet. Bij planet staat deze bijvoorbeeld dicht en bij xs4all weer niet.

Bij je e-mailhoster moet je een MX met A record aanvragen, zodat mail weet waar hij naartoe moet.

Vergeet poort 80 en 443 in je router niet open te zetten, voor de webmail van Exchange.
Poort 25 uiteraard voor de mail.

En belangrijk: vergeet in de Exch Sys Manager bij Recipient Policies niet @domeinnaam toe te voegen en het vinkje aan te zetten!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 14:08 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Tenzij je andere gebruikers extern mail wil laten ophalen middels POP3, anders zou ik poort 110 vooral dicht laten.

Verder is de default SMTP server standaard opgenomen als wizzard in de installatie van Exchange. Je kan dit heel eenvoudig testen door telnet [servernaam] 25 in de command prompt in te voeren. Als de SMTP server luistert, krijg je antwoord (anders niet).

Eerst het probleem, dan de oplossing