Toon posts:

Batch fule via scheduled tasks runt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien heeft iemand van jullie een ideetje. Ik heb een batch bestandje die s'nachts een aantal dingen uitvoert op de server. Als ik dit batch bestandje los run werkt het prima zonder problemen. Maar.... Als ik datzelfde bestandje via een scheduled task aanroep dan krijg ik telkens een 0x1 code als result. Wat betekent dat er een fout is opgetreden tijdens het aanroepen van het batch bestand.

Ik heb overal gezocht maar ik kan niks vinden, iemand nog een idee?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Onder welke credentials draait die scheduled task? Misschien heeft dat functioneel account geen rechten om bij die batchfile te komen, of het recht niet om bepaalde handelingen in die batchfile uit te voeren.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
o ja vergeten zowel als SYSTEM en als Administrator werkt ie niet.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je hier wat aan: How to troubleshoot scheduled tasks in Windows XP and in Windows Server 2003?

Wat doet je batch bestand precies op welke server(s) (dus lokaal of remote)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat troubleshoot document hadik al doorgelezen maar daar staat verder ook niet zoveel in. het batch bestandje zorgt ervoor dat voor een bepaald stukje software de status van de medewerkers wordt geupdate dus simpel gezegd of ze thuis zijn of niet. Maar niet om eigenwijs te doen hoor, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit wat het batch bestandje doet aangezien het bestandje op zichzelf wel werkt. Het probleem doet zich echt voor in het door "Scheduled taks" laten uitvoeren van het bestandje.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:18:
Nee dat troubleshoot document hadik al doorgelezen maar daar staat verder ook niet zoveel in. het batch bestandje zorgt ervoor dat voor een bepaald stukje software de status van de medewerkers wordt geupdate dus simpel gezegd of ze thuis zijn of niet. Maar niet om eigenwijs te doen hoor, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit wat het batch bestandje doet aangezien het bestandje op zichzelf wel werkt. Het probleem doet zich echt voor in het door "Scheduled taks" laten uitvoeren van het bestandje.
Het maakt wel degelijk verschil uit...

Ik had een soortgelijk probleem, waarbij ik 8.3 file aanduiding gebruikte. Handmatig starten werkte wel, via task manager niet. Door alles naar UNC paden om te schrijven, werd mijn probleem opgelost ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lokaal beveiligingsbeleid -> accounts met lege passwords beperken tot aanmelden op de console -> vinkje weghalen en rebooten.

Dat is dus:
Configscherm->systeembeheer->lokaal beveiligingsbeleid ->lokale beveiligingsinstellingen

[ Voor 29% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-03-2007 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat in het batch bestandje:

D:\Seacrew\U7206w2k\bin\uniface.exe /asn=D:\Seacrew\scw40\env\scw40_bat.asn /ini=D:\Seacrew\scw40\env\scw40_bat.ini ansbatch 2

Ik dacht misschien nog even handig om te vermelden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:58:
Ik dacht misschien nog even handig om te vermelden.
Doe es tussen " " zettten, en zet de "start in" info ook correct in je ScheduledTask?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1