[Vista] BF2 start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 09:35
Middag,

Sinds enkele weken heb ik op mijn systeem Windows Vista (ultimate) geinstalleerd met daarbij behorende alle windows Vista updates.

Mijn systeemconfig;
Intel C2D 6600
2 GB DDR2 800
1950XTX ATI Club3d
Asus P5WDH Deluxe

Het probleem:
Battlefield 2 ( v. 1.41) start niet op! Zodra ik het spel wil opstarten zie ik de "zandloper" even 2 sec opkomen, en vervolgens weer verdwijnen. Ik krijg geen zwart scherm, geen foutmelding, ik krijg helemaal niets.

Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb allereerst het Spel opnieuw geinstalleerd. En het toen opnieuw geprobeerd het op te starten. Dit geeft echter dezelfde "fout". Het start niet op, zonder foutmelding.

Vervolgens heb ik de update 1.41 patch geinstalleerd. > Dit geeft geen verschil, het probleem blijft het zelfde

Daarna heb ik de nieuwste ATI drivers en nieuwste asus moederbord drivers geinstalleerd. Het probleem houdt aan.

Hierna heb ik BF2 administrator rechten gegeven > Probleem blijft.

BF2 uitgevoerd als administrator > probleem blijft.

BF2 gedeinstalleerd en vervolgens als "admin uitvoeren" geinstalleerd > geen resultaat.

Uiteraard heb ik gegoogled en op got gezocht, helaas niets kunnen vinden wat mij zou kunnen helpen.

Ik heb gelezen dat op veel Vista systemen BF2 gewoon werkt, dus vraag ik me af waarom het op dit systeem niet werkt. Uiteraard heeft het onder XP bij mij wel gewerkt, maar zoals je al kan invullen, ik wens niet terug te gaan naar XP.

Iemand suggesties ?

Verwijderd

Toevallig had ik dit gisteren ook.
Blijft een heerlijk k$tspel BF2 om draaiende te houden en krijgen.
Ik heb geen Vista maar XP.

Bij mij gebeurde het volgende:

BF2 start op, je ziet het splashschreen ,vervolgens geen zwart scherm, gewoon helemaal niks, alleen mijn prachtige buroblad.
Kijk ik in task manager, zie ik BF2.exe plus dus het ~e.5000.1 gevalletje gewoon als proces draaien.
BF2.exe verbruikt 50% van processortijd (Heb HT dus hij gebruikt 1 proc.) en blijft bij een bepaald gebruik van mijn geheugen steken.
Daar blijft het hangen tot St. Juttemis.

Ik heb BF2 opnieuw geinstalleerd. Let op!! ik heb wel de profiles laten bewaren tijdens de deinstallatie.
Helaas heeft dit niet mogen baten.
Uiteindelijk heb in de map Mijn documenten de Battlefield 2 folder verwijderd en presto ! hij deed het weer.
Ik heb wel een theorie waarom, maar het belangrijkste is dat het weer werkte.

Het enige wat je moet doen is weer je settings opnieuw instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 14:52 ]

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Deze oplossing werkt ook in BF2142, meestal zijn het settings waar je systeem niet mee overweg kan, bij mij gebeurde het nadat een andere monitor aan de pc was gehangen, de resolutie of verversingssnelheid kon niet op de nieuwe monitor worden weergegeven.

Ook als je merkt dat je beeld teveel lag geeft (videolag) gewoon je battlefield directory verwijderen in je documenten, kost wel even tijd om nieuwe shaders in te stellen maar dan werkt het weer perfect.

• Willson
Helaas werkt dit niet voor mij onder Vista.

Het lijkt er ook op dat er helemaal niets wordt geladen ofzo.

Iemand anders nog ideeën ?

[ Voor 30% gewijzigd door Willson op 16-03-2007 23:01 ]

• Willson
Subtiel schopje

Verwijderd

Ben niet thuis met Vista. Zit er een task manager in? Zo ja zie je daar de 2 processen die BF2 start?

• flippertw
  • Laatst online: 21-11-2021
Je bent 1 van de velen vrees ik....

Ik ben er inmiddels uit wat ik "verkeerd" had gedaan.

Waar je mee begint;

Alles wat er te updaten valt gewoon updaten !!!!
Check je memory wanneer je Vista opstart.
Als je iets hebt overclocked in je bios zet het tijdelijk terug naar default.
Ditzelfde geldt ook voor je vidcard

Deinstalleer BF2 volledig, verwijder alles van je schijf wat enigzins met BF2 installatie te maken heeft.
Zoek op "EA Games" in je registry en verwijder dit allemaal.

Schakel virusdetectie en andere detectie meuk uit.

Installeer BF2 zonder PB
Installeer PB
Update PB met PBsetup
Installeer patch 1.41

Geef BF2 administrator rechten.

Als het nu nog niet werkt weet ik het echt niet meer.
Pagina: 1