[XP] Kan geen PPTP VPN verbindingen maken

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem met XP op mijn laptop. Ik probeer PPTP VPN verbindingen te maken en dat lukt niet, de verbinding wordt wel gemaakt, maar als mijn gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd worden dan gebeurt er niks en na een 30 seconden krijg ik :
foutmelding 619: Verbinding verbroken. Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding werd gesloten
Andere gebruikers binnen ons netwerk krijgen deze melding niet en kunnen gewoon verbinding maken met de VPN. Ik heb deze foutmelding al voor 2 verschillende VPN verbindingen gekregen dus ik krijg het idee dat het probleem in mijn laptop zit, en niet zozeer in een van beide vpn servers.

Ik heb al wel gezocht en dingen geprobeerd maar het probleem blijft. Met ethereal heb ik het verkeer bekeken wat er over de lijn gaat, en dan gaat er de hele tijd een PPP LCP Configuration Request naar de vpn server maar daar krijg ik niks op terug.

De foutmelding krijg ik alleen als ik via de standaard windows vpn mogelijkheid verbinding probeer te maken. Met bijvoorbeeld de Cisco VPN client software kan ik wel een vpn verbinding opzetten :?
En om het nog vreemder te maken kan ik wel via L2TP verbinding maken 8)7

Wie o wie heeft er nog goede ideeen hierover?

Hail to the king baby!

• urk_forever
Niemand die hier misschien mee kan helpen?

Hail to the king baby!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-03 16:37
Geen firewall op je pc (windows firewall of softwareding) die dwarslicht?

• urk_forever
Nope, Windows Firewall staat uit verder geen andere software programma's die het tegen zouden houden. De verbinding wordt ook wel gemaakt, maar de authenticatie timed out.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Ondersteunt het routertje waar je (denk ik) achterzit wel pptp passthrough...?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:52

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat voor router heb je? Sommigen gaan niet best om met het GRE protocol, wat benodigd is voor PPTP verbindingen. Probeer het eens via je buurmans router ofzo ;)

Hier stond een dode link.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
GRE is inderdaad belangrijk.

Check goed de lokale setup; ik had bijv 2x NAT als probleem:

[VPN] Client achter Speedtouch 510v4 werkt niet

• urk_forever
De router is een Draytek Vigor 2900G en die moet het ondersteunen aangezien mijn collega's hier in het zelfde netwerk wel gewoon kunnen VPN'en.

Als ik thuis zit en een VPN verbinding naar mijn werk probeer op te zetten dan krijg ik dezelfde foutmelding. Op mijn prive pc thuis werkt het opzetten wel!
Dus het ligt niet aan de verbinding maar aan de pc.

Hail to the king baby!

• urk_forever
Iemand die nog goeie tips heeft, anders zit er niets anders op dan opnieuw installeren denk ik :(

Hail to the king baby!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
IP configuratie op de PC waar het wel werkt overnemen op de PC waar het niet werkt. Kijk ook goed naar de subnet config.

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 14:43
Let op je hebt waarschijnlijk het zelde IP range als je van de remote pc krijgt, je kunt niet als je thuis 192.168.1.2 hebt een ip adres ontvangen op de remote pc van 192.168.*.*
Stel b.v. thuis het ip adres 172.16.*.* in dan heb je geen probleem.

• urk_forever
Ip configuratie is hetzelfde, laptops staan op DHCP en ip ranges zijn niet hetzelfde :'( Ik geef het op, ben al begonnen met het verzamelen van mijn spullen en de voorbereiding op een herinstallatie :(

Hail to the king baby!

• urk_forever
Nou de herinstallatie heeft het probleem opgelost. Kan nu weer VPN verbindingen maken. Jammer dat het zoveel werk is :'(

Hail to the king baby!

Pagina: 1