Hallo allemaal,
Ik heb een raar probleem met XP op mijn laptop. Ik probeer PPTP VPN verbindingen te maken en dat lukt niet, de verbinding wordt wel gemaakt, maar als mijn gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd worden dan gebeurt er niks en na een 30 seconden krijg ik :
Ik heb al wel gezocht en dingen geprobeerd maar het probleem blijft. Met ethereal heb ik het verkeer bekeken wat er over de lijn gaat, en dan gaat er de hele tijd een PPP LCP Configuration Request naar de vpn server maar daar krijg ik niks op terug.
De foutmelding krijg ik alleen als ik via de standaard windows vpn mogelijkheid verbinding probeer te maken. Met bijvoorbeeld de Cisco VPN client software kan ik wel een vpn verbinding opzetten
En om het nog vreemder te maken kan ik wel via L2TP verbinding maken
Wie o wie heeft er nog goede ideeen hierover?
Ik heb een raar probleem met XP op mijn laptop. Ik probeer PPTP VPN verbindingen te maken en dat lukt niet, de verbinding wordt wel gemaakt, maar als mijn gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd worden dan gebeurt er niks en na een 30 seconden krijg ik :
Andere gebruikers binnen ons netwerk krijgen deze melding niet en kunnen gewoon verbinding maken met de VPN. Ik heb deze foutmelding al voor 2 verschillende VPN verbindingen gekregen dus ik krijg het idee dat het probleem in mijn laptop zit, en niet zozeer in een van beide vpn servers.foutmelding 619: Verbinding verbroken. Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding werd gesloten
Ik heb al wel gezocht en dingen geprobeerd maar het probleem blijft. Met ethereal heb ik het verkeer bekeken wat er over de lijn gaat, en dan gaat er de hele tijd een PPP LCP Configuration Request naar de vpn server maar daar krijg ik niks op terug.
De foutmelding krijg ik alleen als ik via de standaard windows vpn mogelijkheid verbinding probeer te maken. Met bijvoorbeeld de Cisco VPN client software kan ik wel een vpn verbinding opzetten
En om het nog vreemder te maken kan ik wel via L2TP verbinding maken
Wie o wie heeft er nog goede ideeen hierover?
Hail to the king baby!