Toon posts:

PC hangt regelmatig, maar waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb hier een nasty probleempje waar ik zelf, maar ook sommige andere, niet uitkomen. Tevens wil ik even duidelijk maken dat je niet moet letten op mn NL, ik heb het ff snel getypt, het gaat me erom dat jullie het snappen :P.

Ik heb dus het volgende:
- Mobo MSI RS480M2 (s939)
- Proc AMD Athlon 64 3000+ (s393)
- 2 x 512 MB Ram (merk weet ik ff niet meer)
- 2 Hdd's
- NEC dvd+/-rw bla bla
- Vid ASUS Extreme x700 (ATi) PCIe
- Creative SB Live!
- Standaard voeding

Wat er dus gebeurt is dat wanneer ik bezig ben in windows of met counter-strike, slaat mn pc compleet vast. Hij start na een tijdje wel opnieuw op of je start hem handmatig opnieuw op, maar in ieder geval, hij doet daarna helemaal niets.

Alle lampjes branden, fannetjes draaien vollop, Hdd's staan aan maar doen niets, ik krijg geen beeld niets.
Na een korte tijd doet hij het weer even voor 5 minuten en dan doet hij hetzelfde. Dit keer doetie het ongeveer 24 uur niet meer. Het is namelijk zo.. als ik mn video kaart eruit haal en laat mn pc draaien op de onboard. doetie het prima. Je zou denken dat het mn video kaart is of de hitte. maar bij hitte zou hij het zeker wel weer moeten doen na 4 uur.... no go dus.

stel dat ik op dinsdag avond om rond 8 uur 's avonds dit probleem heb. mijn pc zal het de hele avond niet doen, dat heb ik dus ook daadwerkelijk getest.. even om 12 uur 's avonds nog getest, niets dus.
volgende morgen (woensdag zeg maar), nog steeds hetzelfde probleem, wel aan maar verders niets doen. na werk rond 5 á 6 uur even proberen, nog steeds niets. Opeens na het eten rond 7 á 8 uur doetie het weer. je zet hem aan, doet hetzelfde en schiet ineens in zn normale status.

mensen... ik snap hier geen **** van. ik heb een aantal andere mensen gevraagd wat het zou kunnen zijn maar die blijven ook in de loop; 'ja het kan dit zijn, of sus zijn'.

Een van mijn collega's zei dat het mijn moederbord zou kunnen zijn die in een fout belandt en na een ongeveer een dag zonder stroom te staan ongeveer gereset is. ik denk dat hij het dan over een soort van cache praat.

Dit probleem komt regelmatig terug na iets meer dan een maand, of soms wat langer. en het irritante is nog dat ik niet zo gauw weet hoe ik dit moet testen want ja, je kan wel een andere video kaart of moederbord proberen, maar dan moet je dit zekers een half jaar aanhouden.
Hij zou het zo maar zo lang kunne volhouden en dan bij afloop van garantie weer hetzelfde probleem geven, zoiets zie ik wel gebeuren :P

in ieder geval hoop ik dat iemand hier wat wijzer van wordt en mij kan vertellen wat het zou kunnen zijn of wat te doen.

Alvast bedankt,
gr KzE

--- EDIT ----
Drivers updaten heb ik al geprobeerd maar als je even nadenkt, dat zou het niet kunnen zijn, want je start hem opnieuw op en hij zou het weer moeten doen. want hij doet namelijk niets meer, ook de bios start dus niet meer op.

Dit probleem is niet gekomen precies na een BIOS update maar veel en veel later pas. Er waren verders geen BIOS updates meer.

Ik heb de PC ook geprobeerd op te starten op zn minimaal, dus alles loskoppelen. Alleen draaiend op MOBO, geheugen (ik heb allebei de modules per 1 geprobeerd), Proc, NETstroom, Vidkaart en en beeldscherm.

Wat ik er even bij wilde zeggen is wanneer hij dit probleem geeft, dattie wel aangaat maar niets doet en je wil hem opnieuw uitzetten met de aan-uit knop (dus ingedrukt houden) gaat hij de eerste keer wel gewoon uit. als je hem weer aanzet, geeft het probleem, en je probeert hem weer zo uit te zetten, dan gaatie wel uit maar direct weer aan. Dit houdt mn systeem dan aan dat hij constant aangaat direct na het uitschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 12:17 ]

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
dus wat heb je al gedaan?
-drivers updaten?
-bios updaten/resetten?
etc..

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
omdat het probleem op onregelmatige tijden plaatsvindt, zou er best wel eens simpelweg iets los kunnen zitten. Misschien de pc helemaal nachecken, en alles aandrukken. Je weet maar nooit, en misschien dat je een ander probleem tegenkomt. Ik heb dat een keer gehad bij pc van mijn ouders. De HD data kabel zat losjes. En af en toe klapte ie eruit. Na het weer stevig aangedrukt te hebben was het probleem over.
Hopelijk is dit het, want dat is lekker simpel. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, was het maar zo simpel... ik heb dan wel heel wat geprobeerd maar het schiet me niet zo te binnen.. blijf mn bericht updaten naarmate er dingen te binnen schieten ;)

iig, bedankt voor jullie snelle reacties

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
je hebt ook een onboard video kaart. Koppel die ati ook eens los dan. Kan je dat ook weer uitsluiten.