Casema Digitaal/Irdeto

Pagina: 1
Acties:

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 11:30
ik zit met een vraagje over de irdeto standaard die door casema gebruikt wordt, en dan met name over hoe de rechten van een kaart verlopen, gebeurt dat op het kaartje zelf/op de decoder (via interne klok) of geeft de ontvanger na het insteken van de kaart een seintje aan casema dat de preview periode begonnen is?
En in het laatste geval heb ik dan weer een aantal vragen, gaat het uitgaande signaal dan ook over de onderband (standaard upstream op kabelnetwerken) en is er nog digitaal te kijken als er geen communicatie met casema meer mogelijk is (onderband filtertje ertussen) ?

too weird to live too rare to die

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Ik weet waar je naar toe wilt namelijk je proefperiode 'oneindig' lang gebruiken. Ik weet zelf niet precies hoe het werkt want ik zelf heb een Dreambox 500-C met casema kaartje (4017 dus een van de nieuwste) en dit werkt gewoon naar behoren. De proefperiode is nu al een maand bezig dus het is in ieder geval GEEN interne klok. Of ze alleen maar goed verbinding kunnen maken met Samsung kastjes weet ik niet maar ze hanteren wel de Irdeto standaard op een juiste manier dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ( UPC doet dit bijvoorbeeld niet).

Illegaal kijken gaat je in ieder geval niet lukken met filtertjes oid want als het zo makkelijk was deed iedereen dit. De enige manier om illegaal te kijken is cardsharing maar nogmaals dit is niet hier te bespreken.