Toon posts:

front page / sharepoint probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met maken van een website in sharepoint (voorheen genaamd frontpage)

Nu wil ik mijn website optisch zo maken als het er in de navigation mode uitziet. Dus als een soort boomdiagram, met de mogelijkheid onderliggende links te in- en uitvouwen.

is dit mogelijk, met bijv; een javascript?

bvd.

Det0w

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Ja dat is mogelijk. Maar wij gaan je niet voorkauwen hoe dat moet ;) Dus, wat heb je zelf al geprobeerd, wat heb je gevonden, wat lukte er niet?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben na een berg gegoogle er8er gekomen dat het wel met een soort van javascript zou moeten. Ik hoopte/verwachtte eigenlijk dat er wel een standaard optie in sharepoint zou moeten zitten. Via toolbox kan ik wil via navigation een treeview toevoegem aan een pagina, maar dat wordt te omvangrijk.

Het gaat om een groot aantal aansluitingen en de optie in- uitvouwen (collapse & expand) is dus wel van belang.

zoals in ontwerpmode te zien is hoe de website is opgebouwd is dus eigenlijk hoe ik het wil, MAAR dan als website zelf. beetje interaktief dus. ik probeer echt op weg te komen, maar ik kom er echt niet uit.

hoop echt dat iemand van jullie me op weg kan/wil helpen

alvast bedankt!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Met wat drag&drop werk kan je zoiets niet voor elkaar krijgen. En ja, voor de usability kan je het beste javascript gebruiken.

Ik weet niet hoe het er "in navigation mode" uitziet, maar het lijkt me een soort boom die in- en uitklapt. Je kan dan (blok)elementen nemen die je met javascript verbergt of toont, en met de juiste scriptjes kan je zelfs nog in- en uitschuif animaties inbouwen. Echter zal je dan wel actief zelf html en javascript moeten gaan schrijven, want met het standaard frontpage werk krijg je zoiets niet voor elkaar ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

in sharepoint (voorheen genaamd frontpage)
Houd ajb SharePoint (Server) en SharePoint designer even goed uit elkaar.
Maak je een site in de portal server, en/of met de designer? Vrij substantieel verschil ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
mithras schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:29:
Met wat drag&drop werk kan je zoiets niet voor elkaar krijgen. En ja, voor de usability kan je het beste javascript gebruiken.

Ik weet niet hoe het er "in navigation mode" uitziet, maar het lijkt me een soort boom die in- en uitklapt. Je kan dan (blok)elementen nemen die je met javascript verbergt of toont, en met de juiste scriptjes kan je zelfs nog in- en uitschuif animaties inbouwen. Echter zal je dan wel actief zelf html en javascript moeten gaan schrijven, want met het standaard frontpage werk krijg je zoiets niet voor elkaar ;)
bedankt voor je antwoord. Dat is echt veels te lastig voor een leek als ik... ik zal er iets anders op moeten vinden om het geheel toch overzichtelijk te digitaliseren. Het gaat nu om een tekening van 3 bij 5 mtr op schaal. Vandaar dat ik kwam met het uitschuif idee :D

ik ga er dit weekend nog wel ff over brainstormen, alle ideeen zijn natuurlijk van harte welkom. _/-\o_

edit:
Kan nu een plaatje klikbaar maken, en dan text laten verschijnen, maar ik heb nog een lange weg te gaan, er zitten zoveel lagen achter, is dit wel haalbaar???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 16:06 ]

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoe moeten wij dit van hieruit zien... 8)7

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
moozzuzz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:14:
[...]

Hoe moeten wij dit van hieruit zien... 8)7
Ik ben het wel eens met moozzuzz, het is veel uitproberen en leren. Een pakket als dat is veel tijd voordat je het doorhebt, en als je danook nog JavaScript oid wil gaan doen, zonder ondergrond gaat het je nog zat tijd kosten.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Of het standaard in sharepoint zit lijkt me te betwijfelen. Echter, als je het niet zelf wilt / kunt maken: http://www.google.ca/sear...&btnG=Google+Search&meta=

Genoeg voorbeelden om mee te werken

Verwijderd

Topicstarter
Het weekend is weer voorbij!!! En ik ben echt onwijs opgeschoten, Ik kan nu tree's maken tot zoveel onderliggende links als ik wil. Ik kan door te klikken in een naastliggend frame een webpagina laten openen waar de gegevens instaan.

Nu heb ik nog een grote wens, hoop dat dit mogelijk is:

Ik laat momenteel in een frame een .txt bestand openen waar de (meet)gegevens instaan. Is het ook mogelijk om via de browser het .txt bestand te editten??

de .txt bestanden staan uiteraard gewoon op eigen comp.

gr,

Det0w

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er zijn zeker mogelijkheden:
- Active-X-componentje schrijven
- Local een webservertje draaien met ASP of PHP of whatever ism RTE (rich text editor) in javascript oid

Genoeg hint-woorden voor een google-sessie :-)

Verwijderd

Topicstarter
zeer zeker! ga er naar kijken, hoop dat t een beetje te doen is, ik voel me al heel wat door t simpele java dingetje wat werkt :P

iig bedankt!
Pagina: 1