Toon posts:

[Exchange] Hoe wordt email door exchange gedistribueerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat uitzoekwerk aan het verrichten voor het opzetten van een exchange (2000) server op een windows 2000 SBS.

Ik gebruik een pop3 connector op de email te ontvangen. Het pop3 account waarmee verbinding wordt gemaakt is/wordt een catch all account.

Nu heb ik voor iedere gebruiker een emailadres gekoppeld aan de users accounts.
Van de email die ik ontvang wordt een gedeelte direct naar user mailboxes gestuurd (de emailberichten met een emailadres dat gekoppeld is aan een useraccount).

Nu vraag ik me af waar de email naar toe gaan waarvan het emailadres niet gekoppeld is aan een useraccount. Gaat deze email naar de Systemmailbox{IDNR}? Of ergens anders heen? Kan ik deze emailberichten zelf doorsturen naar een bepaalde mailbox?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38
standaard zal je mailserver, mits deze responsible is conform recipient policys een NDR sturen als de mailbox met desbetreffende alias niet aanwezig is.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Grolsch schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:22:
standaard zal je mailserver, mits deze responsible is conform recipient policys een NDR sturen als de mailbox met desbetreffende alias niet aanwezig is.
Wordt de mail dan ook verwijderd? Of is er nog een manier om later deze mail opnieuw te laten bezorgen?

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben wat uitzoekwerk aan het verrichten voor het opzetten van een exchange (2000) server op een windows 2000 SBS.
Vraagje off-topic: Als je de exchange server nog moet opzetten, waarom kies je dan voor Exchange 2000?

• Grolsch
djluc schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:43:
[...]
Wordt de mail dan ook verwijderd? Of is er nog een manier om later deze mail opnieuw te laten bezorgen?
wordt verwijderd uit z'n queue

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Mm, helaas, dan ben ik dus wat mailtjes kwijt. Gelukkig geen zakelijke mail maar toch vervelend.

Verwijderd

Topicstarter
hstuivenberg schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:46:
[...]

Vraagje off-topic: Als je de exchange server nog moet opzetten, waarom kies je dan voor Exchange 2000?
Hier staat al een server met de beschreven specs. En er staat al exchange 2000 op dus vandaar.

Verder heb ik gevonden dat er in exchange niet standaard een soort van catchall account / setting bestaat. Dit heb ik dus met behulp van een scriptje opgelost (in test fase).

edit:
Heb de oplossing hier: http://hellomate.typepad....3/08/exchange_catcha.html
gevonden. Maar ben nu op een ander problemen gestuit. een van de files uit Michael B. Smith's oplossing wordt niet getoond in de windows explorer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 11:36 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

durf niet te zeggen of SBS2000 dat ook al heeft, maar in SBS2003 kan je op het laatste tabblad van de pop3-connector instellen waar de onbezorgbare mail moet worden afgeleverd (naar welke mailbox)

• Grolsch
RonnieB82 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:09:
durf niet te zeggen of SBS2000 dat ook al heeft, maar in SBS2003 kan je op het laatste tabblad van de pop3-connector instellen waar de onbezorgbare mail moet worden afgeleverd (naar welke mailbox)
2000 heeft helemaal geen pop3 connector 8)

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12

Lagune

Its time for warp

2000 heeft wel een pop connector, deze gebruikt een submit op de SMTP virtual server wat heel rare dingen kan opleveren, in 2003 is dit opgelost door de pickup directory te gebruiken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grolsch schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:21:
[...]

2000 heeft helemaal geen pop3 connector 8)
2000 SBS server wel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1