Onboard geluidskaart verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb een P4 2.53GHZ 1024MB. Merk Micromaxx.

Processor:

Intel P 4
Northwood 9
Socket 478 mPGA

Moederbord:

Microstart International CO LTD
MS-6701
SIS 648

BIOS:

Phoenix Technologies LTD
6.00PG
09/11/2002

Deze gegevens komen van CPU-Z 1.39.

Ik heb zitten googlen, op de site van MSI gekeken, maar ik kan nergens de Handleiding van me Moederbord vinden!

Ik heb een Onboard geluidskaart en die moet uitgeschakeld worden.
Per Ongeluk heeft me zusje tijdens het afstoffen achter de pc, de pinnetje wat in de groene geluidsingang gaat gebroken. Het pinnetje van de Audio Kabel zit heel diep in en kan niet worden weggehaald.

Ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht, maar moment dat ik de geluidskaart in de pc plaats, dan start me PC niet opnieuw! Hij blijft gewoon ergens hangen/vastzitten. Ik zie nieteens het scherm Windows XP. Hij komt niet zo ver!

Volgens Google moet ik mijn onboard geluidskaart uitschakelen, maar hoe doe ik dat?
Daarom zoek ik de hanleiding!

Iemand enig idee of advies. 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Bob Marley op 16-03-2007 11:40 . Reden: Extra Informatie over de PC ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Booten, op del drukken om in bios te komen -> onboard devices -> onboard audio op disabled zetten.
Namen kunnen iets afwijken, maar dat is ongeveer wat je moet doen.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 20:10
-edit-

KillerAce_NL was me net voor :P

[ Voor 78% gewijzigd door Boyd op 16-03-2007 11:43 ]

Verwijderd

Boekje van je moederbord er bij pakken of downloaden, daar staat het piek fijn in uitgelegd.

• Bob Marley
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:43:
Boekje van je moederbord er bij pakken of downloaden, daar staat het piek fijn in uitgelegd.
Dat is het! Ik kan hem niet op het Net vinden?!

En ik heb hem zelf ook niet!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:33
Bij apparaat beheer kan je apparaten gewoon uitschakelen ..

Verwijderd

Moederbord:

Microstart International CO LTD
MS-6701
SIS 648
ik denk dat je dat wel kunt vinden op de msi site. meestal als je de product pagina van het moederbord vindt staat daar vaak wel een link naar de manual. mischien dat je even bij de end-of-life of archive producten moet zoeken.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
wat je ook nog kan proberen, is de nieuwe kaart erin stoppen.
dan pc 1 keer aanzetten, daarna de bios een keer resetten (jumpertje verplaatsen naast batterijtje)
daarna nog een keer proberen op te starten.

Even niets...

• Bob Marley
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:52:
[...]

ik denk dat je dat wel kunt vinden op de msi site. meestal als je de product pagina van het moederbord vindt staat daar vaak wel een link naar de manual. mischien dat je even bij de end-of-life of archive producten moet zoeken.
ook gedaan, Geen Reusltaat..

MSI -6701 komt helemaal niet voor 8)7

@kapert

En wat moet je precies uitschakelen dan?! :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lees mijn post eens, of zoek eens op google hoe je een apparaat in XP uitschakelt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je de pc dan nog wel opstarten zonder die nieuwe geluidskaart? Want een nieuwe geluidskaart zou het gewoon moeten doen, ongeacht of de onboard aan of uit staat. Lijkt me bets aannemelijk dat er nu ergens kortsluiting wordt veroorzaakt door die ingedrukte pinnetjes.

Verwijderd

verek, je heb gelijk. het schijnt dat het een OEM moederbord is wat vooral aan medion werk geleverd. je zult dus bij je OEM fabrikant om de manual moet vragen.

zelf denk ik echter dat het probleem waarom XP niet opstart niet wordt veroorzaakt door de huidige onboard onboard maar eerder door foute instalatie van de nieuwe geluidskaart. tevens zou het ook niet zo moeilijk moeten zijn om in onboard uit te schakelen in de bios. blader een beetje door de menu's van je bios heen dan kom je vanzelf wel een item tegen dat "onboard audio" of "AC97 audio" heet en wat je dan tussen enable/auto en disable kunt zetten. zet die op disable en dan zou je onboard audio uit moeten staan.

lukt het trouwens wel om windows XP in safe-mode of "veilige modus" te starten? dus door op F8 te drukken bij het opstarten zo net na dat de bios is geweest.

en om wat voor OEM computer praten we hier eigenlijk? een medion of andere?

hier nog wel een link die ik heb gevonden:
http://forum-d.msi.com.tw...1f34278&topic=354.msg1571

@Palomar: dat hoeft niet zolang de - en de + van de audio stekker mekaar niet raken. als je kijkt naar hoe zo'n audio stekker is opgebouwd zie ja dat er een binnen en een buiten ring is. als deze gewoon schoon is afgebroken dan hoeft dat geen kortsluiting te maken. gezond is anders natuurlijk.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
volgens meerdere sites is dit de juiste manual , ook al geeft de link iets anders aan.
http://www.checkmark.dk/s...anual/MD5000Mainboard.pdf
De MD 5000 is een Medion eigen iets en deze staat weer gelijk aan de MSI 6701

________________________________________________________________________________
computer for sale at Aldi supermarket [Archive] - ResellerRatingsIt did come w/ a simple owners manual. 'tells you how to sit in your ... Motherboard is MSI-6701 (Medion MD 5000) and customer support can send you a 3MB ...
www.resellerratings.com/forum/archive/index.php/t-16005.html - 50k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
________________________________________________________________________________

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

KillerAce_NL schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:41:
Booten, op del drukken om in bios te komen -> onboard devices -> onboard audio op disabled zetten.
Namen kunnen iets afwijken, maar dat is ongeveer wat je moet doen.
Heb je dit al geprobeerd?? Dat is namelijk de oplossing voor jou probleem.

Money for nothin' and your chicks for free

• Bob Marley
DeeJee schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Heb je dit al geprobeerd?? Dat is namelijk de oplossing voor jou probleem.
@ docftp:

Je link werkt niet!

@ DeeJee :

Ik heb de onboard device uitgeschakeld! maar ik krijg de pc niet aan als ik de nieuwe kaart erin zet!

Verwijderd

Wat voor insteek kaarten zitten er nog meer in je computer? Het kan zijn dat ze een conflict hebben met elkaar.

Als er meer PCI kaarten in zitten, haal deze er even uit en prik daar dan je nieuwe geluidskaart in.

Ps. Wat voor merk/type is je nieuwe kaart?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
Bob Marley schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:10:
[...]

@ docftp:

Je link werkt niet!

@ DeeJee :

Ik heb de onboard device uitgeschakeld! maar ik krijg de pc niet aan als ik de nieuwe kaart erin zet!
Denk dat het aan de kaart ligt. Heb het ook gehad met een kaart.

Probeer de kaart is in een ander slot, misschien werkt het dan.
Pagina: 1