[WSUS] installatie op welke server?

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:00
Ik zou op mijn werk WSUS willen installeren. Wij hebben hier een subnetwerk met DC en ik wou in eerste instantie WSUS installeren op dit subnetwerk (vermits ik niets te zeggen heb over de rest van het netwerk). Nu had ik aan de systeembeheerder van het andere subnetwerk laten weten dat ik dit van plan was. Zij werken echter samen met een firma voor het onderhoud van hun server en netwerk. Hij heeft dit voorgelegd aan deze firma, en zij beweren dat het niet aan te raden is om WSUS te installeren op een DC. Ze raden aan om dit te doen op de BIS of NAS server (die uiteraard onder hun bevoegdheid valt en niet die van mij). Ik zie eerlijk gezegd niet direct een reden waarom dit zo zou zijn? Klopt dit? En waarom?

Ik vind er in ieder geval niet echt iets over terug...

BOE

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

_Arthur

blub

En wat heeft je zoektoch op internet opgeleverd?

Als ik in google intiep "wsus domain controller" levert me dat al in de eerste hit iets intressants op.
Is WSUS supported on Domain Controllers?

Oh yes - WSUS if fully supported on Domain Controllers. There are no issues with installing and running WSUS on a DC's. However, you need to take a note of few things;

There are 2 known issues as documented on ReadMe for Windows Server Update Services;
http://msmvps.com/blogs/a...on-Domain-Controller.aspx

Verwijderd

Werkt prima, als je een beetje resources over hebt moet dit geen probleem zijn.

[edit]
Ik heb dit bij een aantal kleine bedrijven gebruikt en heb het zelf nog nooit getest met 30+ clients...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 11:50 ]

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:00
_Arthur: Ik zie dat ik mijn startpost verkeerd geformuleerd heb :s Excuus, Ik heb erop gegoogled en heb inderdaad gevonden dat men dit afraadt, maar ik vind dus nergens de reden waarom dit wordt afgeraden, en ik kan zelf ook geen reden bedenken...

Blackspot: resources zijn er genoeg op de server. Dat is absoluut het probleem niet.

EDIT:
Het zou om veiligheidsredenen zijn. Vermits WSUS IIS nodig heeft... Kan iemand mij misschien uitleggen waarom IIS op een DC onveiliger zou zijn dan IIS op een andere server in je netwerk?

[ Voor 22% gewijzigd door cman op 16-03-2007 13:43 ]

BOE