Toon posts:

yum package is not signed fedora

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een foutmelding als ik het commando "yum update" gebruik:

Eerst kreeg ik een foutmelding van dat tcpdump niet signed is.
Toen maar handmatig van de download server gedownload en met rpm geinstalleerd. Daarna nog een keer een yum update gedaan en toen komt de volgende package die niet signed is:

Package libpcap-0.9.4-10.fc6.i386.rpm is not signed

Moet ik dan alles handmatig installeren of hoe kun je die signed uitzetten?
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken of iemand die mij dit kan vertellen :?

Het is een fedora core 6 Linux distributie.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

killercow

eth0

Je krijg een waarschuwing dat je packages niet signed zijn omdat de digitale handtekening waarmee ze ondetekend zijn niet klopt met de handtekening die er bij Fedora uitgedeeld wordt,

Dit kan 3 dingen betekenen:
De handtekening bij fedora is stuk, aka dit wordt door meer mensen gezien, en vanzelf opgelost.
De bestanden die jij probeert te installeren zijn inderdaad niet kloppend ondertekend, en dus wellicht aangepast door een derde bron. (weet je zeker dat je systeem secure is)
De lijst met keys waar tegen getest wordt op jouw systeem is stuk, waardoor alle packages als fout worden gezien.

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt. De waarschuwing over een niet kloppende ondertekening is er niet voor niets. Dit voorkomt het installeren van bestanden waarmee geknoeid is door de aanbieder (mirror)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Thankx killercow. Jouw informatie begin ik nu wel te begrijpen. Echter ik download ze van een fedora mirror. Of zal dan toch die handtekening niet up to date zijn? Ik heb nu de packages handmatig gedownload. Het betreft de packages tcpdump en libpcap die niet signed zijn. Nu ik deze handmatig gedownload heb kan ik yum update nu wel gebruiken. Weet iemand waar ik die signed packages update file kan importeren? Ik gebruik namelijk als mirror:
http://download.fedora.re...inux/core/updates/6/i386/

Ik heb ergens gelezen dat ik met rpm --import een key kan importeren. Ik zal dit eerst even uitzoeken.

Bedankt voor je uitleg killercow :)