Toon posts:

[ET] Pc crasht na eventjes spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus een probleempje, sinds eergisteren crashte mijn pc zomaar uit het niets na 3 minuten spelen van het spel "Enemy Territory" ..
Ik speel dit spel al een paar jaar zonder enige problemen dus aan instellingen van mijn pc kan het haast niet aan liggen.
Ik heb gisteren zelfs mijn pc helemaal geformateerd en alles weer opnieuw geinstalleerd ( zonder resultaat ) pc crashed nog steeds na tijdje spelen van het spel :<

Omschrijving van wat er gebeurd: Ik start het spel op.. join een server.. begin lekker te spelen.. na 3 minuten of soms meer minuten.. staat alles opeens muurvast.. ik heb dual-screen en beide schermen kan ik niets meer op doen, de enige uitweg is, gewoon simpel de uitknop in drukken en opnieuw opstarten.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.. al vast bedankt

sendmeel2me

Spielerij - Problemen & Vragen

Verwijderd

Mijn boerenverstandreactie zou zijn dat het probleem bij de servers ligt - als je systeemconfig niet is veranderd en het ook na alles opnieuw installeren zo blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:02:
Mijn boerenverstandreactie zou zijn dat het probleem bij de servers ligt - als je systeemconfig niet is veranderd en het ook na alles opnieuw installeren zo blijft.
Zo maar opeens? ik speelde dat spel al geruime tijd, dan kan tog niet zomaar opeens alles vast hangen? ook voor de format niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 11:05 ]

Verwijderd

Mijn vermoeden is dus dat het een extern probleem is, dat niets met je systeem te maken heeft...

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dat kan wel, alles kan kapot gaan...
Check je voeding en je temperaturen eens. Ook een MemTest is geen overbodige luxe.
Geef ook nog even wat specificaties van je systeem. En is het spel legaal?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:06:
Mijn vermoeden is dus dat het een extern probleem is, dat niets met je systeem te maken heeft...
aha, maar ik heb punkbuster ge-update enzo, en ik speel op verschillende servers, maar overal het zelfde probleem.. maar dan snap ik nog steeds niet hoe het nou kan komen van de ene op de andere dag.

Verwijderd

Topicstarter
qtee schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:06:
Dat kan wel, alles kan kapot gaan...
Check je voeding en je temperaturen eens. Ook een MemTest is geen overbodige luxe.
Geef ook nog even wat specificaties van je systeem. En is het spel legaal?
Temperaturen zijn ok, spel is volledig legaal, het is een oud spel wat zelfs een p1 nog aan kan, freeware spel.

ik heb een p4, 3.0 ghz, 1gig ram, 7600 gt videokaart en mobo weet ik zo niet..

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:56
als het een probleem van het spel zou zijn, dan hoef je de pc toch niet uit te drukken? dan zou ctrl+alt+del genoeg zijn om er weer uit te komen, dat is niet het geval. Ik zou in ieder geval de temperaturen even nakijken en kijken wat er gebeurd daarmee tijdens het spelen van het spel.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Nog onderdelen(hardware/software) toegevoegd aan de pc? Heb je hem verplaatst of iets anders?

Self reflection is the school of wisdom

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
Probeer eens een andere voeding. Na verloop van tijd zullen capacitieve componenten hun capaciteit verliezen. Niet drastisch natuurlijk, maar na verloop van tijd kan je problemen krijgen doordat een voltagelijn net niet meer hoog genoeg is, of een vereist amperage net niet meer gehaald wordt. Probeer eens met een aantal andere games of stresstesten, of bv 3dmark ofzo, veel load te genereren en check of het ook daar misgaat

Verwijderd

Topicstarter
mobo is msi ms-7012

Verwijderd

Topicstarter
Ventrigo schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:12:
Nog onderdelen(hardware/software) toegevoegd aan de pc? Heb je hem verplaatst of iets anders?
nee niets, dit gebeurde zomaar savonds opeens, en nu stopt het niet meer..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:05:
[...]

Zo maar opeens? ik speelde dat spel al geruime tijd, dan kan tog niet zomaar opeens alles vast hangen? ook voor de format niet.
Ja. Een vriend van mij had er ook ineens last van.. alles gedaan, hardware vervangen, windows tig malen opnieuw geinstalleerd... wat bleek: Brakke serverconfig aan de andere kant (ja echt!)

Admins hebben er naar gekeken , probleem opgelost.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:
[...]

Temperaturen zijn ok, spel is volledig legaal, het is een oud spel wat zelfs een p1 nog aan kan, freeware spel.

ik heb een p4, 3.0 ghz, 1gig ram, 7600 gt videokaart en mobo weet ik zo niet..
Wanneer meet je die temperaturen? tijdens het spel of daarvoor. Anders kun je even voelen aan wat dingetjes wanneer het spel is vast gelopen of iets een te hoge temp heeft. Misschien zit er veel stof in je pc waardoor ventilatoren niet meer naar behoren werken...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:12:
Probeer eens een andere voeding. Na verloop van tijd zullen capacitieve componenten hun capaciteit verliezen. Niet drastisch natuurlijk, maar na verloop van tijd kan je problemen krijgen doordat een voltagelijn net niet meer hoog genoeg is, of een vereist amperage net niet meer gehaald wordt. Probeer eens met een aantal andere games of stresstesten, of bv 3dmark ofzo, veel load te genereren en check of het ook daar misgaat
stresstest ook al geprobeerd.. ook gewoon normaal niets geen probs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:15:
[...]

Ja. Een vriend van mij had er ook ineens last van.. alles gedaan, hardware vervangen, windows tig malen opnieuw geinstalleerd... wat bleek: Brakke serverconfig aan de andere kant (ja echt!)

ow ik ga gelijk even kijken.. start em nu op, als ik een tijdje niet reageer.. heb ik nog steeds het zelfde probleem :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:15:
[...]

dus ik hoef verder niets te doen? dan alleen lekker spelen en ( hopen ) dat het niet crashed? en ben je er echt zeker van, speeld je vriend ook weer normaal?

Verwijderd

Alleen een mailtje naar de serverbeheerder of verantwoordelijk admin sturen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:23:
Alleen een mailtje naar de serverbeheerder of verantwoordelijk admin sturen...
ja sure, ik ga zeker op elke server waar ik speel ff een mailtje naar admin sturen :P

• maxtz0r
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:21:
[...]

dus ik hoef verder niets te doen? dan alleen lekker spelen en ( hopen ) dat het niet crashed? en ben je er echt zeker van, speeld je vriend ook weer normaal?
Ik vind dit beetje onzin om meteen 3 berichtjes neer te zetten. Als het aan de andere kant zou liggen(server config) zou ik als ik jou was eerst op andere servers spelen heb je dan nog steeds die problemen dan kan je dat dus uitsluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:21:
[...]

Ja. Hij speeld gewoon weer normaal. Het is gewoon mogelijk om via PB ( punkbuster ) een client te laten chrashen , vastlopen oid als er iets niet correct bij de servers staat. Het gekke is dat de meeste users er dan wel weer geen last van hebben.

Welke server speel je overigens op ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:24:
[...]

ja sure, ik ga zeker op elke server waar ik speel ff een mailtje naar admin sturen :P
Kennelijk wil je het probleem niet zo graag oplossen... :X ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:27:
[...]

Ja. Hij speeld gewoon weer normaal. Het is gewoon mogelijk om via PB ( punkbuster ) een client te laten chrashen , vastlopen oid als er iets niet correct bij de servers staat. Het gekke is dat de meeste users er dan wel weer geen last van hebben.

Welke server speel je overigens op ?
efter, bio, telenet, servers met passwords ( clan ) moet je IP's?

Verwijderd

Ah. zeggen me niets. Ik speel alleen op LZ American ( 70.86.188.218:27960 met xp save op tot 20k ) , en had soms ook last van "tijdelijke vastlopers" ermee, net op het moment dat je de server in bent en je team / player / wapen kiest, maar dat is meer een check van Punkbuster lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
ik speel nog steeds :)

Verwijderd

Ja ik ook. Het blijft gaaf, alleen lame wanneer iedereen field-ops gaan spelen > respawn points gaan artilleryen :/ Maar ja blijft part van de game :)

Dus heb je een admin gemailed ondertussen?

Verwijderd

Topicstarter
ok hij is weer vast gelopen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:51:
Ja ik ook. Het blijft gaaf, alleen lame wanneer iedereen field-ops gaan spelen > respawn points gaan artilleryen :/ Maar ja blijft part van de game :)

Dus heb je een admin gemailed ondertussen?
nee nog niet, kzou ook niet weten wat ik moet mailen, mijn engels is niet zo goed

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 11:58 ]

• maxtz0r
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:56:
[...]

nee nog niet, kzou ook niet weten wat ik moet mailen, mijn engels is niet zo goed
Pfff tis waarschijnlijk toch geen server config fout. Als je van de ene op de andere dag ineen keer dit probleem krijgt bij elke server is het echt geen server config fout...

Maar goed

Verwijderd

Topicstarter
maxtz0r schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:00:
[...]

Pfff tis waarschijnlijk toch geen server config fout. Als je van de ene op de andere dag ineen keer dit probleem krijgt bij elke server is het echt geen server config fout...

Maar goed
vaag man, ik weet egt niet wat het probleem kan zijn :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:56:
[...]

Dear "adminnaam".

I've bin playing along time on your server, and recently my computer starts to freeze whenever I enter your server. I've doublechecked every possible item on my computer, to exclude my computer from being the problem for the lockups, other people with the same issue happend to have this caused by a wrong server configuration. Is there anything changed lately like a new update from PunkBuster? Are there more reports of clients chrashing whenever they enter your server?

Thank you for your time, playernaam.
Nu is mijn engels ook niet echt geweldig :P maar ik denk dat je met dit wel vooruit komt :)

• Geuze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-04-2024
Probeer ook een keer drivers van je gpu te downgraden.
heb het ooit lang geleden aan de hand gehad.

It is Good to be Bad || Battle.net tag

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

heb je een nvidia kaart ? toevallig een 7600GT ?
heb namelijk gemerkt dat die het niet leuk vind als je te vaak switched van beeldapparaat.
Geen flauw idee wat er gebeurd , maar soms hangt ie daarop. Driver probleem gezien ik t alleen
merk bij de laatste driver versie 91.73
Het kan ook zijn dat een onderdeel of een shader doorgebrand is waardoor het spel hangt.
Zo heb ik zelf een computer die alle spellen speelt incl just cause maar gelijk hangt zodra je in
battlefield 2 in een map komt. Mijn andere pci-e systeem weigert meer dan 25fps dr uit te gooien,
welk spel dan ook op wat voor settings dan ook.
Ik dacht eerst een driver probleem, maar de eerstgenoemde computer had hiervoor een atikaart ipv
een nvidia en doet exact t zelfde.
Het zou een timing probleem kunnen zijn dat toevalligerwijs optreed bij piekbelastingen.
Heb je alle condensators gecheckt van het moederbord en videokaart, met name de voedingslijnen.
Alle fans stofvrij zijn en draaien. Manual punkbuster update wil ook wel eens helpen soms
Punkbuster manual setup

If something sucks make it better...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet, en het begint met een S...

spoiler:

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:24:
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet, en het begint met een S...

spoiler:
dat heb ik er zelf neergezet nadat mijn maat de verkeerde topic aan mij had gegeven, ik ben hier namelijk nieuw check mijn posts

Verwijderd

Topicstarter
JoJo_nl schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:22:
heb je een nvidia kaart ? toevallig een 7600GT ?
heb namelijk gemerkt dat die het niet leuk vind als je te vaak switched van beeldapparaat.
Geen flauw idee wat er gebeurd , maar soms hangt ie daarop. Driver probleem gezien ik t alleen
merk bij de laatste driver versie 91.73
Het kan ook zijn dat een onderdeel of een shader doorgebrand is waardoor het spel hangt.
Zo heb ik zelf een computer die alle spellen speelt incl just cause maar gelijk hangt zodra je in
battlefield 2 in een map komt. Mijn andere pci-e systeem weigert meer dan 25fps dr uit te gooien,
welk spel dan ook op wat voor settings dan ook.
Ik dacht eerst een driver probleem, maar de eerstgenoemde computer had hiervoor een atikaart ipv
een nvidia en doet exact t zelfde.
Het zou een timing probleem kunnen zijn dat toevalligerwijs optreed bij piekbelastingen.
Heb je alle condensators gecheckt van het moederbord en videokaart, met name de voedingslijnen.
Alle fans stofvrij zijn en draaien. Manual punkbuster update wil ook wel eens helpen soms
Punkbuster manual setup
ja ik heb een 7600 gt, en alle fans draaien wel.. temp's zijn ook ok.

Verwijderd

Topicstarter
ik vertrouwniet meer op de serverconfigs zit nu op de laptop want PC start helemaal niet meer op, blijft hangen bij het logo van PENTIUM 4 ik ben 3 uur weer terug reply's zijn welkom

Verwijderd

Topicstarter
Heb geduld. Na 24 uur mag je je topic weer omhoog schoppen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 15:52 ]

• maxtz0r
Je zou memtest kunnen proberen. of jehardeschijf controleren etc..

Verwijderd

Topicstarter
mijn PC doet het nu weer, start gewoon normaal door, maar heb wel wat bedrading van het moederbord afgehaald, maar ik heb nog wel steeds die crashes als ik het spel ga spelen
Pagina: 1