Toon posts:

Artifacts in geheugen of gpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met 2gb corsshair geheugen, een x1950pro en een antec neohe 500watt voeding

Alles werkt eigenlijk goed (nergens artifacts) totdat je een spel start of bv de windows performace test uitvoert (3d gedeelte). Het beeld is voor ongeveer een minuut nog perfect en ik kan dus gewoon spelen, maar dan ineens krijg ik allemaal strepen en vlekken in beeld, artifacts dus.

Wat ik een beetje vreemd vond is dat het dus pas komt na ongeveer een minuut in een 3d applicatie.
Wat kan dit zijn? kaart, geheugen of kan dit ook komen van de voeding/drivers/bios instellingen?

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 15:53
Memtest86 downloaden, iso branden, booten van cd, nachtje laten draaien.

Dan weet je of je problemen hebt met je geheugen (of niet).

Meestal (onder voorbehoud dus) is het bij zulke symptomen je VGA-kaart die onder load te warm wordt.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

check de temp. is van je kaart. en in windows hoeft de kaart niet veel te doen, maar zo gauw je een spel gaat spelen natuurlijk wel, en dat levert dus ook warmte

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart inmiddels opgestuurd voor rma, een andere kaart die ik heb kunnen regelen gaf geen enkel probleem. Het lijkt inderdaad iets met temperatuur te zijn, misschien dat er geen goed contact tussen de core en/of geheugen word gemaakt...

bedankt voor de snelle reacties :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:44:
Misschien dat er geen goed contact tussen de core en/of geheugen word gemaakt...
Wtf? :S Lijkt me eerder een doa.
Het lijkt inderdaad iets met temperatuur te zijn
Eerst lijkt het je iets met de temp te zijn en een moment later maakt de kaart weer geen goed contact? sure... 8)7
Waarom lees je niet gewoon simpelweg de temps ff uit? :P

[ Voor 60% gewijzigd door MensionXL op 18-03-2007 20:08 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Waarom moet dat nou weer perce een DOA zijn, die kaart doet het toch

wat is er dan 'dead on arrival' aan?

Het zou goed kunnen zijn dat TS gelijk heeft -> dat de heatsink geen goed contact maakt met de gpu
door omstandigheden.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:08:
Waarom moet dat nou weer perce een DOA zijn, die kaart doet het toch

wat is er dan 'dead on arrival' aan?
Dan is ie dus ook gewoon 'dead'. Zolang het niet werkt zoals het moet bij het ontvangen van de kaart spreek je van DOA.
Het zou goed kunnen zijn dat TS gelijk heeft -> dat de heatsink geen goed contact maakt met de gpu
door omstandigheden.
Ja, maar dat zei de TS niet. De TS had het over contact tussen de GPU en het geheugen. Bovendien: als de heatsink geen goed contact maakt met de GPU is het dus een hitteprobleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel inderdaad tussen de heatsink, misschien niet echt duidelijk 8)7
de kaart blijkt iniedergeval defect te zijn, vrijdag komt de nieuwe binnen
Pagina: 1