Gamen via extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 16:33
Hallo,

is het mogelijk om met een oude laptop bijv P3 met 800 mhz en 256 mb geheugen via VNC/Extern Bureablad te gamen op een andere pc. De andere pc is een AMD 64 3200 met een Ati Radeon X800RX. Ik wil dus met VNC op de gamepc en dan op de laptop via de gamepc gamen, zodat ik niet een laptop van 3000 euro nodig heb

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
Dat gaat niet, daarvoor is de bandbreede niet voldoende. Wat je wel zou kunnen doen is een externe videokaart aansluiten (EN7900 oid van ASUS), maar dan moet je wel een ExpressCard/54 slot hebben in je laptop.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kappie

Tell me your secrets...

Mijn ervaring is dat simpele windows games (hartenjager, mijnenveger, etc) wel lukt. Directx games gaan helaas niet.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

is een no go!

Anders had ik via RDC al heel wat game-uurtjes erop zitten vanaf m'n werk! :P

edit:
zoals kappie zegt gaan spellen als minesweeper, solitaire wel... maar dat noem ik geen gamen

[ Voor 36% gewijzigd door nowell op 16-03-2007 10:42 ]

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 19:23
Via Vnc is het ook geen succes.
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar de frame rate die je haalt.... is te weinig :(
Misschien met een gigabit kaart dat het wel snel genoeg gaat, maar dat zou je moeten proberen..

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 16:33
niet via internet maar via LAN 100 mbit bedoel ik he

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

RDP is gebaseerd op vectors, en die zijn voor RDP in 3D-games niet herkenbaar. Hierdoor moet het beeld pixel voor pixel doorgestuurd worden, en dit (teneinde een vloeiend resultaat te behalen) minstens 20 maal per seconde. Dat gaat gewoonweg niet werken, bereken de benodigde ongecomprimeerde bandbreedte maar eens voor 1024x768 pixels x32 bit (4 bytes kleurinformatie per pixel) x20 frames. Dit komt uit op 62.914.560 bytes, 62 MB aan ruwe data per seconde die nog gecomprimeerd moet worden voordat het verzonden kan worden. Mocht dit al lukken, is de CPU al zo druk bezig met continu comprimeren dat hij geen tijd meer over houdt voor de game.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 16-03-2007 10:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Bashrat schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:37:
Dat gaat niet, daarvoor is de bandbreede niet voldoende. Wat je wel zou kunnen doen is een externe videokaart aansluiten (EN7900 oid van ASUS), maar dan moet je wel een ExpressCard/54 slot hebben in je laptop.
??
Volgens mij bestaat er nog geen externe videokaart voor de ExpressCard/54?

Zo ja heb je daar een bron voor? Ik wil daar wel eens naar kijken. :)

http://www.expresscard.org/web/site/qa.jsp
3. Does a video accelerator ExpressCard module exist? Sound Card? How about a studio quality audio workstation?

No, we do not expect that a stand-alone ExpressCard graphics accerlerator will be developed in the near term. Although the PCI Express x1 lane used in the ExpressCard interface is fast enough for substantial graphics acceleration, graphics accelerators currently require more board space than even an ExpressCard/54 module provides, more power than the ExpressCard slot can provide and produce more heat than an ExpressCard module can safely dissipate. We do expect to see ExpressCard modules which allow the addition of second (or even third or more) monitors to your system, although the level of graphics peformance on an external monitor will likely be best suited for office applications.

However, it is possible to achieve graphics acceleration using an ExpressCard slot. Using a PCI Express expansion chassis, a standard PCI Express graphics accelerator card can be utilized to allow game-level 3D graphics (to an external monitor) even if your notebook came with low-end internal video support. Due to the fact that there is not a simple path back to the internal video subsystem, upgrading the graphics capabilities of your built-in monitor is not possible with this type of setup. Graphics upgrade/expansion (to an external monitor) is also available through the ExpressCard slot via Docking Stations.

[ Voor 61% gewijzigd door LuCarD op 16-03-2007 10:58 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Dat gaat dus niet lukken. Maar een laptop van 3000 euro is ook erg overdreven natuurlijk. Vooral als je een laptop met de genoemd specs noemt. Dat is maar 1000 euro.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1