Toon posts:

Openen van een aantal pagina's werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal maanden het probleem dat ik een aantal pagina's niet kan laden (hyves.nl/ML75.nl). Op bepaalde momenten van de dag werkt het wel (zeg 2x als ik 8uur achter elkaar constant op het tabblad klik) en dan werkt het na 3 minuten al niet meer. Mozilla Firefox blijft gewoonweg laden.. en laden.. en laden.. Tot ie dan na 5 minuten een time out krijgt.

Ik heb dus:
- Mozilla Firefox & Internet Explorer 7 (nieuwe update)
- Cubic Circle als provider
- Netwerk/LANverbinding (via router), 3 pc's: op alledrie de pc's werkt het niet. Ook niet op de 'masterpc' als ik de lan-kabel uittrek en dus maar 1 pc in verbinding staat met internet.

Heeft iemand énig idee waar dit aan kan liggen?

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

heb je het alleen met FireFox geprobeerd of ook met InternetExplorer?

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Met Internet Explorer heb ik hetzelfde probleem. Zal dat er even bij editten. :)

Verwijderd

Welke ISP heb je ? :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Al eens geprobeerd vanaf een andere pc waar je niet ingelogd was?
Volgens mij kan men op hyves anderen blokkeren.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• carlino

carlino

GoT Mama

Kan het niet zijn dat de website's op je router geblokkeerd zijn?
Ik heb zelf ook gehad met een site die ik gewoon niet geopend kreeg maar bleek achteraf door de router geblokkeerd te zijn :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:34:
Al eens geprobeerd vanaf een andere pc waar je niet ingelogd was?
Volgens mij kan men op hyves anderen blokkeren.
Ja, daar werkt de site dus wel, maar het vreemde is dat de site zo nu en dan werkt en ik gewoon kan inloggen: alles in principe kan doen maar de site gewoon heel erg traag is. Ben dus ook niet geblokkeerd ofzo. Ik heb hetzelfde op deze site kwam ik net achter: werkt ie gewoon 3/5 minuten lang niet en dan opeens weer wel.
http://www.cuci.nl/

Verwijderd

Is het een dialup ISP :?

Als je een timeout hebt of krijgt, kan je de site nog wel pingen ? Dus , start / run / command <enter> ping www.hyves.nl bijv.

Als je wel kan pingen, maar de website niet kan opvragen om een reden, dan ligt het aan je DNS server wellicht, of de server is gewoon dik bellast.

• carlino

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:53:
Is het een dialup ISP :?

Als je een timeout hebt of krijgt, kan je de site nog wel pingen ? Dus , start / run / command <enter> ping www.hyves.nl bijv.

Als je wel kan pingen, maar de website niet kan opvragen om een reden, dan ligt het aan je DNS server wellicht, of de server is gewoon dik bellast.
Beetje vreemd want bij mij laden die pagina's wel dus moet het bij hem ook lukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pingen werkt dus ook niet: site is niet overbelast want bij andere werkt ie wel. Hoe kan ik zien of mijn DNS-instellingen dan goed zijn?

Verwijderd

Topicstarter
carlino schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:38:
Kan het niet zijn dat de website's op je router geblokkeerd zijn?
Ik heb zelf ook gehad met een site die ik gewoon niet geopend kreeg maar bleek achteraf door de router geblokkeerd te zijn :)
De router (of hub?) is een SiteCom NexHub HA050. Schijnbaar valt er hier niks bij in te stellen? Ik heb dus ook geen idee hoe ik kan nagaan of er bepaalde sites zijn geblokkeerd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

crisp

Devver

Pixelated

Kijk ook even naar eventuele adblocker of andere filtering-software en eventuele entries in je hosts file

Intentionally left blank

• lier
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:59:
Pingen werkt dus ook niet: site is niet overbelast want bij andere werkt ie wel. Hoe kan ik zien of mijn DNS-instellingen dan goed zijn?
Pingen werkt niet ?
Twee smaken:
  • IP adres kan niet geresolved worden
  • Doelhost onbereikbaar
Welk "deel" van ping doet het niet ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, dat dos-schermpje gaat recalcitrant gedrag vertonen en werkt opeens niet meer. :') Dosschermpie blijft zwart.

• lier
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:19:
Ehh, dat dos-schermpje gaat recalcitrant gedrag vertonen en werkt opeens niet meer. :') Dosschermpie blijft zwart.
Dan ben ik benieuwd hoe jij vast hebt kunnen stellen dat ping niet werkt ?

Waarom heb je het over een master pc ? Is een pc verantwoordelijk voor het routeren van Internet naar de overige PC's ? Hoe heb je de IP ingesteld op de PC's ? Kan je een keer een liveCD (bv Knoppix) gebruiken om te testen of deze problemen er dan ook zijn ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Recalcitrant :') lang geleden dat ik dat hoorde

@carlino, elke DNS server verschilt per ISP. Dat een site bij jou werkt wil niet zeggen dat het voor hem dan ook moet werken.

Hoe ziet je setup eruit? Router > Pc? Inbelverbinding? Kabel of ADSL ? Geef eens wat meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
Router > 3 pc's. ADSL

Verwijderd

Oke. Heb je iets lopen op 1 van die PC's? Bittorrent of P2P? Vliegt je router er op dat moment uit als je geen pagina's meer kan openen?

Verwijderd

Topicstarter
Bittorent loopt soms mee op 1 van de pcs: dan is ie wel heel erg traag ja maar zodra dat uitstaat is de traagheid weg maar werken die sites nog steeds niet.

Verwijderd

Zet bittorrent gewoon eens uit, en restart je router maar eens :)
Pagina: 1