[2003] Windows Deployment Service

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Ik ben nu bezig om de Windows Deployment Service aan de praat te kijgen op een windows 2003 server bak. Ik heb het geinstallerd en en Step by Step guide van microsoft gevolgt maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een Windows XP Image van een cd te maken. Ik lees op internet allerlei dingen over dat er .wim bestanden geladen moeten worden. Deze .wim bestanden zou ik kunnen vinden op de Windows Vista DVD maar die hebben wij niet. Heeft iemand al ervaring met de WDS en images van Windows XP?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd dan? Je moet namelijk voor XP zelf een image maken, in de guide van Microsoft staat precies hoe, namelijk met wdsutil: http://technet2.microsoft...c2151301033.mspx?mfr=true

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
In deze handleiding staat beschreven hoe je met SysPrep een image kan maken van een voorgeinstalleerde pc. Ik wil graag een image maken van de XP CD. Ik heb veel op google gezocht maar ik krijg alleen de mogenlijkheid van SysPrep te zien of van een bestaande RIS Image.

Verwijderd

bedoelt ie een .ISO bestand of zo?
dan www.imgburn.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RemonLP schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:18:
In deze handleiding staat beschreven hoe je met SysPrep een image kan maken van een voorgeinstalleerde pc. Ik wil graag een image maken van de XP CD.
Zoals je in de handleiding kan lezen gaat dat dus niet.
een WIM kan je van bijvoorbeeld een sysprepped VMware "base_PC" capturen met de AIK toolkit en die via WDS deployen.

Andere alternatief is WDS in mixed mode draaien, dan draait de filebased XP install gewoon nog onder RIS.
Ik heb veel op google gezocht maar ik krijg alleen de mogenlijkheid van SysPrep te zien of van een bestaande RIS Image.
Er is nog geen util om een riprep'ed RIS image te converteren meen ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

In deze handleiding staat beschreven hoe je met SysPrep een image kan maken van een voorgeinstalleerde pc. Ik wil graag een image maken van de XP CD. Ik heb veel op google gezocht maar ik krijg alleen de mogenlijkheid van SysPrep te zien of van een bestaande RIS Image.
Ik had eerst ook de indruk dat het mogelijk was om een CD 'image' van XP in te lezen en deze te gebruiken om een WIM te maken. Maar niet dus... :(

Het gebruik van ImageX heb ik nog niet helemaal door.... :X We googlen en lezen verder.. ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In deze handleiding staat beschreven hoe je met SysPrep een image kan maken van een voorgeinstalleerde pc.
Omdat dat de manier is (sysprep haalt alle machine-specifieke info er weer uit).
de capture die je dan maakt van je Master-PC is dan de .wim die je verder kan gebruiken.
Ik wil graag een image maken van de XP CD.
Kan dus niet.
Enige optie die je hebt is óf in legacy mode WDS draaien (dan draai je old-style RIS en WDS naast elkaar) óf als dat niet meer kan een image capturen.
Dat kan zelfs in VMware/VPC als je dat wil.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 11:25

rajackar

Blood Minister

Hoi! Ik heb een wat ander probleem. Windows DS draait hier prima met PXE boot en alles. Het enige dat me echt ontgaat is hoe ik ervoor zorg dat ik een image direct kan uitrollen.
Wat ik nu doe is een image op een share zetten, via windowsDS en pxe boot windowsPE starten met een custom script en dan via imagex de image uitrollen.
Wat ik graag zou doen is een image starten dat direct de uitrol begint. Ik begrijp uit de documentatie dat die mogelijk is maar wat mij ontgaat is hoe je zo'n image samenstelt.
Alle hulp hier is welkom!

[edit]
Het betreft hier windows vista als client os.

[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 11-05-2007 13:53 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jouw vraag is heel anders, open zelf even een topic met wat meer info over je unattended image

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1