Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opleiding + Certificaten

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers ;),
Ik ben een laatste jaars MBO niv. 3 ICT'er en loop nu stage bij universiteit.
Nou heb ik 2 vragen aan jullie ik ben van plan om nog niv. 4 te gaan doen.

Nou is mijn vraag is het moeilijk om een GOEDE werkgever te vinden die een BBL ( 4 dagen werken 1 dag school ) leerling aan zou willen nemen voor niv. 4 via detacheringsbureau lijkt me niet handig omdat ik het idee heb gekregen ( van topics die ik lees ) dat ze alleen van je profiteren ( ik kan er ook naast zitten natuurlijk :+ ). Het enige voordeel wat ik snap van hun is dat ze zorgen dat je altijd werk hebt maar daarentegen zijn de IT banen aan het groeien ( dat zeggen ze aldoor op school en op me stage ) dus lijkt het mij dat er altijd wel werk valt te vinden in IT

Nou het volgende het zou me ook goed lijken als ik gewoon BOL doe ( 5 dagen in de week naar school ) daar kan ik natuurlijk weer genoeg stage-ervaring opdoen en kennis vergaren.. ik wil ook certificaten van Microsoft en ITIL en dergelijke geen halen.. zijn hier ook programma's voor waar je kan leren/oefenen voor die certificaten?

Groetjes,
en alvast bedankt voor reacties ;) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 11:59 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 20:54
Ik denk dat het zoiezo moeilijk voor je zal zijn om een baan buiten de detachering te vinden. Als je BBL wilt gaan doen, zou ik als ik jou was je er toch overheen zetten om detachering te gaan doen en misschien maken ze goed winst op je, je krijgt er zeker een goede werkervaring.

Daarnaast is het wel mogelijk om in een computer winkel te gaan werken, maar dit is dan ook niet het werk op dat niveau.

Met het behalen van certificaten zou ik nog even wachten, misschien is niveau 4 toch hoog voor je en zul je al genoeg voor school doen. Voor het behalen voor die certificaten kun je na deze opleiding doen op eventueel hetzelfde detacheringsbureau. Misschien krijg je ook wel leermogelijkheden 'tijdens' de werkuren wat nog beter zal zijn. Daarnaast hoef je je geen zorgen te maken over het lesmateriaal voor de certificaten, daar zorgt een detacheringsbureau voor.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Heb me MBO niveau 4 gehaald, ben toen gaan werken, en via me werk Heb ik ITIL certificaten kunnen behalen en inmiddels in bezit van me MCSA.
Heb dit wel moeten leren naast me 40 urige werkweek, in me eigen vrije tijd.
En me werkgever betaald alles, dus zou dat pas gaan doen wanneer je een baan hebt ;)
IT is vaak detachering ontkom je bijna niet aan, tenzij je via stage of geluk hebt

Verwijderd

Topicstarter
ja ok,, maar krijg je niet een kutloontje via detachering? en er zoude steeds meer vraag komen naar IT'ers dan zou het toch ni zo moeilijk zijn een goed baantje te vinde? en weet iemand echt voordelen van detacherings bureau? en wat is nou een GOEIE detacherings bureau ;)

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 20:54
Mja wat is een goede detacheringsbureau.. De prachtige detacheringsbureaus zijn meer voor HBO/WO-ers of MBO-ers met een aantal jaren ervaring, logisch ook.. Maar ik zou gewoon eens even rondkijken naar wat de detacheringsbureaus bij jou in de buurt zijn. Trek daar aan de deurbel en kijk wat de mogelijkheden zijn. Daarnaast wordt het werken dat je met BBL waarschijnlijk als een soort van stage gezien en zal dat loon nog lager zijn.

Ik zal sowieso niet een hoog loon verwachten, vooral in het begin niet, zie het meer als een investering voor de toekomst via werkervaring. Als jij daar gewerkt hebt en je diploma behaalt hebt kun je altijd nog naar een andere baan kijken waarbij je waarschijnlijk ook vooruitgang boekt met je loon.

Zelf zat ik ook te veel naar de lonen op bepaalde werkplekken te staren.. Maar daar ben ik nu ook een beetje afgestapt. Daarnaast gok ik dat jouw situatie nog thuiswonend bij je ouders zijn (kan het mis hebben) dus zoveel geld heb je ook nog niet nodig, ik gok dat je niet eens weet waar je het geld van dat, door jou 'kut' beoordeeld, loontje moet laten als je nog bij je ouders woont. Mja eerst auto en nieuwe computer en ga zo maar door.. Maar dat is ook weer snel gedaan..

Wat voordelen zijn van detacheringsbureaus:
- Ze nemen je redelijk snel aan
- Je krijgt meerdere bedrijven te zien dus ziet ook meerdere kanten van iets. Vaak als je iets leert merk je dat het ook heel anders kan wat in andere situaties veel beter is.
- Je zult waarschijnlijk onderaan beginnen (Support) wat je misschien minder lijkt, maar onderdelen hiervan zijn ook belangrijk om te weten als je bijvoorbeeld netwerk- en systeembeheerder bent. Zo krijg je meerdere dingen te zien en weet je hoe het er overal aan toe gaat.

Aan deze voordelen kun je ook een nadeel aan verbinden.. Maar je kunt een bedrijf beter op een positieve manier benaderen dan een negatieve.. En verwacht niet te veel..

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:21:
ja ok,, maar krijg je niet een kutloontje via detachering? en er zoude steeds meer vraag komen naar IT'ers dan zou het toch ni zo moeilijk zijn een goed baantje te vinde? en weet iemand echt voordelen van detacherings bureau? en wat is nou een GOEIE detacherings bureau ;)
Wat vind jij een kutloontje dan? Hou er rekening mee dat je MBO hebt en (neem aan) geen relevante werkervaring. Daarnaast zit je nog niet in een reguliere schaal ofzo aangezien je 18 bent?

Ik ben dan wel benieuwd wat je minimaal wilt gaan verdienen :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Ga uit van je eigen kunnen en inzet, en niet van wat voor k*tloontje je 'denkt' ergens te kunnen krijgen. Als jij je goed inzet, wordt dat echt wel opgemerkt, en wordt je daar naar beloont. Echter verwacht dat niet binnen 1 jaar. Daar gaat tijd in zitten. Dat heet investeren in jezelf.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ja ok,, maar krijg je niet een kutloontje via detachering?
Als je geen ervaring hebt en geen certificering zal je onderaan moeten beginnen, maar dat is overal zo. En als geld je enige drijfveer is zie ik het nog somber voor je in, je instelling klopt bij voorbaat al niet als dat het belangrijkste voor je is.

Je zal ervaring op moeten doen.

Je wil dan waarschijnlijk ook een dikke Mercedes als leasebak?

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 16-03-2007 13:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
neej jullie hebben gelijk geld is natuurlijk niet me enige drijfweer ik wil gewoon een goede toekomst krijgen zodat mijn toekomstige vrouw en kinderen niets te kort komen..

en ik keek inderdaal te veel naar het geld ik moet inderdaad kennis en ervaring opdoen..

Ik ben nog jong ik leer alleen maar van jullie reacties :p kheb ook niet alle kennis meegekregen van huis ^^.

ik ben de enige in het gezin die door gegaan is met school en probeer een beetje info te verzamelen beide ouders van mij verdiene ook niet veel en ik weet dus hoe het is om met weinig geld te leven.. en dat brengt soms voor iedereen in het gezin pijnlijke situaties..

en mijn vriende zitte allemaal in bouw of stratemakerij misschien keek ik daarom te snel naar het geld omdat hun al genoeg leuke dinge kunnen doen terwijl ik daarentegen een kleine inkomen heb ondanks me bijbaantje.. gelukkig ben ik wel bijna klaar ben met me rijbewijs ( bijna afrijden )

maar ik begin nu op me stage cker intresse te krijgen naar certificeringen en dergelijke ik wil me kennis groter maken zodat ik ook een beetje daadwerkelijk iets kan bereiken in het leven..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 14:04 ]

Verwijderd

zou je geen hbo kunnen doen?

Verwijderd

Topicstarter
ja HBO zou ik eventueel ook kunnen doen na niv. 4 maar dat is het probleem ik heb nu nog geen expertise tot nu toe is alles beetje centraal gebleven in me opleiding.. microsoft, basis mysql, novell, bedrijfskunde ITL enz. ik weet niet uit welke richtingen ik kan kieze en wat het verder allemaal inhoud op HBO! tot dusver ligt mijn meeste interesse op systeembeheer

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 14:28 ]

Verwijderd

Ik denk dat je met HBO + stage ervaring met een "hoger" niveau startbaan kan beginnen en daarmee ook een hoger salaris. Ondertussen kan je zelfstudie doen om jezelf te ontwikkelen op de markt.

Ik zelf zat in hetzelfde schuitje, heb toen een leuke werkgever gevonden die mijn certificaten heeft betaald. Uiteindelijk is het toch goedgekomen, maar dit geluk kan je hebben, of juist niet.

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie allemaal in ieder geval voor de reacties ik heb nu cker geleerd dat geld zowiezo gezien mij leeftijd eigenlijk nog niet van belang is.. en dat ik cker nog veel wil bijleren! ik ga cker door met me niv. 4 BOL opleiding om meer kennis te kunnen vergaren.. als iemand nog tips of toevoegen heeft laat het ff aan me weten reageer alsnog op deze topic of mail me rolando88 apestaart casema.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Één gratis tip geef ik je alvast mee:
Gebruik gewoon Nederlands, want afkortingen als cker en het vergeten van hoofdletters en dergelijke wordt niet echt gewaardeerd door de meeste werkgevers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Haha neej begrijp ik maar wou ff snel respons geven indien ik weg moest..

Verwijderd

Mijn advies:

Ga gewoon verder studeren! eerst niv 4 en dan een HBO. De reden ervoor is dat je met een HBO salaris langer kan doorgroeien dan met een MBO salaris.

Op termijn zul je daar dus pas resultaat van zien.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:57:
dank jullie allemaal in ieder geval voor de reacties ik heb nu cker geleerd dat geld zowiezo gezien mij leeftijd eigenlijk nog niet van belang is.. en dat ik cker nog veel wil bijleren! ik ga cker door met me niv. 4 BOL opleiding om meer kennis te kunnen vergaren.. als iemand nog tips of toevoegen heeft laat het ff aan me weten reageer alsnog op deze topic of mail me knip@knip.nl
Les 1: op forums laat je geen emailadres achter, alles gaat via het forum (en dan moet een ICT-er toch ook iets over spamvermijding weten, toch ;) ). Ik sluit me ook aan bij de opmerkingen over je schrijfstijl; probeer jezelf te wennen aan normaal Nederlands met interpunctie, hoofdletters etc. Geen MSN-nonsens als cker, ff, want als je dat eenmaal gewend bent, dan zal correct Nederlands je zwaar gaan vallen.

En je moet investeren en geduld hebben. Als je niet briljant bent (en dat is bijna niemand) dan wordt je gewoon loonslaaf, en moet je bouwen aan een loopbaan. Mijn eerste baan was als promovendus voor het luizige loon van 1450 gulden netto per maand. Kon niet eens een creditcard krijgen... :'(

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik ben na mijn MBO 4 eerst HBO gaan doen omdat je met een MBO opleiding weinig tot niets bereikt.

Na mijn HBO ben ik bij Getronics gaan werken en heb ik daar MCSE, CCNA, CNE, ITIL etc gehaald.

Nu zit ik bij Aviva en ben ik in het bezit van MCAD, MCSD, MCPD en MCTS.

Als je je certificeringen wil halen kun je het beste kijken wat jou het beste ligt. OF een dag cursus of zelfstudie. Ik leer het makkelijkste via zelfstudie.
Als je zelf studie gaat doen is het raadzaam je kennis te trainen doormiddel van de TestKings. Daarmee leer je ook de vraagstelling van Microsoft kennen.
Ga aub nou niet je examens leren door alleen de TestKings in je hoofd te stampen want dan weet je vooralsnog niets...

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:39:
Ga aub nou niet je examens leren door alleen de TestKings in je hoofd te stampen want dan weet je vooralsnog niets...
Gaat het niet vaak zo met dat soort papieren certificaten?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Over het loon, de wereld is geen bling bling. Brutolonen voor universitaire starters in België is ongeveer 1750 euro, netto houd je bij ons iets meer dan 1100 euro per maand over. Vergeet niet dat hele gezinnen op zulke inkomens draaien, dat is voor een aanzienlijk gedeelte van de bevolking zo.

MBO (België: TSO) is niet zo interessant, meestal zitten de leraars wat te kloten met het apparatuur en zitten ergens een cursus voor te lezen. HBO (België: graduaat) wordt op niveau gegeven, meestal hebben de docenten meer kennis van zaken. Tijdens de eerste weken heb ik op de hoge school meer gezien, dan wat ik in het middelbaar aan programmeren in 2 jaar tijd gezien had.

Verwijderd

Rapture hoe kom je aan dat cijfer?
Volgens het Vacature Salariskompas 2006 (http://www.vacature.com/salariskompas/) is het brutoloon voor universitaire starters in de ICT in België bijna 2500 euro.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:01:
Rapture hoe kom je aan dat cijfer?
Volgens het Vacature Salariskompas 2006 (http://www.vacature.com/salariskompas/) is het brutoloon voor universitaire starters in de ICT in België bijna 2500 euro.
Overheidsboekjes dat ik in het middelbare school kreeg om een "wat na de middelbare school"-keuze te maken. Die boekjes beginnen idd te dateren en extralegale voordelen zijn ook wat waard zodat een werknemer meer waarde kan vergaren dan enkel wat er op het loonstrookje staat.
Pagina: 1