[XP] Pictogrammen blijven hangen

Pagina: 1
Acties:

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 09:29
Onze grafisch designer heeft een probleem met zijn pc. Als hij een foto oppakt en sleept naar bijvoorbeeld photoshop dan blijft het pictogram staan. In alles wat hij daarna opent ziet hij dit pictogram staan. Dit is niet alleen met pictogrammen maar ook met lijntjes van menu's.
Klik hier voor een voorbeeld.

Ik heb de nieuwste drivers van de videokaart geinstallerd. Kan dit opgelost worden zonder een herinstalatie van de pc?

Het gaat om een HP Workstation XW4200 met een NVidea Quadro FX 560 grafische kaart.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Desktop ->display properties -> Settings -> advaned _> troubleshoot -> hardware acceleration terugzetten.

Ook te proberen: Driver cleaner voor de driver te installeren.

(OS = XP SP2? )

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 16-03-2007 09:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Nozzie
Ja OS is SP2

De hardware versnelling 1 tandje terug gezet en hij doet het niet. Zet ik daarna de hardware versnelling weer op maximaal dan doet hij het 5 minuten niet en daarna weer wel. Ik hoop dat het hiermee opgelost is.

• Nozzie
Het probleem leek opgelost te zijn maar nu komt het toch weer terug. Met de hardware versnelling gespeeld maar het maakt niks uit. Zodra hij het icoontje wat blijt hangen op het scherm opnieuw aanklikt gaat het verdwijnt het "hangende" icoontje.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03 22:49

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat gebeurd er als Explorer.exe laat crashen (lees: proces afsluit) en dan explorer.exe opnieuw opstart?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Nozzie
Zerora schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:52:
Wat gebeurd er als Explorer.exe laat crashen (lees: proces afsluit) en dan explorer.exe opnieuw opstart?
Als ik de Explorer laat crashen verdwijnt het "hangende" pictogram ook gelijk. Start ik daarna de explorer weer en ik ga met een pictogram slepen dan hangt hij weer.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03 22:49

Zerora

Ik Henk 'm!

hmmm, vaag probleem. Crashen verhelpt dus enkel het probleem, maar zodra je het nog een keer doet is het probleem weer terug.

Hoe reageerd windows erop als bijv. een bestand naar een andere map sleept? Gebeurd dan hetzelfde?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Nozzie
Nee in mappen is het niet zo. Het is allen als bestanden in programma's gesleept worden. Bij gewoon slepen treed het probleem niet altijd op. Als er gebruik word gemaakt van de toetsencombinatie Alt+Tab dan treed het probleem wel altijd op.
Pagina: 1