Linux met touchscreen, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Voor mijn home automation (binnenkort in mn huis), ben ik op zoek naar een zuinige client om schakelaars e.d. te activeren.
Hiervoor wil ik de add on Maestro gebruiken:

Nu zag ik op pocketinfo de Linutop. Gezien het verbruik (3 Watt) is deze erg interessant (er van uitgaande dat firefox full screen ondersteunt, maar dat zal vast wel).

Ik wil graag een lilliput touch screen (of ander merk?) gebruiken en zag drivers voor Ubuntu. Op de Linutop website staat als OS xubuntu.

Zou dit gaan werken? Ik ben een basis linux gebruiker (voor mijn werk), alleen via ssh en installatie van Linux niet gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 09:27

killercow

eth0

Touch screens werken gewoon, mutli touschscreen is een ander verhaal maar dat is niet je doel.

Xorg pakt een touchscreen gewoon als muis.
Firefox kun je eventueel meteen vanuit X starten, dan heb je ook geen window manager nodig, en heb je dus per definitie een full-screen firefox, anders werkt F11 ook prima.

Ik gok dat je er wel uit komt, stapje voor stapje je config optimizen, maar misschien is het ene goed plan om iets lichters dan ubuntu als basis te pakken, dat scheelt je een boel snijwerk.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 16:42

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Er is een touchscreen module in de linux kernel.
en ik zag ook iets met X in de apt-cache voorbij komen.
gewoon proberen.

enige waar je op moet letten is de Gui. een touch screen heeft geen links rechts muis klick

[ Voor 27% gewijzigd door daft_dutch op 16-03-2007 13:47 ]

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

killercow schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:28:

Firefox kun je eventueel meteen vanuit X starten, dan heb je ook geen window manager nodig, en heb je dus per definitie een full-screen firefox, anders werkt F11 ook prima.
Jup, en dan kunnen we zelfs nog verder gaan. 100% kiosk mode:
http://www.neveprise.net/main.do?id=howto-misc-firefox-kiosk

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein