schotel rechtstreeks aansluiten op mediacenterpc

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
Mij is gevraagd een mediacenter/htpc te bouwen ter vervanging van een kast vol audio apparatuur (video, dvd, stereo) maar waar ook rechtstreeks een schotel op kan worden aangesloten. M.a.w. alles moet als het even kan vervangen worden door 1 pc.

Ik kom er echter niet uit of dit nou wel of niet mogelijk is, ik heb dit (Televisie via de satelliet: DVB-S) topic doorgenomen en uiteraard gezocht via google, op de volgende trefwoorden Technisat en Twinhan, daaruit heb ik opgemaakt dat er pci insteekkaarten zijn, alwaar de smartcard ingestoken kan worden, echter als ik informeer bij winkels waar ze deze verkopen zeggen ze dat het niet gaat werken (inmiddels bij 2 winkels is mij dit meegedeeld) of weten ze niet eens dat die kaarten bestaan(bij 1 winkel).

De smartcard is van cyfra polsat een poolse schotelmaatschappij en dochter van canaldigital.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of gewoon kan zeggen ja dat kan of dat kan niet.

Uiteindelijk zou het systeem moeten gaan draaien onder mce/vista premium

• tsunami69
kick,
iemand? helemaal niemand?

[ Voor 94% gewijzigd door tsunami69 op 17-03-2007 11:59 ]

Verwijderd

Niet dat ik er ook maar even sjoege van heb, maar bedoel je zoiets: https://www.satshop.nl/ca...ers_id=41&products_id=270 (vanaf 22 maart verkrijgbaar)

Ik geloof wel dat je er dan ook een "CI module" bij nodig hebt voor de smartcard zelf, zoiets:
https://www.satshop.nl/ca...?cPath=31&products_id=199

Misschien wel een andere: https://www.satshop.nl/catalog/index.php?cPath=31
Bijvoorbeeld deze Irdeto?

Of het "cyfra polsat" compatible is? ...Beats me :*) !

Edit: Ach, zover was je zelf ook gekomen merk ik nu ik je TS weer lees 8)7. Is je ook verteld waarom dit niet zou werken? Daarnaast: kan een techneut van canaldigital je misschien verder helpen?

Edit 2 (!!): Misschien ligt het aan de CAM (ik meen hetzelfde als CI module). M'n pools is ook niet meer wat het was :) , maar dit viel me op bij de cyfra polsat site: de CAM Aston Dual V2.17. Hmm... dan zou deze misschien toch moeten passen? Deze shop heeft trouwens de Twinhan PCI kaart wel al op voorraad en CI modules zijn daar iets goedkoper.

Edit 3 (!!!): Yep, die Common Interface Module moet compatible zijn met de smartcard, zie: http://www.aston-france.com/modules.html#
Aston (compatible Mediaguard) : Canalsat & Canal+, Canal Digitaal (Hollande), Digital+ (Espagne), Cyfra+ (Pologne)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 05:11 ]

Verwijderd

Waarom vraag je dit niet in het satelliet-topic?

De Skystar 1 CI is hetzelfde als de Twinhan.
Je moet zoeken naar CI-kaarten. Die zijn online te bestellen, en heel soms in een winkel te vinden (bijv. Elko, Alkmaar). Vraag is of ze werken met Vista of MCE: officiëel wordt DVB-S dacht ik niet ondersteund. Dus moet je weer hulpprogramma's draaien.

Een iets goedkoper alternatief is een phoenix programmer (=kaartlezer) met (bijv.) Skystar2 en (bijv.) ProgDVB en de poormanscam-plugin, maar dat vraagt wel enig softwarekennis: je oma krijgt dat zeker niet aan de praat.

Verder in het sat topic?

• tsunami69
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:47:
Waarom vraag je dit niet in het satelliet-topic?

Verder in het sat topic?
Als een Mod dit topic zou willen verplaatsen?

Die twinhan had ik inmiddels ook al gevonden en dat is ook mijn keuze, als ci module had ik een module nodig van Nagra Vision aldus een van de shops die ik had gecontacteerd.

Ik had begrepen van een van de satteliet shops, dat die twinhan een klein probleem (overstuurd) had en dat deze bij de nieuwe revisie die half april zou uitkomen opgelost zou zijn, deze shop vertelde mij ook dat ik de nagra vision module nodig heb.
Als ik echter hier kijk link zou de mediaguard 2 een betere keuze zijn (toch?)

Verwijderd

@tsunami69,

Wat betreft die CI module... zie Edit 3 uit m'n vorige post (en Cyfra+ link uit Edit 2)... Die Aston moet volgens Cyfra+ en volgens Aston passen (zie link en ook quote) :) !
Pagina: 1