Toon posts:

[showcase] Skateboarding met sigma 70-300 apo

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo gasten,

Ik heb als trotse eigenaar van een Nikon d50 een sigma 70-300 mogen lenen voor 1 dagje. Ben flink de stad in geweest waarvan je hieronder het resultaat kunt terug vinden.
Kritische berichten of andere voorbeelden zijn natuurlijk welkom met betrekking op dit onderwerp.
Vergeet niet dat het me eerste dag was met een telelens!

voor de mensen die gek zijn op EXIF, deze heb ik niet!

kan wel vertellen dat mijn diafragma altijd een laag getal had ivm "betere" bokeh
brandpuntsafstanden varieerde van 130 tot 200 mm
alles is in jpeg en nabewerkt in PS op scherpte contrast kleur en compositie.

foto 1
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/156/422213757_d486a19c38.jpg

foto 2
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/187/422213718_2342833bc1.jpg

foto 3
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/167/422213764_62d8f2d1e0.jpg?v=0

foto 4
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/159/422213748_bd4c50ae91.jpg?v=0

foto 5
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/185/422213715_ab0b452515.jpg?v=0

foto 6
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/157/422213779_c6f5220634.jpg?v=0

Alvast bedankt voor jullie comments!

hier staan de grotere versies:
http://www.flickr.com/photos/90963138@N00/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jij bent een dat met Henk mee geweest volgens mij (redxrad hier op tweakers), of niet?

Wel mooie foto's trouwens. Foto 6 mag je van mij wel insturen voor de contest :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd nomad! ik ben met henk meegeweest. Henk heeft ongeveer dezelfde plaatjes alleen van betere kwaliteit ivm met zijn mega kanon van f2.8.
puik ding trouwens, mijn bankrekening laat dit niet toe :/ vandaar de apo als alternatief voor mijn verjaardag.

p.s. bedankt voor je positieve comment :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:50:
idd nomad! ik ben met henk meegeweest. Henk heeft ongeveer dezelfde plaatjes alleen van betere kwaliteit ivm met zijn mega kanon van f2.8.
puik ding trouwens, mijn bankrekening laat dit niet toe :/ vandaar de apo als alternatief voor mijn verjaardag.

p.s. bedankt voor je positieve comment :)
Ik denk dat je met de 70-300 net zulke foto's kan maken, een foto wordt gemaakt door compositie en timing, licht en schaduw. Pas daarna ga je zien waarmee je schiet, een lelijke foto maak je net zo makkelijk met een 2.8 kanon.
Tuurlijk is zo'n 80-200 af-s lens wel fijn.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto 2 vind ik gewoonweg prachtig.

(en voor die foto maakt het helemaal niet uit of je een 70-300 apo of een 80-200 af-s hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
wauw @ foto2
prachtige kleuren en compositie

verder ook erg leuke serie. als ik ergens toch feedback op moet geven dan is het denk ik dat veel van de foto's vanuit dezelfde positie zijn genomen, en dat ze altijd ongeveer evenveel 'persoon' laten zien. (waarbij 2 en 6 uitzonderingen zijn)

Een stukje meer omgeving kan afentoe geen kwaad. (zie 6)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste foto's vind ik compositioneel erg krap. 6 is voor mij de positieve uitschieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 08:06
prachtige kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:13

Praetextatus

the dutch_paki

top plaatjes.

Alleen 1 en 5 zijn een beetje saai voor mij. Gebeurt niet echt veel

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:45:
wauw @ foto2
prachtige kleuren en compositie

verder ook erg leuke serie. als ik ergens toch feedback op moet geven dan is het denk ik dat veel van de foto's vanuit dezelfde positie zijn genomen, en dat ze altijd ongeveer evenveel 'persoon' laten zien. (waarbij 2 en 6 uitzonderingen zijn)

Een stukje meer omgeving kan afentoe geen kwaad. (zie 6)
je hebt idd gelijk dat het jammer is dat het vooral dezelfde omgeving is. Het probleem was dat die skaters vaak 2 uur lang alleen dezelfde rail gebruiken voor hun tricks. Vandaar dat er weinig afwisseling is. Als het drukker is kan je veel meer gevarieerde foto's nemen.

Een foto vanaf de andere hoek had misschien een optie geweest, maar ivm het tegenlicht en de reflecties van de baan was dit voor mij lastig qua belichten.

bedankt voor jullie comments! :*) tis leuk om te horen wat mensen van je foto's vinden

overigens ben ik best benieuwd naar andere skatefoto's als mensen die hebben
(of is dit niet toegestaan met een showcase?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:42:
[...]

je hebt idd gelijk dat het jammer is dat het vooral dezelfde omgeving is. Het probleem was dat die skaters vaak 2 uur lang alleen dezelfde rail gebruiken voor hun tricks. Vandaar dat er weinig afwisseling is. Als het drukker is kan je veel meer gevarieerde foto's nemen.
Ik vond het anders druk genoeg om niet over de baan te gaan lopen ;)
Een foto vanaf de andere hoek had misschien een optie geweest, maar ivm het tegenlicht en de reflecties van de baan was dit voor mij lastig qua belichten.
Hier ben ik het met je eens, het licht vanuit deze hoek was gewoon beter.
bedankt voor jullie comments! :*) tis leuk om te horen wat mensen van je foto's vinden
Mijn comment ken je ;)
overigens ben ik best benieuwd naar andere skatefoto's als mensen die hebben
(of is dit niet toegestaan met een showcase?)
Inweze gaan we dan naar een verzameltopic toe, zoiets als met de vliegtuigen, (huis)dieren, vogels en portretten al gebeurt. Opzich geen slecht plan, maar om nou je showcase als animocheck te gaan gebruiken... ;) Een showcase is echt jouw stukje in het forum, daar moet een ander zich lekker buiten houden imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind foto twee fantastisch. :) Het enige wat me daar stoort is de arm van het linker jongetje die tegen de rand zit geplakt; daar had wat meer ruimte gemogen (of wellicht wat minder ruimte/meer crop, nu hij al geschoten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Foto's #2 en #6 zijn wat mij betreft ook de mooisten (de rest is ook oké hoor...), alhoewel er bij 2 misschien nog iets meer ruimte aan de rechterkant had gemogen, zodat beide jongetjes wat meer de foto inkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is er nog een grotere versie van #6 dan de 1024 x 681 versie ?
Lijkt me wel leuk om op te hangen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind 4 wel wat hebben, als je deze met een iets lager standpunt had genomen was hij mischien wel super geweest.

Foto 6 vind ik echt heel mooi!
Pagina: 1