[2003] Problemen met SP2 op Dell Precision 710MT*

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Mensen,

Ik heb hier een server staan (een Dell met 2x P3 750) waarop ik Windows Server 2003 R2 heb geinstalleerd. Gisteren las ik dat SP2 uit was, dus dat heb ik geinstalleerd (het is toch een thuisserver, dus niet zo heel erg als er iets mis gaat).

Ik had de installatie gisteravond aangezet, en vanochtend viel mij op hij niet meer up gekomen is.. Na het booten (vlak nadat het SCSI controller scherm gekomen is, dus laden van Windows), krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor in de linkerbovenhoek.

Ik heb hier naar lopen zoeken en het zijn vaak hardwareproblemen. Maar ik heb net een verse installatie gedaan en dat gaat prima.
Echter, SP2 erop => weer knipperende cursor :/

Ik kan ook geen F8 of iets dergelijks indrukken, zo ver komt hij niet eens. Mijn MBR is ook niet beschadigd, want een fixboot (fixmbr) helpt ook niets. Chkdsk vind ook geen fouten. Zou het een conflict SCSI controller driver<> SP2 kunnen zijn? Voor deze SCSI controller komen volgens mij geen updates meer. Iemand een idee? Of misschien dezelfde problemen? ;)

edit: Ik heb een van de schijven zojuist moeten lowlevellen om de bootsector weer bruikbaar te maken..Wellicht dat het probleem toch hardwarematig was. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 16-03-2007 01:51 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke Dell is het precies?
Heb je Dell dit al voorgelegd?
Je hebt wel de laatste firmware/drivers die beschikbaar zijn in ieder geval? Misschien ook de firmware al eens opnieuw geflashed?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
On-topic:

Kun je wel opstarten in veilige modus (F8 na het POST scherm?)?

Even off-topic.....

Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die problemen ondervinden met SP2.
Heb op de frontpage al gelezen dat iemand zn complete group-policie beleid kwijt was na installatie van SP2.....

Dus zou wel willen weten of er meer mensen zijn met problemen. Bijvoorbeeld instaleren op een DC.

Zou ook graag wel feedback zien van mensen die geen problemen hebben gehad met installen van SP2.

En natuurlijk een oplossing voor de topic starter :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dafjedavid op 16-03-2007 15:52 ]

Who Needs Windows...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Nee na de POST gaat het scherm op zwart met een knipperende cursor. Sterker nog; als ik een geslipstreamde CD laat booten dan geeft die ook een knipperende cursor, nog voor de setup begint.. :/ (nog voor de melding: "Setup controleert de hardware..[..]...")

Het gaat overigens om een Dell Precision 710MT. Denk niet dat Dell daar nog support op geeft :>

Ik heb wel een BIOS gevonden op de Dell site, moet nog ff uitzoeken of die nieuwer is of niet :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
geen problemen met SP2 :)

waarom niet? omdat ik alleen installeer op bedrijfservers en niet op zelfbouwmeuk of servers die voor thuisgebruik zijn ingericht (met alle ranzige software van dien)

je zult ook zien dat die mensen die wel problemen hebben vaak de thuisgebruikers zijn met een server of mensen die allerlei ranzige 3rd party rommel op hun server hebben staan

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus (tufkazwelgje) Powershell wil zeggen dat ik voor jan doedel SP2 RC1 en RC2 heb lopen testen en bugs heb lopen submitten? ;(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
alt-92 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:56:
Dus (tufkazwelgje) Powershell wil zeggen dat ik voor jan doedel SP2 RC1 en RC2 heb lopen testen en bugs heb lopen submitten? ;(
waarvoor dank. anders hadden we nu wel problemen gehad :P

:>

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

'k heb alleen geen SP2 slipstream getest met een R2 cd, nou zag ik dat er gisteren een bugreport voor gemaakt is omdat R2 setup niet meer zou werken :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
heb hier de windows 2003 R2 cdrom met sp2 (slipstreamed) voor me liggen :P net even geinstalleerd in vpc2007 en ik kan netjes de r2 components installeren :)

(de iso is overigens van MS zelf dus ik heb niet zelf geslipstreamed)

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Waar ik op doelde is inderdaad bedrijfsservers en niet de thuisbouw meuk servertjes....

Who Needs Windows...

• Zwelgje
gisteravond nog 2 dell (r2) domaincontrollers voorzien van sp2 en 2 citrix ps4.0 servers :)

geen enkel probleem gehad

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ja ik vind het werkelijk prachtig voor je :P

Maar dat helpt me niet echt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nog even hardware in de titel gezet, dan wordt het wat duidelijker dat dit geen "hier je ervaringen met SP2" topic is, maar dat er een probleem is met je pc en SP2 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het zal me niet eens verbazen als er net zoals met XP SP2 incompatibility issues zijn met drivers en firmware van je controller.
Ik kan me nog herinneren dat Dell met de D600 Latitude series hetzelfde probleem had..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Mij ook niet :)

Voorlopig laat ik de machine maar SP1 draaien, wellicht dat er later, als meer mensen SP2 gaan draaien er nog iets over in de nieuwsgroepen voorbij komt.

Pagina: 1