Toon posts:

Win2k + winroute

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 166mmx server. (64mb edo, 15gb hdd, 2 realtech nic's) Win2k, winroute pro 4.1. 1Nic aan internet, 1 aan het netwerk.

nou is het probleem niet dat er het niet shared ofzoiets, maar mijn probleem is als volgt:

als ik zit te internetten (hoeft niet eens) dan valt internet afentoe helemaal weg. dit is alleen te verhelpen met een reboot van de server :(. De netwerk verbinding met de server en remote control gedoe (WinVNC) doen het allemaal nog prima. internetten op de server gaat ook niet, en het is geen dns probleem of iets degelijks, want pingen heeft dan ook geen zin meer |:(|:(|:(

heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? ik heb het sind een maand (denk ik) en heb het daarvoor nog nooit gehad...

win2k opnieuw installen kan wel, maar is erg vervelend ivm. ntfs partities ed.

alvast bedankt voor jullie tips enzo ;)

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oeps.. |:(

quote knopje zit ook zo dicht bij de edit knop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej broodrooster!
Ik heb hier ook win2k en ik gebruik geen winroute of sygate of wat dan ook
ik heb de boel gedeeld mbv internet delen wat je weer bij de eigenschappen van de netwerkkaart kan vinden!
Heel easy en het werkt hier goed!
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

je krijgt waarschijnlijk je internet IP via DHCP van Chello of @home ofzo? Dan denk ik dat winroute je DHCP request blocked ofzo.. haal alle packetfilter rules weg en gebruik alleen NAT. Als je geen internet meer hebt, stop dan de winroute service even en doe ipconfig /release en dan ipconfig /renew in de command prompt, dan weer winroute starten en dan doet het het weer! Heb ik ook gehad.. Zet ook alleen NAT op de EXTERNE NIC. Je kan (als je Chello hebt) ook gewoon je IP adres hard inkloppen, met subnet mask, default gateway en DNS server, scheelt je weer een hoop downtime als de DHCP server van chello weer es plat ligt. Heb ik ook en me internet ligt er bijna nooit meer uit :)

mocht dit niet de oplossing zijn, post dan ff wat meer info over je netwerkje..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Op maandag 05 februari 2001 18:43 schreef Killer_B het volgende:
Heej broodrooster!
Ik heb hier ook win2k en ik gebruik geen winroute of sygate of wat dan ook
ik heb de boel gedeeld mbv internet delen wat je weer bij de eigenschappen van de netwerkkaart kan vinden!
Heel easy en het werkt hier goed!
8-)
Dat werkt inderdaad ook erg goed, maar is niet zo uitgebreid als winroute :) tis maar net wat je nodig hebt :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sja, ik heb winroute wel nodig (forwarding, nat, enz)

ik ga es proberen of idd alleen de winroute engine stoppen & opnieuw starten ook genoeg is... lijkt me dat het daar wel es aan zou kunnen liggen :)

bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem!!
Als ik de winroute engine dan stop kan ik wel internetten op mijn server via VNC, maar als ik Winroute weer aanzet dan houdt het op.

Gisteren had ik hier nog geen last van, vandaag wel, nadat ik een paar portmappings heb toegevoegd om een CS server te kunnen draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke build gebruiken jullie? Ik heb hier namelijk geen last van met build 25 (24 werktte ook goed). Kan het zijn dat het hiermee te maken heeft?

T-Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik gebruikTE build 25. Ik heb het nu gewoon in windows 2000 zelf geregeld en dat gaat nog goed.
Nu moet ik dus nog wel een aparte fiewall hebben...
Pagina: 1