[2000] Kopieren van permissies*

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
hoi

hoe kan ik snel en gemakkelijk folder inclusief hun share permissies en ntfs permissies kopieren van een paritie naar een andere paritie zonder dat ik al die gegevens verlies. Eigenlijk wil dat er bijvoorbeeld
een folder E:\Sjablonen die geshared staat als Sjablonen kopieren naar F:\Sjablonen met behoud van share en ntfs permissies.
ik heb dit al gevonden en uitgeprobeerd maar wilde bij mij niet echt werken
141589 How to Restore Share Definitions To Another Server
http://support.microsoft.com/?id=141589
125996 Saving and Restoring Existing Windows Shares
http://support.microsoft.com/?id=125996
Technet artikel
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/fc25b4c1-6b9f-4d94-bc99-f31b1c6649551033.mspx?mfr=true

Kan XCOPY ook share name/shares mee kopieren?

Weet iemand hier hoe ik dit kan doen? Het liefst een tooltje maar via de command-line moet me ook wel lukken

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 12:10
Hoe je de share (en share permissies) automatisch meekopieert zou ik niet weten, maar met Robocopy kun je in ieder geval alle bestanden inclusief rechten kopieren.

Je kunt misschien wel een beetje in de registry klooien om de shares aan te passen. Je shares staan in:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Lanmanserver\shares

(ik zou met een testservertje beginnen!!)

edit:
toevoeging

[ Voor 42% gewijzigd door mbaltus op 15-03-2007 22:42 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

share permissions kun je niet kopieren.
met robocopy en gewoon met xcopy kun je wel ntfs rechten kopieren.
bij xcopy gebruik je de switch /O

om dus \\server1\share1\alles naar \\server2\share1\alles te kopieren gebruik je b.v.

xcopy \\server1\share1\*.* \\server2\share1\ /D /E /I /O

/D is alleen kopieren wat op server2 nog niet staat of wat op server1 nieuwer is dan op server 2
/E is alles, ook subdirs, zelfs lege
/I betekent dat hij bij meerdere folders niet vraagt of het files of folders zijn
/O betekent NTFS rechten mee kopieren

eventueel nog /Y om niet telkens yes te hoeven intikken

Als je je shares van 1 server naar de andere kunt kopieren kun je je register op server1 exporteren en op server2 importeren.
De registry die je moet hebben is HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\shares
Daar staan alle shares opgeslagen.
Echter als je dat exporteerd en importeerd op server2 moet je ff de shares zoals de print$ enzo uit de export file verwijderen. Ik geloof ook dat je je server opnieuw op moet starten om de shares actief te laten worden (of je server service opnieuw starten maar dan vallen al je verbindingen toch even weg dus reboot is beter).

mookie

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Met xcopy moet je wel toegang hebben tot *alle* bestanden. Je kunt ook een backup / restore doen, dan heb je dat probleem niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

met een backup maken heb je ook alle rechten nodig.
Moet je dus wel als b.v. domain admin doen. backup of xcopy maakt niet zoveel uit.

mookie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met robocopy, kan ook met bijvoorbeeld total commander: www.ghistler.com
Shares met een script zoals hierboven gezegd makkelijk te doen.
Welk OS gebruik je ? Dan zet ik dat nog even in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
mookie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:33:
met een backup maken heb je ook alle rechten nodig.
Nee hoor. Voor een backup hoef je alleen backup-operator te zijn. Dat is juist *het* verschil, dat je via de backup-API ook bestanden kunt kopiëren waar je geen enkel recht op hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Dat klopt dan inderdaad weer wel, alhoewel het geloof ik alleen op de lokale server werkt.
Volgens mij kon je niet je user account in de backup operators van een server knallen en dan vanaf een 3de PC een backup maken dus dan moet hij de backup wel maken op de source server zelf

mookie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat vast wel weer op te lossen is door een domeingroep lid te maken van de lokale groep op alle machines? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
sanfranjake schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:43:
Met robocopy, kan ook met bijvoorbeeld total commander: www.ghistler.com
Shares met een script zoals hierboven gezegd makkelijk te doen.
Welk OS gebruik je ? Dan zet ik dat nog even in de topictitel :)
Dit heeft van toepassing op windows 2000 server
Ik heb nog wat verder gezocht en heel google afgezocht en hebt toch iets gevonden wat wel wat lijkt maar de licenties tijdens enorm duur (1 server meer als €300)
Secure Copy van ScriptLogic
Toch iedereen bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 18-03-2007 03:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap niet waarom je een aparte tool zou kopen als alles 'gewoon' gratis kan - zoals al gezegd is kan zowel xcopy als robocopy de file rechten copieeren, en de share rechten copieeren kan gewoon met de artikelen die je zelf al linked in je topicstart :)
Pagina: 1