Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] php-tag en regelnummering

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
Ik heb de search gebruikt om soortgelijke bugreports te vinden, maar ik vond er geen. Vandaar dit topic.

(1) zonder <?php en ?>:
PHP:
1
2
3
bladiebla

stillmorebla

(2) met <?php en ?>:
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
bladiebla

stillmorebla
?>

Het probleem is dus dat er bij (1) te weinig regels worden geteld.
Als je bij (1) besluit om die <?php en ?> er automatisch bij te zetten dan moet je imho ook die twee regels mee tellen in de regelnummering.

Ik heb dit 'probleem' trouwens in Opera 9.1 en IE7.

• orf
  • Laatst online: 09:39

orf

Ziet er behoorlijk uit als feature. Als je verwijst naar een regelnummer in je topic en er wordt automatisch een openingstag toegevoegd, dan klopt dat regelnummer niet meer. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

situatie (1) is ook meer bedoeld als fragment, die php-tags worden er automatisch bijgezet om aan te geven dat het php code is (maw je kan het zo copy/pasten)

overigens als je de regelnummers anders wilt hebben kan je dat ook aangeven:

[php=10]
// dit is regel 10
echo "blaat";
[/php]

PHP:
10
11
// dit is regel 10
echo "blaat";

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat is volgens mij inderdaad by design :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bartolomew85
Erkens schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:05:
situatie (1) is ook meer bedoeld als fragment, die php-tags worden er automatisch bijgezet om aan te geven dat het php code is (maw je kan het zo copy/pasten)

overigens als je de regelnummers anders wilt hebben kan je dat ook aangeven:

[php=10]
// dit is regel 10
echo "blaat";
[/php]

PHP:
10
11
// dit is regel 10
echo "blaat";
Ik snap dat je die regelnummering kunt laten beginnen op bijv 10, maar dat is het probleem niet. Als je "view message" bij de ts doet zie je dat ik bij (2) expliciet de <?php en ?> er om heen heb gezet. Bij (1) heb ik dat niet gedaan en dan doet de forumsoftware dat automatisch voor mij.

Het punt is nu dat bij (1) de eerste een laatste regel geen regelnummering hebben.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bartolomew85 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:11:
[...]

Ik snap dat je die regelnummering kunt laten beginnen op bijv 10, maar dat is het probleem niet. Als je "view message" bij de ts doet zie je dat ik bij (2) expliciet de <?php en ?> er om heen heb gezet. Bij (1) heb ik dat niet gedaan en dan doet de forumsoftware dat automatisch voor mij.

Het punt is nu dat bij (1) de eerste een laatste regel geen regelnummering hebben.
dat is juist zo gedaan omdat je hem bij regel 10 zou kunnen laten beginnen, op regel 9 hoeft immers geen <?php te staan, dat de React die er wel plaatst is gewoon een extra feature. Doordat je die niet zelf hebt getypt is het dus ook geen onderdeel van jouw code: geen regelnummer.

• moto-moi

moto-moi

Bartolomew85 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:11:
Omdat je die ook niet bij je code hebt opgegeven ;)

Zie het als een (ok, maffe) feature van onze highlighter :P

• Bartolomew85
moto-moi schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:14:
[...]

Omdat je die ook niet bij je code hebt opgegeven ;)

Zie het als een (ok, maffe) feature van onze highlighter :P
Het is inderdaad een maffe feature. Het is raar om die regels geen nummering te zien hebben.

• moto-moi

moto-moi

Het is ook geen code die jij erin plakt, dus als de highlighter er een regel bijzet en opeens roept 'maar da's regel 1', da's nog vreemder :P

Maargoed, het lijkt me geen halszaak en ik denk dat jij er ook wel overeen komt als we het gewoon zo laten :P
Nofix dus :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.