ftp server in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-08 14:34
Ik ben bezig met een eigen ftp-servertje om wat bestanden uit te wisselen.
Ik gebruik nu G6 FTP SERVER. Maar het probleem is dat ik het niet aan de praat krijg dordat ik als client in een netwerk zit.
Hoe moet ik alles instellen zodat de anderen me wel kunnen vinden?

mzzl, KO9

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 18:26 schreef ko9 het volgende:
Ik ben bezig met een eigen ftp-servertje om wat bestanden uit te wisselen.
Ik gebruik nu G6 FTP SERVER. Maar het probleem is dat ik het niet aan de praat krijg dordat ik als client in een netwerk zit.
Hoe moet ik alles instellen zodat de anderen me wel kunnen vinden?

mzzl, KO9
Neem serv-u :)

• ko9
grappig, maar is er ook iemand die het even gewoon kan uitleggen? :)

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

FutureCow

(C) FutureCow

ik vind dat inderdaad ook kut ik zit ook op een LAN en wil ook graag FTP-server hebben maar ik heb geen idee hoe da moet...???

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

weet niemand da?

• KrnKje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-01 21:03
Een FTP-server prog downen, zoals Serv-U...:?

Verwijderd

Ik heb het altijd gedaan met serv-u, nooit problemen mee gehad.

• ko9
Maar hoe moet je alles dan in serv-U instellen?

(of is dat een heeeeele domme vraag :?)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 22:16
ik denk dat ze bedoelen dat ze via een LAN (router of proxyserver dus) naar het internet moeten... en dan dus een FTP-server willen opzetten..

dan moet je dus op de bak die de verbinding tussen het LAN en het INTERNET regelt instellen dat al het verkeer op de FTP poort (21 uit me hoofd) naar jou machine op het LAN geroute wordt. meer details kan ik niet geven want ik weet niet wat je precies hebt.

dit heeft dus geen ZAK met je ftp server te maken, als je gewoon verbinding met dat ding kan maken als je zelf ook op het lan zit teminste..

Have a wheelie good weekend!

• ko9
Ow, sorry ik was er eigenlijk vauit gegaan dat jullie zouden snappen dat ik op een LAN zit |:(
Maarja ik heb nu dus met sygate op de server het volgende in de 'white list' ingesteld:

protocol type: TCP
Internal ip adress: 192.168.0.2
Port No.: 21

External ip adress: ***.***.***.***
(gewone externet ip adres)
Port No.: 21

Is dat een beetje goed, of nie?

Ik vind het namelijk zo gek dat er bij
Serv-U dit staat:
FTP Server on-line: IP-number(s) 127.0.0.1, port number 21

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

ik heb ergens anders gehoord dat je Winroute Pro moet installeren en daarmee kun je poorten doorverwijzen...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 22:16
Met sygate kan het ook, maar je moet maar ff op hun site kijken hoe je dat (met jou versie) het beste kunt instellen

Have a wheelie good weekend!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19
Inderdaad: de router moet calls op poort 21 doorsturen naar het lokale IP waar de ftp-server draait. Volgens mij heet dit NAT. Network Address Translation.
Public Accessible Server

This category allows your servers to be accessible from the Internet, although they have not been assigned official IP addresses. It is especially useful in cases where only one official IP address is available for the entire network. In this case, Single Address Assignment is used to allow local users access to the Internet, and Public Accessible Server is used to enable your servers to be permanently accessible from the Internet.

Since individual IP addresses are not visible from the Internet, this category also provides a larger element of security.

Houdoe

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:32

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Je moet ook altijd poort 20 mappen naar je client. FTP is poort 21 , maar je moet poort 20 ook mappen, omdat die ook gebruikt word voor je FTP. Heeft namelijk te maken met Ingoing and Outging syteempie.

Enne in Sygate kan je wel poorten mappen, dit gaat in een bestandje dat je moet aanpassen. Ben ff de naam kwijt, maar zoek ff hiero en je vind wel wat.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• ko9
goh, wat leuk dat mijn topic nog eens omhoog wordt gekicked, hijs tenslotte ook nog maar bijna 1,5 jaar oud :z

Maar mn ftp'tje draait inmiddels al een jaartje ofzo hoor! :)

Maar toch bedankt :D

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Kickuh!! :) (letterlijk dan)

martin: Kijk voortaan eerst even naar de datum

Verwijderd

mjah :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.