Toon posts:

laptop budget max 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop zo goedkoop mogelijk ,

waar moet hij aan voldoen
  • Geen voorkeur voor een bepaald merk.
  • Zo goed mogelijk als de prijs toe laat
  • Grootte van het scherm maakt niet uit. (liefste clear)
  • minimaal 60GB HD
  • Graka min 128mb (?)
  • Geheugen minimaal 1024DDR (heb nog 2 512 modules dus mag vervallen)
  • Goed voor spellen, en verder office aplicaties
  • DVD-drive
  • Zo goedkoop mogelijk natuurlijk
  • Redelijk geluid
  • WiFi
Wat niet nodig is:
• Extra's : cardreader, tvout,in, webcam, microfoon, etc.
• Het geluid wat hij maakt. doet er niet toe (De hd en fans enzo dan)
• Batterijduur als hij het maar een uurtje of 2 volhoudt
• Gewicht maakt ook niet uit

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 21:09 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Laptop + gamen + 700 euro = A no go. Dan moet je echt 1000 euro besteden eigenlijk. Gamen zal wel mogelijk zijn, maar verwacht niet veel.

Al ben ik geen Acer fan, toch vind ik dit de beste optie:
pricewatch: Acer Aspire 5102WLMi (Turion TL-50; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Vista HP)

Komt net boven het budget, maarja wel een X1100/X1150 (weet niet welke exact) integrated (beste integrated game chip). Dualcore en 1GB. Ben je in ieder geval ook wat klaar voor de toekomst.

Deze valt dan weer wel in het budget. Echter verruil je dan een dualcore voor een singlecore:
pricewatch: Acer Aspire 5101AWLMi (Turion MK-36; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Vista HB)

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 15-03-2007 20:55 ]

Verwijderd

De MSI M677 lijkt me ook een leuk alternatief
Processor: AMD® Mobile Processor Turion64x2 TL-52 1.6 GHz
Chipset: nVidia GeForce 6100
Geheugen: 1x 1024 MB, maximaal 2GB
Scherm: 15.4" WXGA(1280 X 800)
Video kaart: nVidia GeForce Go 7600 256MB
Harde schijf: 100 GB @ 5400 rpm (C = 30GB, D = 60+ GB)
(ingebouwde) Webcam: 1.3 Mega Pixel
Bluetooth
(ingebouwde microfoon)
Poorten: 4x USB, LAN, DVI port, (gedeelde) koptelefoon/microfoon, TV-out Poort X 1 (S-Video)

Staat op 4Launch voor € 907,50..
Wel 200 euro boven je budget, weet niet hoe strict je budget is of dat je liever iets doorspaart voor een betere laptop?

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
of ga gewoon opzoek naar een leuk 2e handsje! _/-\o_

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Topicstarter
Cardo schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:00:
of ga gewoon opzoek naar een leuk 2e handsje! _/-\o_
Mja , daar ben ik een beetje huiverig over. Ik weet namelijk niet wat er mis mee is op dat moment, heb er liever een uit de verpakking. Geen top aanbiedingen op dit moment misschien?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 21:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:02:
[...]

Mja , daar ben ik een beetje huiverig over. Ik weet namelijk niet wat er mis mee is op dat moment, heb er liever een uit de verpakking. Geen top aanbiedingen op dit moment misschien?
Misschien Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:54:
Laptop + gamen + 700 euro = A no go. Dan moet je echt 1000 euro besteden eigenlijk. Gamen zal wel mogelijk zijn, maar verwacht niet veel.

Al ben ik geen Acer fan, toch vind ik dit de beste optie:
pricewatch: Acer Aspire 5102WLMi (Turion TL-50; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Vista HP)

Komt net boven het budget, maarja wel een X1100/X1150 (weet niet welke exact) integrated (beste integrated game chip). Dualcore en 1GB. Ben je in ieder geval ook wat klaar voor de toekomst.
Deze ziet er wel heel mooi uit is het met een crystal clear screen? (ik zie: WXGA TFT LCD)?

Verwijderd

Ik heb de laptop van de laatste aanbieding van de ALDI, maar dat zijn gewoon degelijke standaard office-werk laptops. Gewoon een GMA 950 kaartje en daar kan je dus voor geen meter een spel meedraaien. Volgens mij heb je niet echt laptops in die prijsklasse waar je ook echt op kan gamen.

• GENETX
  • Nu online
Ja tegenwoordig is alles met "Spiegelscherm". Alleen Dell, IBM levern voor zo ver ik weet ook nog in mat. Ook Compal heeft een aantal maar dan houdt het al snel op..

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:21:
Ja tegenwoordig is alles met "Spiegelscherm". Alleen Dell, IBM levern voor zo ver ik weet ook nog in mat. Ook Compal heeft een aantal maar dan houdt het al snel op..
Het systeem wat jij doorgaf spreekt mij het meeste aan, dual core, met een redelijke grafische kaart, is het alleen niet jammer dat het werkgeheugen shared is of beeld ik mij dat maar in?

Ik heb niet zo lang, heb hem namelijk binnen korte termijn nodig. In ieder geval allen bedankt voor de snelle reacties. Zal nog een paar keer kijken op reply's en morgen maak ik een beslissing. (laptop is namelijk wel noodzakelijk (wil er een paar jaar mee kunnen), maar was net aan het sparen voor een auto :()

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 21:33 ]

• GENETX
  • Nu online
Je mag blij zijn dat je zo'n laptop voor het geld kan halen. Ik had je een jaar geleden voor gek verklaard en gezegd dat je minstens 1000 euro zou moeten betalen... Voor games met dedicated VRAM in een laptop zit je direct aan een 7600/X1600 nu. En dat is een hele andere klasse die begint bij ~1000 euro. Deze is compleet shared, maar anders krijg je niet. Zelfs voor een low end X1300/7300 betaal je ~800-850 euri minmaal en dan heb je nog Turbocrap met de helft shared.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:40:
Je mag blij zijn dat je zo'n laptop voor het geld kan halen. Ik had je een jaar geleden voor gek verklaard en gezegd dat je minstens 1000 euro zou moeten betalen... Voor games met dedicated VRAM in een laptop zit je direct aan een 7600/X1600 nu. En dat is een hele andere klasse die begint bij ~1000 euro. Deze is compleet shared, maar anders krijg je niet. Zelfs voor een low end X1300/7300 betaal je ~800-850 euri minmaal en dan heb je nog Turbocrap met de helft shared.
Ik begrijp je reactie, maar geld is nu eenmaal een lastige zaak voor mij, en wil gewoon het maximale voor het minimale. Het was ook meer een vraag uit ontwetendheid, dan kritiek, maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat als ik deze laptop koop dat ik geen miskoop doe. Hoop dat je dat begrijpt

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:47
Mijn zus heeft gisteren een Acer Aspire3693 (als ik het type nummer goed heb) aangeschaft, hij heeft maar een Celeron processor van 1.6ghz maar hij is wel redelijk goed om mee te werken.
80gig HDD, 1024mb intern geheugen, Intel 950GMA met shared geheugen (integrated, niet voor huidige spellen maar wat oudere games doen het vast wel) en een dvd-rw/cd-rw.
Draait op Vista Home Basic en hij was geloof ik 667 euro bij Media Markt, niet echt denderend maar daar is je budget dan ook naar of je moet even kijken op Marktplaats.nl, daar zitten af en toe juweeltjes tussen van mensen die niet weten dat hun spul meer waard is dan wat ze vragen.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
GremliN-Online schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:21:
offtopic:
Het ergste vind ik nog, ik wil een spiegelscherm.

Dus ik een prachtige laptop uitgezocht (een stevige HP NC 6400), en deze heeft precies een mat scherm. Daar baal je toch van.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 08:09

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb de laptop dus gekocht, het is geworden een ACER:
  • 15.4" crystal bright lcd (16ms)
  • Sempron 3500+
  • 2,0 ghz
  • ati 1100x 256mb
  • 1024DDR2
  • 80GB hd (vista score van 5 qua snelheid)
  • Windows vista home premium
  • DVD-RW super multilayer
rest volgt

Onder budget : 699 euro

wat is 512kb l2 cache btw? is dat goed of slecht?

[ Voor 33% gewijzigd door GeNiTaLiX op 16-03-2007 22:18 ]

• GENETX
  • Nu online
Geheugen op de CPU zelf. Meer is beter, maar AMD CPU's hebben niet veel last van als ze weinig hebben door het geheugen dat "dichterbij" zit. Intel heeft er wel veel baat bij.

Een Sempron is de goedkope AMD serie (de tegenpool van de Celeron van Intel) dus denderend is die zeker niet. Zelf heb ik ook 512KB per core, maar ik heb er dus 2 en dan wel de top line. Dus opzich niet zo heel verkeerd voor een Sempron.

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 17-03-2007 00:16 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:10:
Ik heb de laptop dus gekocht, het is geworden een ACER:
  • 15.4" crystal bright lcd (16ms)
  • Sempron 3500+
  • 2,0 ghz
  • ati 1100x 256mb
  • 1024DDR2
  • 80GB hd (vista score van 5 qua snelheid)
  • Windows vista home premium
  • DVD-RW super multilayer
rest volgt

Onder budget : 699 euro

wat is 512kb l2 cache btw? is dat goed of slecht?
Mwah, leuk voro het geld. Maar gamen daarop 8)7. Het klinkt hard, maar ik had zelf een 2e handse laptop gekocht. Had je veel meer prestatie voor je geld gekregen.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:47
Mja, voor het geld is het aardig maar 2e hands had je misschien beter gehad. Toch wel een leuk laptopje verder en Vista erop geïnstalleerd en 1 gig geheugen is best netjes :).
Het belangrijkste is dat je er blij en tevreden over bent.
512kb l2 cache is trouwens best weinig maar niet super slecht denk ik.

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Ik moet zeggen dat hij toch nog meevalt met gamen, doom3 en titan quest draaien gewoon, ik hoef dan wel niet supreme commander te hoeven draaien, maar ik hoop dat ik hierop toch nog een beetje wat nieuwere spellen op kan spelen

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Bekijk ook eens de Aspire 5051. Deze heb ik gekocht voor 565 euro en daar is ook redelijk op te gamen. Heeft ook een X1100 namelijk. Voor een review, zie mijn user review

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Zijn er ook nog positieve dingen aan mijn laptop?

Verwijderd

Videokaart, zuinige cpu, 1 gig intern, is al meer dan genoeg positiefs op het eerste gezicht :)

• GENETX
  • Nu online
Zeker leuke laptop voor het budget. Al had ik net wat meer neergelegd voor de dualcore versie. Voor de rest is het een prima koop. Voor dat budget krijg je niet een goede videokaart. Maar deze is dan nog het beste binnen het budget.

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

ja klopt , maar ik had in de zaak de dual core van 100 euro meer en de enkel core vergeleken, de hd snelheid was een stuk langzamer, verder waren de grafische prestaties beter van de enkel core, alleen qua processor snelheid had de dual volgens de windows prestatie index een hogere score van 0,6 dus (in mijn mening dan) dacht ik dat ik beter die 100 kon uitsparen. 8)7

• GENETX
  • Nu online
Tsja, in de pricewatch betaal je maar ~30 euro meer.
Pagina: 1