Toon posts:

Flash website fullscreen laten openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb na veel pijn en moeite een website in elkaar geknutseld, volledig in flash. Mijn flash/webbouw skills zijn beperkt, maar met behulp van een template heb ik toch een leuk resultaat bereikt. Nu loop ik alleen nog tegen éém probleem aan; het weergeven op internet. Ik ben er achter gekomen dat als ik de website in een internetvenster open, de website lang niet zo mooi/duidelijk is dan wanneer deze fullscreen wordt geopend.

Zodra ik op F11 druk, waardoor de knoppen etc. van Internet Explorer verdwijnen, is de site precies zoals hij moet zijn. Maar dan het probleem: Ik heb geprobeerd d.m.v. een javascriptje in de index.htm de site fullscreen te laten openen, maar deze wordt steeds geblokkeerd met de melding 'klik hier om het script te openen', of iets in die trend (de bekende gele balk melding). Het moet zo zijn dat de site zonder vragen te stellen opent in een volledig venster.

Ik heb al tijden lang ge-googled naar goeie scripts, maar helaas werken ze gewoon niet. Ik weet dat het kan, omdat ik zelf regelmatig pop-ups (reclame) in mijn scherm krijg die zichzelf ook opent. Ik hoop dat er iemand is die een voorbeeld script kan posten van hoe het wél moet, want ik wil de site nu wel een keer online krijgen.

Alvast bedankt voor de reactie's, ik hoop dat het gaat lukken met jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 20:23 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:13

ThunderNet

Flits!

Ik weet geen oplossing van je probleem. Behalve dat het theathremode of kioskmode heet.

Maar zou je dit uberhaupt willen? Ik denk dat er een hoop mensen het ontzettend irritant gaan vinden. 9 van de de 10 pagina's die direct fullscreen openen bij mij klik ik direct weg, uit irritatie.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom wil je graag mijn browser aanpassen. Is het niet veel handiger om 1 website aan te passen aan alle browsers van (het grootste gedeelte van) je bezoeker ipv andersom?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:32
Ik denk dat een javascriptje om hetzelfde effect als F11 te bereiken eenvoudigweg niet uit te voeren is zonder interuptie van de browser. Sommige mensen weten namelijk helemaal niet wat er gebeurt als alle knoppen verdwijnen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is, dat er teveel informatie op de website staat om volledig weer te geven op 1 pagina, indien de knoppen etc. ook zichtbaar zijn. I.v.m. grote foto's en tekst is het gewoon bijna niet mogelijk deze informatie op een venster te krijgen zonder het weghalen van de knoppen e.d. De tekst is ook nauwelijks meer te lezen. Daarnaast lijkt de website 'kaal' veel mooier.

Ik weet zeker dat het kan, ik heb tijdens het googlen een aantal voorbeelden gevonden, die ik nu even niet meer zo snel kan vinden, maar ik zal eens zoeken....

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:30:
Het punt is, dat er teveel informatie op de website staat om volledig weer te geven op 1 pagina, indien de knoppen etc. ook zichtbaar zijn. I.v.m. grote foto's en tekst is het gewoon bijna niet mogelijk deze informatie op een venster te krijgen zonder het weghalen van de knoppen e.d. De tekst is ook nauwelijks meer te lezen. Daarnaast lijkt de website 'kaal' veel mooier.

Ik weet zeker dat het kan, ik heb tijdens het googlen een aantal voorbeelden gevonden, die ik nu even niet meer zo snel kan vinden, maar ik zal eens zoeken....
Dan moet je minder informatie tegelijk weergeven, of mensen laten scrollen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik zou idd ook mijn site aanpassen aan een 'standaard' formaat. Een site die bij mij ineens fullscreen wil gaan klik ik _heel_ snel weg.

Mijn rig

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bezoeker die zich aan moet passen, maar de maker van een website. Geen slechtere reclame mogelijk dan een website die irriteert door full-screen te gaan, plus je creeert paniek bij n00bs die denken dat het fout gaat.

Oftewel: minder info proberen weer te geven. Of anders de link hier plaatsen zodat men gewaarschuwd is, dan ga ik er niet naar toe ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een voorbeeld gevonden van een flash site die fullscreen is. Er zijn nog wel enkele knoppen enzo te zien, maar zo is er wel genoeg ruimte om alles goed weer te geven:

http://www.dissymmetry.com/tutorials/fullscreendemo.html

EDIT: oke, dit werkt dus niet vanuit een directe link, alleen vanaf deze pagina:
http://www.dissymmetry.com/tutorials/fullscreen.html
Klik dan op 'click here for a demo' bovenaan.

Er zit een tutorial bij, eens kijken of ik daar wijzer van wordt...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 20:57 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:56:
Ik heb een voorbeeld gevonden van een flash site die fullscreen is. Er zijn nog wel enkele knoppen enzo te zien, maar zo is er wel genoeg ruimte om alles goed weer te geven:

http://www.dissymmetry.com/tutorials/fullscreendemo.html
Die is anders niet fullscreen hier? Blijft netjes in z'n window.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

ThunderNet schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:58:
[...]
Die is anders niet fullscreen hier? Blijft netjes in z'n window.
Ik denk dat in internet explorer 6 en lager (of 7 ook?) deze in full screen modus gaan.

Maargoed, wil de gebruiker het is de vraag. Ik wil het niet. Heb dan ook een gewone browser waar dat niet zomaar kan :) Ach als je dat wel wilt moet je de javascript inpikken van je voorbeeld, toch?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ik heb niet direct een oplossing voor je probleem, maar misschien wel een tip voor je.

Misschien dat je de mensen de mogelijkheid kan geven om de website fullscreen te openen d.m.v. een knop ofzo dan weten de mensen wat er gaat gebeuren. Daarnaast zou ik de website ook zo inrichten dat hij ook normaal te bekijken is als de bezoeker niet full screen kijkt... Full screen kan trouwens 800 x 600 zijn bij de een en 1600 x 1200 bij de ander.

Vooral mensen met een groot scherm (zoals ik) zullen zich erg irriteren als je website ineens full screen opent, omdat die doorgaans niet fullscreen browsen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

disjfa schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:00:
[...]

Ik denk dat in internet explorer 6 en lager (of 7 ook?) deze in full screen modus gaan.

Maargoed, wil de gebruiker het is de vraag. Ik wil het niet. Heb dan ook een gewone browser waar dat niet zomaar kan :) Ach als je dat wel wilt moet je de javascript inpikken van je voorbeeld, toch?
Ik gebruik IE7 :)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:32
Het is een popupje zonder knoppen. Die bij mij niet eens gelijk werkt omdat ik javascript standaard uit heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:02:
Het is een popupje zonder knoppen. Die bij mij niet eens gelijk werkt omdat ik javascript standaard uit heb staan.
Maar wel precies wat ik eigenlijk zoek :) Nu nog het bijpassende script....

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script type="text/javascript">
function openFS()
{
  window.open('url', 'popup', 'fullscreen=yes');
  return false;
}
</script>
<a href="url" onclick="return openFS();">Klik hier</a>

We are shaping the future

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:09:
[...]
Maar wel precies wat ik eigenlijk zoek :) Nu nog het bijpassende script....
De uitleg staat geheel in jouw eigen voorbeeld die je net postte.

Let wel dat steeds minder en minder mensen dat werkend krijgen doordat IE7 windows overneemt en de rest van de mensen firefox, opera of safari hebben waar het zowizo niet in gaat lukken.

Wat andere ook zeggen. Op welke resolutie zou je fullscreen willen gaan.....

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:13
Het kan wel degelijk. als je er maar voor zorgt dat de popup door de user zelf getriggerd wordt door op een knop te klikken, doen zowel IE en FF niet perse moeilijk.
Het schript wat Alex hierboven post werkt dan ook gewoon.

Je komt er niet onderuit om zonder interactie van de gebruiker fullscreen te gaan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
sanderb schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:22:
Het kan wel degelijk. als je er maar voor zorgt dat de popup door de user zelf getriggerd wordt door op een knop te klikken, doen zowel IE en FF niet perse moeilijk.
Het schript wat Alex hierboven post werkt dan ook gewoon.

Je komt er niet onderuit om zonder interactie van de gebruiker fullscreen te gaan.
Opzich is dat prima, ik kan wel een eenvoudig startscherm maken met een 'enter' knop, eventueel met uitleg dat de pagina full-screen zal openen. Ik zal het script hierboven eens proberen...

Hier trouwens nog een mooi voorbeeld van een fullscreen website:

http://www.cesarepaciotti.it/

Klik vervolgens op: Spring summer 2007

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:44:
[...]

Opzich is dat prima, ik kan wel een eenvoudig startscherm maken met een 'enter' knop, eventueel met uitleg dat de pagina full-screen zal openen. Ik zal het script hierboven eens proberen...

Hier trouwens nog een mooi voorbeeld van een fullscreen website:

http://www.cesarepaciotti.it/

Klik vervolgens op: Spring summer 2007
"pop-up blocked" ;)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit is geen fullscreen, dit is gewoon een "groot" window wat met JS wordt geopend.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Groter dan dat kan niet meer, de browsers beperken dat.... (mede doordat er in het verleden sites zijn geweest die fullscreen reclame toonden - zonder sluitknop)

We are shaping the future

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:22:
Hallo!

Ik heb na veel pijn en moeite een website in elkaar geknutseld, volledig in flash. Mijn flash/webbouw skills zijn beperkt, maar met behulp van een template heb ik toch een leuk resultaat bereikt. Nu loop ik alleen nog tegen éém probleem aan; het weergeven op internet. Ik ben er achter gekomen dat als ik de website in een internetvenster open, de website lang niet zo mooi/duidelijk is dan wanneer deze fullscreen wordt geopend.
Probleem zit hem erin dat je hem hebt gecreerd op de voor jouw scherm goede afmetingen... op zich is dat geen probleem, behalve als je afbeeldingen en buttons gaat gebruiken die niet vector-georienteerd zijn... dan gaat je pagina geschaald worden al naar gelang de ruimte.... je browser gaat dus bijvoorbeeld zelf uitrekenen hoe hij een afbeelding kleiner moet weergeven... dat doet hij nooit zo efficient als bijv. Photoshop dat doet... met als gevolg dat je afbeelding er lelijk uit ziet...
Als je het nu fullscreen zou weergeven ziet het er bij jou waarschijnlijk perfect uit... ga je daarna bij de buren, die een andere resolutie hebben, kijken dan zijn je afbeeldingen ineens weer afschuwelijk...
m.a.w. als je afbeeldingen e.d. die niet vectorgeorienteerd zijn (foto's bijvoorbeeld) gebruikt, ontwerp je site dan voor een gangbare resolutie en zorg dat hij bij mensen met een grotere resolutie niet wordt opgerekt...
Pagina: 1