CTRL + EJECT doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-02 18:37

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft doet de shortcut CTRL + EJECT het niet meer op mijn iMac.
Dit is mij opgevallen na het installeren van 1.4.9, dus dit kan er wat mee te maken hebben.

Zoeken op google levert een boel sites op met shortcuts maar geen oplossing voor dit probleem.
Ook Apple.com/support gaf mij geen antwoord.

Wat ik zelf al gedaan heb:
Shortcuts in preferences op default gezet. Dit werkte niet, en ik kan deze shortcut ook niet terug vinden in het lijstje.
Reboot :)

Iemand nog ideeen?

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik citeer:
Gebruikers die onlangs de 10.4.9 update hebben geïnstalleerd (en niet op een notebook werken) zullen hebben gemerkt dat de eject toets voor het uitwerpen van schijven uit de CD/DVD speler niet meer snel reageert.

De eject-toets moet nu enkele seconden ingedrukt worden gehouden voordat de schijf wordt uitgeworpen. Dit is gedaan om het per ongeluk uitwerpen van schijven te voorkomen.

Gebruikers die CTRL-EJECT gebruiken om de computer uit te zetten of in slaap te brengen, moeten de toets ook langer ingedrukt houden.

Bij diverse notebooks was dit altijd al het geval, maar bij de desktops geldt dit nu dus ook.
bron: MacWereld.nl

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-02 18:37

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
_/-\o_

Hartelijk bedankt!

Had apple wel even in de change log kunnen zetten.
Ok, gooi maar dicht!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Erg vaag idd, ik gebruik ook beide functies onbewust meermaals per dag.
Ik dacht vanmiddag al.. na die fokking update is zelfs mn Mac Pro traag met Ejecten :X

Valt mee ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Woooo! Dat had idd wel even in de release notes gemogen. 't was me zelf nog niet opgevallen maar dat de eject key geen delay meer had (op vorige machines wel) was wel iets waar ik me vaak aan ergerde als m'n dvd's weer ge-eject werden na een poging te backspacen :P

Ik heb 't hier overigens over een MBP. Die had dus geen eject-delay.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2007 01:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben hier niet zo blij mee. Ik heb een extern keyboard (ook apple), en druk dus ctrl-eject in, en daarna 's' zodra ik mijn bureau verlaat. Dan gaat mijn laptop in sleep mode. Werkt nu dus niet meer, erg jammer. Maar ja, optie twee nu maar aanleren, CTRL+ALT+S voor het slapen gaan :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kurkentrekker schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:37:
Ben hier niet zo blij mee. Ik heb een extern keyboard (ook apple), en druk dus ctrl-eject in, en daarna 's' zodra ik mijn bureau verlaat. Dan gaat mijn laptop in sleep mode. Werkt nu dus niet meer, erg jammer.
Gebruikers die CTRL-EJECT gebruiken om de computer uit te zetten of in slaap te brengen, moeten de toets ook langer ingedrukt houden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja, dat heb ik gelezen, maar dat werkt dus een stuk minder prettig. Als ik wegloop bij mijn computer wil ik met een vlotte sneltoets (dat heet niet voor niets een SNELtoets ;)) mijn mac in sleepmode kunnen zetten. Maar goed, het wordt weer even wennen. Ik snap alleen niet zo waarom dit is aangepast.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Heerlijk! Scheelt cds die tijdens het tikken plotseling uitgespuugt worden omdat je per ongeluk op de eject toets ramt. Woehoe!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
alienfruit schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 05:02:
Heerlijk! Scheelt cds die tijdens het tikken plotseling uitgespuugt worden omdat je per ongeluk op de eject toets ramt. Woehoe!
amen, net getest en whoo-hoo! dit wilde ik al zo lang :D

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kurkentrekker schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:37:
Ben hier niet zo blij mee. Ik heb een extern keyboard (ook apple), en druk dus ctrl-eject in, en daarna 's' zodra ik mijn bureau verlaat. Dan gaat mijn laptop in sleep mode. Werkt nu dus niet meer, erg jammer. Maar ja, optie twee nu maar aanleren, CTRL+ALT+S voor het slapen gaan :)
Je kunt ook [alt]+[cmd]+[eject] gebruiken om de computer direct in de slaapstand te zetten. Overigens moet je ook in dit geval onder 10.4.9 de toetsen wat langer vasthouden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik ben wel blij dat ze hier eindelijk eens een fix voor hebben bedacht. Natuurlijk is het echte probleem de idiote plaatsing van de eject-toets boven de backspace. Wie dat ooit bedacht heeft....

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 09:46

Nitai

Live the life you love.

Omdat vanuit een oogpunt van een industrieel ontwerp een aan/uit knop vaak aan de rechterzijde wordt gemaakt (monitor, floppy/cdrom drive, rekenmachine, etc.) Tevens is de dvd-drive ook aan die kant, dus logischer.

In Azie verschilt dat wel vaak, daar wordt de aan/uit knop ook aan de linkerzijde ontworpen.
Maar daar zal vast een gedachtengang achter zitten.... boven de backspace toets plaatsen, hadden ze wel idd wel 2 nachtjes over moeten slapen. Daar ben ik het met je eens. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nitai op 16-03-2007 10:26 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
alienfruit schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 05:02:
Indeed! Had 't alleen nog niet eens door voordat ik dit topic zag :P
Pagina: 1