Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Reboot bij hibernate

Pagina: 1
Acties:
  • 1.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb hier een ASRock ConroeXfire-eSATA2 draaien, met een Core2Duo E6400 erop. Heeft tijdenlang onder Windows XP x64 gedraaid, stabiel en geen problemen. Sinds ik echter een (legale) Windows Vista Home Premium x64 installatie erop heb staan, heb ik problemen met hibernation (slaapstand). Hij gaat prima in slaapstand, systeem gaat uit, echter na een seconde springt 'ie aan en herstelt 'ie zichzelf 8)7

Druk ik 'm uit als 'ie nog in de BIOS zit is er niets aan de hand, als je 'm dan weer aanzet herstelt 'ie ook gewoon, maar het is nogal irritant...

Ik heb met ACPI instellingen al gespeeld, heeft geen zin... Heb het idee dat het een Vista kwaaltje is, aangezien XP x64 het prima deed. Is er iemand die ook problemen heeft met de VIsta slaapstand?

Hier stond een dode link.

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Even een schop, 't is nogal irritant :P

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 19:56
Heel veel mobo's worden nog niet juist ondersteund.
Zowel van Asus, Asrock, MSI, etc..
Heb bij verschillende mensen, gewoon maar de knop uitgeschakeld.
http://www.websonic.nl/pc...tknopteruginstartmenu.php

Bij sommige is bijv. een Bios en driver update uitgekomen.
Mijn advies kijk regelmatig bij de fabrikant support.

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb Asrock iig gemaild, mijn ervaring is dat ze (hoewel het even kan duren) iig wel antwoorden meestal :P Ik gebruik die knop nu idd gewoon maar als shutdown knop.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

You GOT the latest bios update?

Misschien is er al een fix? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Ik heb ook een slaapstand probleem. Hij gaat er prima in, de laptop schakelt uit, maar zodra ik weer wil opstarten gaat de HD led flink knipperen, maar het beeldscherm blijft uit en er gebeurt verder niets. Nu las ik op internet dat dit een kernel fout kan zijn, maar dat hoop ik niet!?

Hoe los ik dit op.

Ik moet nu dus elke keer de laptop 'killen' :(

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 23:06
er zijn topics waar het antwoord is
het ligt aan een usb device

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem en weet ook waar het aan ligt.
Heb alleen de oplossing nog niet.
Vanaf het moment dat ik mijn nieuwe Logitech G15 toetsenbord op mijn USB aansluiting heb geplugt heb ik precies hetzelfde probleem.

Probeer voordat je slaapstand of sluimerstand gebruikt eens al je USB aansluitingen los te koppelen (eventueel op muis na want je moet nog klikken :P )
Iemand al een oplossing voor dit probleem?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
Een redelijke schop, maar ik heb geen recenter topic kunnen vinden.

Ik heb ook hetzelfde probleem na aanschaf van een Logitech G15 toetsenbord. Na het kiezen van de Hibernate sluit het systeem af, en gaat meteen weer aan.
Als ik de G15 eruit trek gebeurt dit niet.

Het betreft hier een Vista ultimate x64 installatie.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd als een BIOS flash, herinstallatie van zowel chipset- als logitech drivers, maar het probleem blijft.

Heeft iemand inmiddels al een oplossing gevonden?

[ Voor 13% gewijzigd door internetinfo op 30-09-2007 23:12 . Reden: OS er even bij ]

Verwijderd

Bij mij gaat het wel goed tegenwoordig met hybernate enzo. Ik neem aan dat je alle windows updates hebt gedaan?

• internetinfo
Alles, op Windows DreamScene en de Poker game na ;) .

Oh ja, ik heb ookal het keyboard power jumpertje omgezet, van +5V naar +5VSB. Dit had bij iemand anders geholpen, maar bij mij dus niet.. Ook staan alle "Wake up on..." natuurlijk uit.

[ Voor 64% gewijzigd door internetinfo op 01-10-2007 12:45 ]

• internetinfo
Bij deze een bescheiden schopje. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Verwijderd

klink als een gevalletje ATK100 driver update nodig, check eventueel ff of je bios power instellingen goed staan.

P.S. ATK100 is een stuurprogramma wat vaak niet vermeld word in je taakbeheer maar deze regeld de standby en slaapstand zaken (mobo+voeding communicatie)

• internetinfo
Ok. Ik denk dat ATKxxx per type verschillend is, omdat ik enkel op notebook drivers uit kom.
In mijn apparaatbeheer staat wel ATK0110, en deze drivers kwamen uit 2004.. De update van Vista heeft zelf niets beters te bieden, maar ik las op verschillende fora dat je dan Asus AI booster moet installeren.

Heb ik dus gedaan, maar dit heeft niets geholpen. Wel staat er nu dat er een driver uit 2006 is geinstalleerd.

Qua BIOS instellingen kan er weinig verkeerd staan lijkt me. Ik heb hem op S3 stand-by only staan (heb S1 & S3 ook al geprobeerd), en alle Wake up on ... events staan uit. Nogmaals, wanneer ik de G15 eruit trek (USB) dan gaat alles goed, terwijl er nog veel meer op de USB is aangesloten, zoals: printer, webcam, logitech mx3000 muis.

• internetinfo
Laatste kick, daarna leg ik me er maar bij neer :p

• internetinfo
Zag er belovend uit, alleen heeft dit ook al niet geholpen. WTF doe ik verkeerd, of wat is er mis met mijn hardware / installatie.
Het betreft gewoon een verse originele Vista x64 installatie.

Verwijderd

Je moet in energiebeheer alle slaapstanden veranderen in sluimerstand, dat ging bij mijn ASUS Z84 prima, nu geen problemen meer. Had dezelfde verschijnselen als jullie hierboven beschreven.

• kiwipletter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-11 20:10
Ik heb na uren uitzoeken het uiteindelijk werkend gekregen.
Mijn oplossing was simpel,

Alle muizen/keyboards en andere USB devices hadden een vinkje "allow this device to wakeup the PC" aanstaan onder devicebeheer (standaard instelling).
Maar het moederboard had geen 5v continue/standby (5vsb).

Ik heb alle vinkjes weggehaald onder devicebeheer, en mijn PC gaat nu netjes in standby (waarin hij nog maar 3.5 watt verbruikt).

Hopelijk heb je hier wat aan.

Verwijderd

Dit is bij mij niet het probleem, want al die vinkjes zijn uit, vorige keer verhielp dit overigens wel het probleem.

Ik heb nu dit gevonden, wellicht hebben andere er ook wat aan:
http://neosmart.net/blog/2006/vistas-hideous-wakeup-support/

Het artikel geeft ook een overzicht naar MS fixes voor betreffende problemen:
* [KB-928135] - Windows Vista hangs on resume/wake
* [KB-928135] - USB-Related crashes on resume/wake
* [KB-929734] - Many problems on resume/wake
* [KB-927341] - "Manage Discs" WMP feature slow to respond after resume/wake
* [KB-933872] - Default Gateway missing after wakeup
* [KB-933778] - Applications with HotStart fail to load after wakeup
* [KB-929685] - No (HD) audio upon resume/wake (possibly permanantly)
* [KB-929577] - No bluetooth on resume/wake
* [KB-929762] - Stop error 0x9F on machines with firewire (IEEE1394) upon resume/wake
* [KB-929909] - Intel 945GM Chipset PCs won't wake/resume
* [KB-930311] - No network with stop error 0x0000007E after resume/wake
* [KB-930495] - No firewire (IEEE1394) after resume/wake
* [KB-930570] - usbhub.sys stop error 0x00000044 on resume/wake

• djsteavy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 13:56
The problem with rebooting right after hibernate has to do with the devices allowed to wake the computer. Go to device manager and pull up properties on the mouse, keyboard, and network cards. In each go to the Power Management tab and uncheck the "Allow to wake computer" box. If you do want to wake on lan check the "magic packet only" option.

Comment:

Perfect!!!

It works pretty good on my pc, thanks! _/-\o_
Pagina: 1