Usermappen verplaatsen in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 8.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 20:07

waztone

de enige echte

Topicstarter
Geachte GoT-ers,

in Windows XP gebruikte ik altijd een andere partitie voor mijn Documents and Settings mappen.
Dit kon ik makkelijk aanpassen met regedit. Dat betekende dus dat alles wat met de gebruiker te maken had (e-mail, mijn documenten, bureaublad e.d.) op een andere partitie stond. Als er een nieuwe gebruiker werd aangemaakt, werd dit profiel ook netjes op de andere partitie opgeslagen. Dit had dan als voordeel dat ik een image maakte als ik het systeem geinstalleerd had, en als de boel in de soep liep, hoefde ik alleen maar het image terug te zetten en al mijn documenten enzo bleven staan.

Nu ben ik bezig in Vista om dit ook voor elkaar te krijgen. Nu werkt dit gedeeltelijk.
De map 'documents and settings' is vervangen door 'Users' (of 'Gebruikers', net hoe je het wil zien).
In regedit heb ik de %SystemDrive%\Users\<naam> ook weer veranderd naar de goede locatie."
(de sleutels in HKEY_LocalMachine\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profilelist\*nummertje)
Dit werkt op zich goed. Maar als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, zet hij dit niet automatisch op de nieuwe locatie. En na een reboot heb ik dan problemen met inloggen. Ik krijg dan de melding:
"De service User Profile-service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.

All is fair in God of War

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb het voor elkaar gekregen, maar weet niet meer precies hoe, ik zal thuis eens kijken vanavond of ik het kan reproduceren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik zie in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders wel het e.a. staan.

En in:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Misschien dat je daar wat aan hebt?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 18:31 ]

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je kunt natuurlijk ook een nieuwe installatie doen met een unattend xml antwoordbestandje. Hierin weet ik wel dat je dit zo kunt aanpassen, zie ook technet met alle opties voor vista deployment: http://technet2.microsoft...53bc3fa1033.mspx?mfr=true

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Klopt, ben er mee aan het stoeien geweest. De Windows AIK is hier voor geschikt. Je kan er een XML bestandje mee aanmaken waarin je al je opties kunt opgeven. Iets uitgebreider als ik eigenlijk nodig had, maar wel meteen alles bij elkaar. Lekker handig.

Grtz

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misschien een domme opmerking, maar in XP kon je je documenten ook gewoon verplaatsen door met de rechtermuis op My Documents te kiezen, dan Properties en dan Change Target Location. Kan dat in Vista niet meer dan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52

Arethusa

Niet die server

Microkid schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:24:
Misschien een domme opmerking, maar in XP kon je je documenten ook gewoon verplaatsen door met de rechtermuis op My Documents te kiezen, dan Properties en dan Change Target Location. Kan dat in Vista niet meer dan?
Een paar dagen terug heb ik dit ook in Vista voorbij zien komen. De optie om dit te doen is zelfs vergezeld van een klein wizardachtige interface. Ik kan je alleen op dit moment niet vertellen hoe je daar komen moet, ik heb geen Vista pc bij de hand.

Edit: Niet goed genoeg gelezen zoals hieronder zo'n beetje word opgemerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Arethusa op 04-04-2007 09:35 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:26
Ja, de documenten wel, maar de TS wil heel de Documents and Settings map verplaatsen. Met daarin ook e-mail e.d.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Microkid schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:24:
Dan kun je idd je My Documents folder verplaatsen.

Maar niet de hele "Documents And Settings" folder, met alle userprofielen erin...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

waztone,

Zou je me kunnen zeggen hoe je dit onder XP doet misschien?

Thx

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

waztone schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:03:
Geachte GoT-ers,

in Windows XP gebruikte ik altijd een andere partitie voor mijn Documents and Settings mappen.
Dit kon ik makkelijk aanpassen met regedit. Dat betekende dus dat alles wat met de gebruiker te maken had (e-mail, mijn documenten, bureaublad e.d.) op een andere partitie stond. Als er een nieuwe gebruiker werd aangemaakt, werd dit profiel ook netjes op de andere partitie opgeslagen. Dit had dan als voordeel dat ik een image maakte als ik het systeem geinstalleerd had, en als de boel in de soep liep, hoefde ik alleen maar het image terug te zetten en al mijn documenten enzo bleven staan.

Nu ben ik bezig in Vista om dit ook voor elkaar te krijgen. Nu werkt dit gedeeltelijk.
De map 'documents and settings' is vervangen door 'Users' (of 'Gebruikers', net hoe je het wil zien).
In regedit heb ik de %SystemDrive%\Users\<naam> ook weer veranderd naar de goede locatie."
(de sleutels in HKEY_LocalMachine\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profilelist\*nummertje)
Dit werkt op zich goed. Maar als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, zet hij dit niet automatisch op de nieuwe locatie. En na een reboot heb ik dan problemen met inloggen. Ik krijg dan de melding:
"De service User Profile-service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.
Ik probeer dit ook voor elkaar te krijgen, maar het lukt nog niet. Is het jou inmidels wel gelukt (en zo ja: hoe heb je dat gedaan)?

I'm just taking care of business

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:32:
waztone,

Zou je me kunnen zeggen hoe je dit onder XP doet misschien?

Thx
Dit kan je doen als volgt:
in regedit kan je bij de profile list de registerwaardes van %systemdrive% veranderen naar de d: schijf. Na het rebooten past hij je profiel locatie dan aan.
Ik heb nog een stap-voor-stap handleiding thuis liggen. Die zal ik nog wel even posten voor je.

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
mr. TCB schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:04:
[...]

Ik probeer dit ook voor elkaar te krijgen, maar het lukt nog niet. Is het jou inmidels wel gelukt (en zo ja: hoe heb je dat gedaan)?
In Vista heb ik dit gedaan met de Windows AIK. Deze genereert een XML bestandje waarin je alle installatie opties kan aanpassen, waaronder de locatie van de profiel map. Is wat uitgebreider maar werkt als een trein! Het xml bestandje kan je dan gewoon op een usb stickje zetten, Vista Install cd'tje erin. Uurtje wachten en alles is geinstalleerd zoals jij het wilt.

• Molecom
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
Heb je hier anders iets aan. Op deze website leggen ze uit hoe je de gebruikers map makkelijk kunt verplaatsen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

waztone schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:02:
[...]

In Vista heb ik dit gedaan met de Windows AIK. Deze genereert een XML bestandje waarin je alle installatie opties kan aanpassen, waaronder de locatie van de profiel map. Is wat uitgebreider maar werkt als een trein! Het xml bestandje kan je dan gewoon op een usb stickje zetten, Vista Install cd'tje erin. Uurtje wachten en alles is geinstalleerd zoals jij het wilt.
Hoef je dan alleen die XML file op een USB stick te plaatsen en die USB stick in de computer te hebben? Dan installeren, en hij vindt die USB stick met het bestandje vanzelf? Dat is wel erg makkelijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Een lokale policy is misschien een optie. Of dat met vista home kan weet ik niet.

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
c70070540 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:16:
[...]

Hoef je dan alleen die XML file op een USB stick te plaatsen en die USB stick in de computer te hebben? Dan installeren, en hij vindt die USB stick met het bestandje vanzelf? Dat is wel erg makkelijk.
Ja! Soms is het leven mooi.
Ik heb zelf met de Windows AIK een XML-bestandje gemaakt die daarna dus in elke simpele text editor aan te passen is, daarna de pc opgestart met de Vista CD en een USB stick met het xml bestandje erop. Even later kwam ik terug en was alles geinstalleerd zoals ik het wou hebben.

Verwijderd

Ok...mogen wij dat ook ff testen? :+

Woei...ben beetje laat zie ik...maar beter laat dan nooit :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 20:36 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kun je toch ook zelf terugvinden in de Unattended Installation Settings Reference ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Alles wat hierboven staat lijkt mij wat ingewikkeld. Hier een andere oplossing die voor mij perfect werkt.

Ik heb onder:
"HKEY_LocalMachine\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profilelist\" alle %SystemDrive% vervangen door "D:". (behalve ProgramData, geen idee waarom)
En onder
HKEY_LocalMachine\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profilelist\*nummertje gedaan wat in de eerste post stond.

Ik kreeg een tijdelijk account van Vista, of mijn huidige account werd wel geladen maar mijn geschiedenis (IE) werd niet opgeslagen (Ik kan het me niet meer precies voor de geest halen). Even een nieuw account aangemaakt, oude verwijderd, en alles werkt naar behoren.

De nieuwe accounts worden gewoon op de D schijf aangemaakt.

Vergeleken met AIK lijkt me dit een simpelere oplossing.
Pagina: 1