Toon posts:

[Vista] Home premium key van laptop met MSDNAA vista versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een Sony Vaio AR31M waar een Vista Home Premium op geinstalleerd is (32bits). Op de harde schijf zit zo'n hidden partitie waarmee je systeem herstel kunt doen etc. Nu wilde ik dat gister doen en de VAIO recovery tool bood mij ook een optie om vóór het herstellen aan te geven hoe je de partities wilt hebben. Ik koos ervoor om de harde schijf op te delen in 2 partities (1 voor vista 1 voor andere rotzooi) NAAST de hidden partities die ik in tact wilde houden. Leek allemaal goed te gaan maar toen hij voor het eerst ging rebooten bleef hij hangen na het VAIO opstart scherm (BIOS). Kon helemaal niets meer doen en ik was vergeten om een recovery disc te branden in vista.

Nu heb ik een MSDNAA vista versie (32bits) via de universiteit die alle versies van vista bevat. Ik ben nu van plan met die DVD een clean install van vista home premium te doen op mijn laptop (ben ik ook meteen van alle sony bloatware af). Mijn vraag is nu: kan ik gewoon de KEY gebruiken die onderaan mijn laptop staat, mijn eigen legale key voor een vista home premium versie dus eigenlijk. Of werken die (retail?) KEYS niet bij zo'n MSDNAA versie? Ik kan zelf alleen aan een MSDNAA KEY komen voor Vista Business dus dan zou dit dus geen oplossing zijn en moet ik maar contact opnemen met sony of bij de winkel waar ik de laptop gekocht heb een image van een andere AR31M HD weer op mijn eigen hd zetten en heb hem laten restoren zeg maar :)

thanks

Verwijderd

Ja dat kan, een installatie is niet gebonden aan één specifieke key

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Ja, want je hebt dezelfde hardware (en ik meen me te kunnen herinneren dat Vista zijn serienummer koppelt aan een nummer wat ie genereerd aan de hand van je hardware).
Verder maakt het niet uit of je met de dvd van Pietje of Jantje installeert, of met die dvd die je van die ene warez-site hebt geplukt. Het gaat om het serienummer wat je invoert.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben hier eigenlijk ook eens benieuwd naar. Ik heb een OEM versie van Vista Home Premium maar ik zou toch eerst even de testversie willen draaien om daarna de sleutel in te geven zodat ik niet moet herinstalleren. Met een retail key werkt het ongetwijfeld maar met een OEM sleutel?

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-03 09:50
als er niks aan je hardware (moederbord) veranderd, kan je gewoon een oem versie opnieuw installeren, omdat de oem key aan je moederbord word gebonden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je OEM niet sony-gelocked is dan zal dat wel kunnen ja. Wat let je om het na een goede backup gewoon eens te proberen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen ben ik erachter waardoor hij zelfs met een originele legale windows vista niet voorbij het bios scherm kwam bij de eerste rebooten: bij het formatteren in de vista installatie werd die hidden sony partitie niet weergegeven en het formatteren deed ook zijn werk niet helemaal goed. Misschien bleef er toch wat foute rotzooi achter op de hd (master boot records??) waardoor het toch niet helemaal goed ging. Ondertussen heb ik met een bootable ultimate boot cd (waar een hoop utils opstaan zoals fdisk en andere partitie manager tools) de schijf goed geformatteerd en die sony partitie eraf geknikkerd. Toen deed een clean windows vista install het wel dus ben ik ook nogeens van alle sony bloatware af!!

En de key werkte inderdaad gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste gedacht zat dus niet helemaal juist. Het heeft een aantal dagen gewerkt en nu vraagt windows toch het volgende:

de door windows vista home premium opgegeven productcode kan niet worden geactiveerd.
ik moest bellen met een automatische telefoonservice.

Dit heb ik gedaan en ik kreeg vervolgens een code om in te voeren en nu zegt ie dat het wel ok is.
Kan ik nou volgende keer als ik weer een schone install doe diezelfde code invoeren of moet ik bij elke clean install weer bellen met die service voor een nieuwe code ???
Pagina: 1