Probleem Promise Fasttrak 378 controller

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb dus nu een groot probleem. Ik heb een Asus P4C800-Deluxe met daarop een Promise Fasttrak 378 controller. Hieraan hangen 2 Maxtor 120GB SATA schijven in een RAID0-config. Ik heb de driver van de Asus website gebruikt voor Windows XP 32-bits. Deze deed het in eerste instantie prima.

Nu zit ik net dus een applicatie via Daemon Tools te installeren vanaf mijn RAID0-config, en opeens begon Vista te freezen. Toen deed ie t weer ff en toen freezde hij weer enz enz. Ik kreeg ook de melding dat er geen schijf aanwezig was in de Daemon Tools emulator. Op een moment dat ie niet freezde opende ik de Windows Verkenner en ik kon de D-schijf(=dus de RAID0-config) niet bereiken. Ik dacht dus gelijk dat de driver toch niet helemaal goed werkte. Ik de setup van de app gestopt en na lang wachten toen de setup eenmaal klaar was met stoppen, gewoon een reboot gedaan vanuit Vista.

Nu krijg ik tijdens de Fasttrak 378-BIOS de melding dat er een probleem is met Array 1 en 2 Ook staat er bij status dat ID 1 Off Line is. Ik heb nog geen nieuwe array aangemaakt, aangezien ik nog data op de D-schijf heb staan die ik liever niet kwijt ben. Is nu mijn HDD naar de klote? Is dit gewoon toeval dat mijn HDD stuk is gegaan of kan Vista door een driverfout echt hardware slopen? Of is t toch een softwareprobleem? Wat moet ik nu doen om mijn RAID0-config weer aan de gang te krijgen? Ik baal echt enorm van deze shit.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

Ik vermoed dat er een (of meer) bad sectors op die schijf zit, en je goedkope Promise controller de schijf gelijk uit de array gooit. Test eerst even beide schijven met de HDD utility en fix dan je array (hoe dat het beste kan: even googlen).