Toon posts:

[XP] Slikt drivers niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met het installeren van 2 apparaten op zowel USB als PCI-slots. Het ene apparaat is een USB-klavier ( m-audio oxygen 8 ) en het andere een DUAL VGA kaart (Jeronimo 2000) .

De apparaten worden herkend, de drivers worden automatisch gezocht, de windows logo-test komt in beeld. Dat lijkt dus goed te gaan. De procedure wordt alleen afgesloten met: 'Dit apparaat kan niet worden geinstalleerd'.

Toch kan ik de apparaten gewoon gebruiken, alleen staan er uitroeptekentjes bij apparatenbeheer.
Als ik de computer opstart, begint het verhaal weer van voor af aan...

Met usb-sticks en hubs heb ik geen problemen. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Iets meer info is geen overbodige luxe.

Wat voor systeem? (moederboord (of in ider geval chipset), processor (minder belangrijk, maar kan geen kwaad)

Het eerste wat me te binnen schoot is dat misschien de chipset drivers niet zijn geinstalleerd.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Windows XP volledig up to date? En eventuele chipsetdrivers ook geinstalleerd? Welk moederbord heb je? Worden de apparaten misschien via een aparte usbhub aangesloten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry, ik had inderdaad wat meer info kunnen geven.

CPU Type Intel Pentium 4 520, 2800 MHz (14 x 200)
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP Compaq dc5100 MT(PT010AW)
Moederbord Chipset Intel Grantsdale-G i915GV

Het probleem met het klavier is opgelost. Ik heb de nieuwste updates nu. Ik kreeg wel weer een plugandplay configuratie-loop, dwz: steeds weer de melding 'er is een nieuw apparaat gevonden', maar geen bevestiging van 'installatie apparaat voltooid'. Niet helemaal zoals t hoort dus.

Nu de videokaart nog! Ik breng er later wel verslag van uit.