Toon posts:

[Video] Exposcherm (beurs) 1366x768 AVI (welke software?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een klant van me moet ik een "reclame/advertentie" maken voor op zijn exposcherm op een beurs. De resolutie van zijn scherm is 1366x768. Nou heb ik dit in pinnacle ingesteld en dat gaat goed.
Ook het maken van het avi-bestand gaat goed maar een ongecomprimeerd avibestand draait nogal zwaar.

Nou krijg ik tijdens het typen van dit bericht een telefoontje dat het allemaal goed gaat maar dat hij wanneer wat grote foto's het scherm inkomen een klein beetje stottert. (hangt een goede laptop achter dus)

Het lijkt me logisch dat dit anders kan want de 500mb voor dit filmpje is ook nogal veel. Ik kan het alleen nergens mee exporteren naar een ander bestand. Software die ik geprobeerd heb geven allemaal een foutmelding op de resolutie.

Heeft iemand hier ervaring mee misschien? Ik hoor het wel, alvast bedankt!

Verwijderd

500mb en uncompressed avi, dat gaat niet samen ;). Het is waarschijnlijk mpeg2. En als de laptop dat niet goed draait betekend dat gewoon dat de laptop niet de snelste is.

Wat zegt G-spot over het bestand? Kwa codec etc?

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar een filmpje van 1,5 minuut :) Het is toch echt een AVI..

GSpot zegt het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.onlineidentity.nl/download/gspot.jpg

Kan ik hier het beste een MPEG2 van maken dan? En welke software pikt dit met deze resolutie?

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
42914 kb/s ???? volgens mij heb jij een slag van de molen gekregen, full hd draait er maar een 8000 door, en dan ben je verwonderd dat je schokkend beeld krijgt

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ruim 500 MB aan video voor anderhalve minuut. Ik denk dat je processor én HD dat niet zo leuk vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dacht ik ook al hahaha, ik probeer op dit vlak wat meer te leren. Wat kan ik doen om dit te verminderen? En hoe kan ik hem nou het best exporteren?

Verwijderd

sprankel schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:52:
42914 kb/s ???? volgens mij heb jij een slag van de molen gekregen, full hd draait er maar een 8000 door, en dan ben je verwonderd dat je schokkend beeld krijgt
Pff, valt wel mee. Ik kijk Lost op 720p 40mbit mpeg2. Trekt mn flaptop zo met maximaal 60% cpu gebruik (A64 mobile 3200+, x700 mobile). Je kan zo naar 70mbit gaan voordat je problemen gaat krijgen op mijn laptop. En daarna kan je door naar 120mbit, dat is 15mbyte/s lezen, en dat trekken de meeste harddisks ook nog wel :).

Converteer het naar mpeg2 en die laptop draait het op zijn sokken, en dan kan je die bitrate ook nog gewoon zo houden.

En full hd trekt zo over de 30 mbit heen in drukke scenes op hddvd's.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt Koeitje.
En welke software pikt die resolutie? Misschien ervaringen iemand?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik kijk Lost op 720p 40mbit mpeg2
Wow sweet hoe kom je eraan :X a.b.hdtv ?

ff weer ontopic compress de video, dit is een beetje overkill voor een reclame filmpje ~6Mbit is al meer dan voldoende.

-Edit: Je kunt in pinacle toch een codec & bitrate selecteren ? ipv geen codec..

[ Voor 16% gewijzigd door Puch-Maxi op 16-03-2007 02:17 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 02:13:
[...]

Wow sweet hoe kom je eraan :X a.b.hdtv ?
Het verschijnt eerder ergens anders O-)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik dit topic omhoog help maar ik moet weer een expo-filmpje maken voor een beurs en echt antwoord is er niet gekomen op mijn vraag. Resolutie 1366 x 768, heeft iemand hier echt ervaring mee want het filmpje kan nu niet vanaf een laptop draaien en moet vanaf DVD.

Ik gebruik Adobe Premiere, als het filmpje klaar is is het ongecomprimeerd AVI. Hoe krijg ik het omgezet naar MPEG2 en gebrand op DVD? (het probleem was de resolutie met het exporteren, dat pikte hij niet)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 08:49:
Sorry dat ik dit topic omhoog help maar ik moet weer een expo-filmpje maken voor een beurs en echt antwoord is er niet gekomen op mijn vraag. Resolutie 1366 x 768, heeft iemand hier echt ervaring mee want het filmpje kan nu niet vanaf een laptop draaien en moet vanaf DVD.

Ik gebruik Adobe Premiere, als het filmpje klaar is is het ongecomprimeerd AVI. Hoe krijg ik het omgezet naar MPEG2 en gebrand op DVD? (het probleem was de resolutie met het exporteren, dat pikte hij niet)
Nee nogal wiedes, is ook niet echt een gangbare resolutie, behalve het feit dat de tv wereld om 1 of andere debiele, vage reden gekozen heeft voor 1366x768.......

DVD is zeker niet 1366x768, (PAL DVD=720 x 576) maar dat maakt ook niet uit gelukkig. Want de tv's schalen iha prima, dus gewoon in Premiere/Pinnacle een/de DVD template kiezen en gaan, klaar is klara......
Dan heb je een echte DVD en niemand die ziet dat het origineel geen 1366x768 is.
De DVD's die je huurt/koopt zijn ook allemaal 720 x 576 in beginsel.........

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 08:49:

Gosie, ik wil je werk niet doen ofzo, maar waarom gebruik je de handleiding niet of de software support van adobe?

Kijk hier en hier en hier eens rond.

Succes.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Topicstarter
@ Kaajee; Oké, maargoed de resolutie van het scherm is ook 1366x768. Dus jij zegt dat ik gewoon die 720x576 (PAL) aan kan houden. Niet dat dat filmpje dadelijk helemaal wazig is.

@ L3TUC3 Ja, ik heb al flink wat gezocht! Ik weet best dat het niet de bedoeling is iets te vragen als het relatief gemakkelijk is, waarom denk je anders dat ik zo weinig posts heb :p.

Bedankt in ieder geval alvast!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:42:
@ Kaajee; Oké, maargoed de resolutie van het scherm is ook 1366x768. Dus jij zegt dat ik gewoon die 720x576 (PAL) aan kan houden. Niet dat dat filmpje dadelijk helemaal wazig is.
.....

Bedankt in ieder geval alvast!
Gewoon DVD nemen....DVD is DVD niets meer en niets minder. Nogmaals, als jij een DVD in de winkel haalt is ie ook 720x576. En dat is precies waarom geen elk video edit programma je toestaat om een DVD te maken met een resolutie van 1366x768 want dan is het geen DVD meer........

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Nouja dit is ook relatief gemakkelijk omdat het dvd-video een resolutie van 720x576 heeft. Denk dat iedere multimediakenner of editer dat wel weet.

Het filmpje gaat er goed uit zien hoor wat is de afstand van waar er naar het scherm gekeken wordt?

Verwijderd

Waarom het mpeg2, en niet mpeg4 (AVC wel te verstaan..)

www.x264.nl / http://sourceforge.net/projects/megui

• kaajee
Maak nou maar gewoon een DVD (en dat is MPEG2) dat is de standaard......

Hij zegt toch ook dat het een DVD moet worden?
Bovendien is MPEG2 altijd nog minder compressie (lees: betere kwaliteit) dan MPEG4.........

Verwijderd

Topicstarter
Zo, filmpje is bijna klaar! Heb vanmiddag een testversie gemaakt. Hier ging alles goed op de DVD-speler. Op het beursscherm ook dus de oplossing was simpeler dan dat ik dacht! Gewoon PAL DVD 720x576.

Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:00:
[...]

Maak nou maar gewoon een DVD (en dat is MPEG2) dat is de standaard......

Hij zegt toch ook dat het een DVD moet worden?
Overheen gelezen...
Bovendien is MPEG2 altijd nog minder compressie (lees: betere kwaliteit) dan MPEG4.........
Ohhh vandaar dat de nieuwe HD/BlueRay standaarden MPEG4 AVC gebruiken............... :?
Pagina: 1